  • 1. Data: 2002-08-13 15:41:37
    Temat: Sytuacja - dalsze jej konsekwencje.
    Od: "Marcin Gil" <d...@U...net>

    Witam,

    Mam pytanie czysto teoretyczne.

    Zalozmy, ze jest osoba ktora zakupila w supermarkecie jakis produkt, dajmy
    na to chleb, a w nim znalazla obcy przedmiot ktory mogl jej zagrozic na
    zyciu i zdrowi (oczywiscie po zjedzeniu). Dodajmy, ze osoba ta bardzo szybko
    sie denerwuje, ale zawsze jest kulturalna. Supermarket przyjal reklamacje, i
    wszystko ok. Jednakze ta osoba wychodzi z supermarketu wsiada do samochodu i
    na tym parkingu powoduje kolizje, oczywiscie z jego winy. Gdyby nie nie bylo
    by nic w tym produkcie, nie musial by jechac, a ze pojechal i byl w stanie
    jakim byl (troska o np. rodzine lub o wlasne zycie lub zdrowie) to tak sie
    stalo.

    Czy ma szanse jakies ta osoba co kupila ferelny produkt w uzyskaniu jakiegos
    odszkodowania od supermarketu/producenta. Jakie prawa takze jej przysluguja
    za znalezienie takiego "obcego ciala w produkcie zakupionym"

    Licze na fachowa odpowiedz znawcow prawa.

  • 2. Data: 2002-08-13 16:06:11
    Temat: Re: Sytuacja - dalsze jej konsekwencje.
    Od: "Jacek" <j...@b...pl>

> [...]
    przysluguja
    > za znalezienie takiego "obcego ciala w produkcie zakupionym"
    >
    > Licze na fachowa odpowiedz znawcow prawa.

    nie jestem znawcem prawa ale przeciez te zdarzenia sa nie powiazane
    jakbys nie poszedl wymienic chleba (mimio tego ze byl "z czyms") to
    nie uleglbys wypadkowi, nie ma sensu taka argumentacja

    ..bosh jak niektorzy ludzie kombinuja..

    pozdr.
    Jacek

  • 3. Data: 2002-08-13 16:38:17
    Od: "Marcin Gil" <d...@U...net>

> [...]
    > jakbys nie poszedl wymienic chleba (mimio tego ze byl "z czyms") to
    > nie uleglbys wypadkowi, nie ma sensu taka argumentacja

    ja tylko pytam w swietle prawa jak ma sie taka sytuacja, moge namnozyc wiele
    innych takich ciekawych sytuacji.. ktore sa dosc ciekawe do rozmyslania pod
    wzgledem prawa.

    do napisania tego postu sklonilo mnie artykul w ktorym przeczytalem, ze w
    USA jakas kobieta oblala sie wrzaca kawa w restauracji McDonalds, wytoczyla
    proces no i wygrala bo na kubku nie pisalo HOT - w tlumaczeniu gorace.

  • 4. Data: 2002-08-13 18:03:58
    Od: "Jacek" <j...@b...pl>

> [...]
    wytoczyla
    > proces no i wygrala bo na kubku nie pisalo HOT - w tlumaczeniu gorace.

    dobre :)))

    No to podobna sytuacja:

    Rozwalam szybe w drzwiach do supermarketu. Ranie się. Mogę domagać się
    odszkodowania. Mogę wytoczyć sprawę im za to, że szyba była za czysta
    i nie pisało na niej : "UWAGA SZYBA".
    :))

    pozdr.
    Jacek

  • 5. Data: 2002-08-13 18:14:55
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    inna sytuacja :
    pracownik myl noge w umywalce w lazience biura, balansujac przy tym na
    drugiej nodze. Umywalka sie urwala i zlamala pracownikowi noge. Pracownik
    wygral w sadzie sprawe o odszkodowanie, bo przy umywalce nie bylo
    ostrzezenia, aby nie myc tam nogi. :-)

  • 6. Data: 2002-08-13 18:17:55
    Od: "Marcin Gil" <d...@U...net>

> [...]
    > drugiej nodze. Umywalka sie urwala i zlamala pracownikowi noge. Pracownik
    > wygral w sadzie sprawe o odszkodowanie, bo przy umywalce nie bylo

    realne? czy robisz sobie jaja?

  • 7. Data: 2002-08-13 18:19:08
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Tue, 13 Aug 2002 18:38:17 +0200, Marcin Gil wrote:

> [...]
    > w USA jakas kobieta oblala sie wrzaca kawa w restauracji McDonalds,
    > wytoczyla proces no i wygrala bo na kubku nie pisalo HOT - w tlumaczeniu

    361 kc
    W Polsce odpowiada sie tylko za normalne nastepstwa dzialania lub zaniechania z
    ktorego wynikla szkoda

    --
    wojciech

  • 8. Data: 2002-08-13 18:45:21
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Tue, 13 Aug 2002 20:17:55 +0200, Marcin Gil wrote:

    > realne? czy robisz sobie jaja?

    robi sobie jaja,
    ale mimo to odpowiem,

    jezeli umywalka bylaby wadliwie zamocowana,
    to pewnie odszkodowanie by zasadzono.

    ale nie dlatego ze nie bylo tam wywieszki, tylko dlatego, ze ktos pewnie zwinil
    przy montazu,

    --
    Wojciech

  • 9. Data: 2002-08-13 18:46:37
    Od: "Marcin Gil" <d...@U...net>

    > 361 kc
    > W Polsce odpowiada sie tylko za normalne nastepstwa dzialania lub
    zaniechania z
    > ktorego wynikla szkoda

    § 2. W powyzszych granicach, w braku odmiennego przepisu ustawy lub
    postanowienia umowy, naprawienie szkody obejmuje straty, które poszkodowany
    poniósl, oraz korzysci, które móglby osiagnac, gdyby mu szkody nie
    wyrzadzono.

    Tak? A co z tym paragrafem? Gdyby osoba przedstawiona w tej scence nie miala
    chleba z dodatkiem, to nie musiala by jechac, a tak musiala no i
    poszkodowany poniosl straty - w wyniku wyrzadzenia szkody.

    Co wy na to?

  • 10. Data: 2002-08-13 19:02:00
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Tue, 13 Aug 2002 18:06:11 +0200, Jacek wrote:

    > jakiegos
    > przysluguja

    poczytaj 449 z jedynka w indeksie gornym do 449 z jedenastka w indeksie
    gornym,

    a wczesniej ogolne zasady odpowiedzialnosci - polecam cala ogolna czesc
    zobowiazan,

    --
    Wojciech