  • 21. Data: 2002-08-14 13:36:59
    Temat: Re: odciski palców
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    > Już pisałam wcześniej, że w tej sprawie nie mam nic na sumieniu, ale
    > potem jak odciski zostaną w jakimś centralnym rejestrze, to bedzie na
    > zasadzie - nie wiadomo czy on ukradł, czy jemu ukradli - był zamieszany
    > w sprawę kradzieży. I tego chciałabym uniknąć. Niech pobiora odciski i
    > sprawdzą a potem niech je wywalą i już.

    W TEJ sprawie nie masz nic na sumieniu, OK
    Ale zachwujesz się jak byś miała (zamiar mieć) coś na sumieniu w innej :)

    Tomek

  • 22. Data: 2002-08-14 14:11:19
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Tomek Stawarz pisująca spod adresu
    <t...@o...pl> napisała:

    > W TEJ sprawie nie masz nic na sumieniu, OK
    > Ale zachwujesz się jak byś miała (zamiar mieć) coś na sumieniu w
    > innej :)

    Czytanie ze zrozumieniem jednak w Polsce jest słabo popularne ;-)
    Piszę wyraźnie we fragmencie, który nawet zacytowałeś - spróbuj
    przeczytać jeszcze raz - ok?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 23. Data: 2002-08-14 14:18:52
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    > Czytanie ze zrozumieniem jednak w Polsce jest słabo popularne ;-)
    > Piszę wyraźnie we fragmencie, który nawet zacytowałeś - spróbuj
    > przeczytać jeszcze raz - ok?

    A co to za chora asekuracja ?
    Przed czym ? Że sąsiedzi będą wiedzieć ?
    Nie będą bo to jest objęte tajemnicą :)

    Pozdrawiam, Tomek

  • 24. Data: 2002-08-14 14:41:10
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "ssj5"

    > dla ciebie to pewnei komiks bedzie i to komiks sciene fiction. dla mnie to
    > tylko przepisy kpk. ustawa z dnia 6 czerwca 1997 roku kodeks postepowania
    > karnego:
    >
    > Art. 71. § 1. Za podejrzanego uważa się osobę, co do której wydano
    > postanowienie o przedstawieniu zarzutów albo której bez wydania takiego
    > postanowienia postawiono zarzut w związku z przystąpieniem do
    przesłuchania
    > w charakterze podejrzanego.
    (.....)
    > tak wiec sam widzisz jano i klarownie. jeszcze raz mowie, nie zabieraj
    > glosu,jesli nie znasz odpowiedzi na pytanie i nie wprowadzaj Tatiany w
    blad.
    > By policja mogla pobrac od niej odciski, musi albo sie na to zgodzic,
    albo -
    > jesli beda dowody przeciwko niej, ze to ona dokonala wlamania czy
    kradziezy,
    > policja musi przedstawic jej zarzuty i dopiero wowczas bez jej zgody moze
    > pobrac odsicki. Innej mozliwosci nie ma po prostu

    Jest inna mozliwosc - dalszy ciag zdania mowi ze "bez wydania takiego
    postanowienia postawiono zarzut w związku z przystąpieniem do przesłuchania
    w charakterze podejrzanego."
    Wg mnie jak odmowi po dobroci to postawią zarzut ... itd
    *** blad ***

  • 25. Data: 2002-08-14 15:03:01
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Wg mnie jak odmowi po dobroci to postawią zarzut ... itd

    prosze.... zastanowcie sie zanim cokolwiek napiszecie.....
    ssj5

  • 26. Data: 2002-08-14 15:06:14
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Tak sie przysluchalem troche i moja konkluzja:

    Xena - rozumiem Twoje obawy. tez bym nie chcial po pobraniu odciskow byc
    wzywany na komisariat po kazdej kradzierzy w okolicy ale mysle ze az takiego
    burdelu na policji nie maja strasznego - choc przyznaje ze sam tez bym wolal
    o ile by sie dalo nie dawac im odciskow...

    Leszek - nie denerwuj sie na ssj5 :)) to jest typowy czlowiek ktory swiecie
    wierzy w prawo (i moze i dobrze ze tacy sa) i doradza, jak przyjdzie jakis
    lysy z bandy z dzielnicy i powie zebys placil 500 zl miesiecznie za ochrone
    sklepu bo jak nie to ci spala bude a ciebie zabija tak jak fryzjera i
    masarnika, zeby pojsc na policje i im to powiedziec bo w.g &7 ust 4 ble ble
    ble oni powinni isc do wiezienia za grozby :)))

    ssj5 - nie denerwuj sie na Leszka :)) po prostu jest czlowiekiem ktory wie
    ze na komisariacie ( nie w sadzie ) prawo liczy sie bardzo malo ... tez tak
    niestety uwazam ... dobrze jest jesli wszytsko dzieje sie w sadzie, tak
    jescze pozory sa zachowany przestrzegania prawa ale to co dzieje sie w
    komisariatach to jest masakra (oczywiscie zawsze sa wyjatki)

    AndY

  • 27. Data: 2002-08-14 15:15:05
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > burdelu na policji nie maja strasznego - choc przyznaje ze sam tez bym wolal
    > o ile by sie dalo nie dawac im odciskow...
    To prawda, niestety i dlatego ja też nie dałem swoich odcisków

> [...]
    > masarnika, zeby pojsc na policje i im to powiedziec bo w.g &7 ust 4 ble ble
    > ble oni powinni isc do wiezienia za grozby :)))
    Nie ble ble tylko art 191 par 2 KK
    Oni żyją z Naszgo strachu ...
    Radze się bać ale nie dać zastraszyć !

> [...]
    > jescze pozory sa zachowany przestrzegania prawa ale to co dzieje sie w
    > komisariatach to jest masakra (oczywiscie zawsze sa wyjatki)

    To prawda, a wyjątki ? (podobno potwierdzają regółe)

    Tomek

  • 28. Data: 2002-08-14 15:45:15
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako ssj5 pisująca spod adresu
    <s...@p...onet.pl> napisała:

    > prosze.... zastanowcie sie zanim cokolwiek napiszecie.....

    Widzę, że włożyłam kij w mrowisko... Nie chciałam, ale naprawde nie mam
    ochoty dawać odcisków palców do jakiejś bazy.

  • 29. Data: 2002-08-15 02:16:35
    Od: "Vince" <v...@N...poczta.onet.pl>

    > jescze pozory sa zachowany przestrzegania prawa ale to co dzieje sie w
    > komisariatach to jest masakra (oczywiscie zawsze sa wyjatki)

    Zgadzam się. Ja na przykład zostałem dwukrotnie (w jednej sprawie - włamanie
    do samochodu moich rodziców) namówiony przez panów policjantów do zmiany
    zeznań, bo:
    a) jeden z tych panów (ten, który spisywał protokół) nie dysponował
    wystarczającymi zdolnościami językowymi, by zapisać to co mówiłem tym ich
    bezosobowo-formalno-protokołowym stylem;
    b) mieli by za dużo pracy ze znalezieniem świadka, o którym wspominałem
    (podałem jego dokładny adres) i przesłuchaniem go.

    Pozdrawiam,
    Vince

  • 30. Data: 2002-08-15 08:25:30
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Polecam wszystkim lekturę zarządzenia nr 6 KGP
    z 16 maja 2002 - Dziennik Urzędowy KGP nr 8
    z 19 czerwca 2002.

    Zgodnie z tym policja prowadzi zbiory śladów NN sprawców.
    Tak jest z pewnością w tym przypadku - nie ma wytypowanych
    osób podejrzanych o przestępstwo, więc ślad znajdzie się
    w bazie. W przyszłości może być dopasowany do osoby,
    która będzie daktyloskopowana jako podejrzana przy innej
    okazji. Jest to skutkiem wprowadzenia systemu AFIS i ma
    pomóc organom ścigania w wykrywaniu przestępstw nawet
    po latach.

    Przed wprowadzeniem śladu NN osoby do bazy należy
    wyeliminować możliwość, że pochodzi on od osoby, która
    miała pełne prawo zostawić ślad w tym miejscu. Dlatego
    pobiera się odciski palców np. od właścicieli sklepów,
    ich pracowników. Jeśli zostanie stwierdzone, że ślad
    pochodzi od tych osób, staje się bezużyteczny i nie
    znajdzie się w systemie.
    Odciski palców do eliminacji, tj. od osób, o których mówię,
    są pobierane na zupełnie inych kartach daktyloskopijnych,
    niż od podejrzanych (największy nadruk na takiej karcie
    brzmi: "wyłącznie do eliminacji śladów")
    i nie mogą być wprowadzane do żadnych
    rejestrów - po prostu po wykorzystaniu są zwracane z laboratorium
    do danej komendy i niszczone.
    Tak więc nie ma obowiązku, aby poddać się daktyloskopowaniu
    jako świadek, ale jest to grzeczność wyświadczona policji
    w zbożnym celu.

    Poza tym weź pod uwagę stosunek pracodawcy do pracownika,
    który odmawia pomocy w ustaleniu sprawcy włamania do danej firmy.

    Nie ma to nic wspólnego z rozróżnieniem podejrzanego od
    osoby podejrzanej, czy też podejrzewanej (bo i taka występuje
    w praktyce policyjnej).