  • 31. Data: 2002-08-15 10:53:33
    Temat: gdzie mozna wykonac sobie karte daktyloskopijna ? bylo Re: odciski palców
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Marcyś wrote:

> [...]
    > brzmi: "wyłącznie do eliminacji śladów")
    > i nie mogą być wprowadzane do żadnych
    > rejestrów - po prostu po wykorzystaniu są zwracane z laboratorium
    > do danej komendy i niszczone.
    > Tak więc nie ma obowiązku, aby poddać się daktyloskopowaniu
    > jako świadek, ale jest to grzeczność wyświadczona policji
    > w zbożnym celu.
    >
    > Poza tym weź pod uwagę stosunek pracodawcy do pracownika,
    > który odmawia pomocy w ustaleniu sprawcy włamania do danej firmy.
    >
    > Nie ma to nic wspólnego z rozróżnieniem podejrzanego od
    > osoby podejrzanej, czy też podejrzewanej (bo i taka występuje

    Ok.
    Powiedz mi tylko czy z tego wynika, ze osoba zainteresowana wykonaniem
    dla niej karty daktyloskopijnej na uzytek za granica, moze sie zwrocic o
    wykonanie tej karty i nastepnie ja przeslac za granice ?

    Otoz w Stanach notariusze wykonuja takie karty na drukach kart, ktore
    mozna kupic w sklepach z papeteria za kilka dolarow.
    Poza tym piszesz o laboratorium, a odciski palcow sa standardowo juz
    skanowane i komputerowo identyfikowane i rozpoznawane.

    Zatem mozna sobie zrobic karte daktyloskopijna, aby np. wyslac do
    zagranicznej policji, czy do ambasady, czy np. dla pracodawcy ?
    Niektorzy pracodawcy, w niektorych krajach, stawiaja taki wymog.
    I ile to kosztuje w kraju i kto wykonuje ?
    Bo pytalem kilku notariuszy , ale nie wiedza o co chodzi.

    Jacek
    ________
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).
    Setting 3D holograms generating 4D-space environments.
    Pseudo-holographic 3D Projector/3DTV.

  • 32. Data: 2002-08-15 11:26:35
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    <ciah>

    Tnij posty i nie wydziwiaj bo Cię ktoś zeskanuje i wyśle np. na Antyle.

    Leszek

  • 33. Data: 2002-08-15 11:47:21
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > <ciah>
    >
    > Tnij posty i nie wydziwiaj bo Cię ktoś zeskanuje i wyśle np. na Antyle.

    Przestan trollowac lamo i odpowiadaj dokladnie na temat.
    Jezeli sie nie znasz, nie wiesz co odpisac, to przestan zasmiecac watek.
    Pytanie jest w naglowku.

    Karty daktyloskopijne sa uzywane w wielu korporacjach do identyfikacji
    pracownikow, zagranicznych handlowcow,
    a odciski kciuka powszechnie za granica na aktach notarialnych, gdy
    osoba nie moze sie podpisac.

    Niech odpowiada jedynie ten, kto zna temat

  • 34. Data: 2002-08-15 14:02:17
    Temat: Re: odciski palców
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Tak więc nie ma obowiązku, aby poddać się daktyloskopowaniu
    > jako świadek, ale jest to grzeczność wyświadczona policji
    > w zbożnym celu.

    dokladnie Marcys tak jest.

    > Poza tym weź pod uwagę stosunek pracodawcy do pracownika,
    > który odmawia pomocy w ustaleniu sprawcy włamania do danej firmy.

    to juz jest inna kwestia, czy pracownik chce pomoc, czy nie.
    pozdr
    ssj5

  • 35. Data: 2002-08-15 14:04:32
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > dla niej karty daktyloskopijnej na uzytek za granica, moze sie
    > zwrocic o wykonanie tej karty i nastepnie ja przeslac za granice ?

    niestety, mimo, ze moze to glupie, ale nie moze ktos przyjsc do komendy i
    powiedziec, zeby zrobiono mu odciski palcow i przeslac je potem za
    granice.jesli ktos/policjant/ to zrobi, zrobi to w pewnym sensie
    nielegalnie.

    ssj5

  • 36. Data: 2002-08-15 14:15:14
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    ssj5 wrote:

> [...]
    > powiedziec, zeby zrobiono mu odciski palcow i przeslac je potem za
    > granice.jesli ktos/policjant/ to zrobi, zrobi to w pewnym sensie

    Ok
    rozmawialismy z policja i zrobia to w ramach miedzynarodowej pomocy
    prawnej, ale to trwa.
    A gdzie mozna szybciej ?
    W Stanach mozna na poczekaniu o notary public, za drobna kwote.
    Druki kart daktyloskopijnych do kupna w sklepie papierniczym.
    Znajomy to robi.
    Znajomy byl w agencji detektywistycznej i chcieli zrobic, ale za wielka
    kase.
    A ma to kosztowac nie wiecej niz 30-50 zl
    Cala procedura trwa 5 minut, materialy to tusz, sciereczka do scierania
    tuszu z palcow i druk karty daktyloskopijnej za 0,20 $.
    Tylko gdzie ?

    Jacek
    ________

  • 37. Data: 2002-08-15 14:21:46
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Ok
    > rozmawialismy z policja i zrobia to w ramach miedzynarodowej pomocy
    > prawnej, ale to trwa.

    zgoda, w ramach meidzynarodowej pomocy prawnej, tak, ale policjant nkie da
    co do reki zrobione karty daktyloskopijnej i zebys mogl z nia robic co
    chcesz

    > Tylko gdzie ?

    nie mam zielonego pojecia gdzie to zrobic - bo sadze, ze tobie chodzi o
    oficjalne zrobienie karty, z pieczatkami, nazwiskami - tak jak sie robi.
    zrobic sama karte - bez pieczatek, nazwisk - nie ma zadnego, najmniejszego
    problemu, a potem dac ci do reki, z tym, ze nie bedziesz mial na tej karcie
    zadnego podpisu robiacego karte, zadnej pieczatki
    ssj5

  • 38. Data: 2002-08-15 14:47:15
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    ssj5 wrote:

> [...]
    > problemu, a potem dac ci do reki, z tym, ze nie bedziesz mial na tej karcie
    > zadnego podpisu robiacego karte, zadnej pieczatki

    Raz jeszcze.
    W Stanach taka karte robi notariusz za 10 $ i z pieczatka, nazwiskiem i
    na oficjalnym druku.
    To zaden cymes.
    Kiedys sie staralem zeby byc notary public i moglbym takie karty robic
    bez problemu i za niewielka kwote i sprawdzie bez naglowka Police
    Department, ale uznawana w obrocie prawnym.
    Wobec niepodpisania konwencji genewskiej dokumenty krajowe i tak
    wymagaja legalizacji wlasciwego konsulatu, a dla niego karta
    daktyloskopijna uwierzytelniona przez notariusza jest ok.
    Dodatkowo dopuszczalne jest skladanie u notariusza wzoru podpisu w
    formie oswiadczenia.
    Zlozenie odciskow palcow jest uogolniona forma zlozenia wzoru podpisu,
    zatem nie rozumiem w czym problem, aby kazdy zainteresowany mogl sie
    zglosic do krajowego notariusza i na druku karty daktyloskopijnej
    odcisnal swoje palce, podpisal sie ze to jego odciski palcow, a
    notariusz potwierdzil tozsamosc skladajacego oswiadczenie na tym druku i
    opatrzyl go data, swoim podpisem i pieczatka.

    Jacek

  • 39. Data: 2002-08-15 15:15:01
    Temat: Re: Katedra kryminalistyki. bylo: gdzie mozna wykonac sobie...
    Od: "Dawid W." <h...@N...gazeta.pl>

    Jacek <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > I ile to kosztuje w kraju i kto wykonuje ?
    > Bo pytalem kilku notariuszy , ale nie wiedza o co chodzi.

    Mozesz sprobowac na wydziale Prawa i Administracji jakiego Uniwersytetu. W
    kazdej Katedrze Kryminalistyki kazdego Uniwerka maja cos takiego, a
    przynajamniej jest na tym na ktorym ja studiuje.

  • 40. Data: 2002-08-15 15:21:03
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Dawid W." wrote:

    > Mozesz sprobowac na wydziale Prawa i Administracji jakiego Uniwersytetu. W
    > kazdej Katedrze Kryminalistyki kazdego Uniwerka maja cos takiego, a
    > przynajamniej jest na tym na ktorym ja studiuje.

    Piszesz, ze maja cos takiego.
    Co takiego ?
    Mnie interesuje wykonanie karty daktyloskopijnej i to wszystko.
    Soft do archiwizowania, rozpoznawania odciskow palcow , jak i opisy
    algorytmow sa dostepne w necie.
    A tutaj chodzi jedynie o prosta usluge, bardzo popularna w stanach u
    notariuszy.

    Ile za to kasujesz i jaka dajesz pieczatke : WPiA, Katedra
    Kryminalistyki ?

    Jacek