  • 1. Data: 2002-08-13 17:31:22
    Temat: odciski palców
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Czy jeśli w zakładzie pracy było włamanie, to policja ma prawo pobrac od
    wszystkich pracowników odciski palców? Jeśli tak, to co potem z nimi
    robią? Ja wolałabym, żeby moje odciski palców nie wylądowały w jakichś
    policyjnych kartotekach, bo to potem nie wiadomo czy on ukradł, czy jemu
    ukradli - był zamieszany w sprawę kradzieży...
    Aha - jeśli mają prawo pobrać, to co powinno być na wezwaniu - w jakim
    charakterze mnie wzywają?
    Świadka? nie byłam świadkiem włamania
    podejrzanego?
    Czy moge odmówić złożenia odcisków palców?
    Pytam poważnie, bo nie podoba mi się ten pomysł, a podobno taki ma
    spotkac własnie pracowników u nas los.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 2. Data: 2002-08-13 17:58:34
    Temat: Re: odciski palców
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    mozesz spokojnie domowci pobrania odbitek linii papilarnych. jesli chca
    pobrac TY MUSISZ wyrazic zgode. w sensie, jesli tej zgody nie wyrazisz, to
    ci nie pobiora.
    pozdr
    ssj5

  • 3. Data: 2002-08-13 18:46:31
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako ssj5 pisująca spod adresu
    <s...@p...onet.pl> napisała:

    > mozesz spokojnie domowci pobrania odbitek linii papilarnych. jesli
    > chca pobrac TY MUSISZ wyrazic zgode. w sensie, jesli tej zgody nie
    > wyrazisz, to ci nie pobiora.

    A jakimś przepisem możesz się podeprzeć?

  • 4. Data: 2002-08-13 19:25:57
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > A jakimś przepisem możesz się podeprzeć?

    prosze bardzo:
    ustawa o policji okresla od kogo policja moze bez wiedzy i zgody pobierac
    odciski

    2. 34)Policja może pobierać, przetwarzać i wykorzystywać w celach
    wykrywczych i identyfikacyjnych informacje, w tym dane osobowe o osobach
    podejrzanych o popełnienie przestępstw ściganych z oskarżenia publicznego,
    nieletnich dopuszczających się czynów zabronionych przez ustawę jako
    przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego, osobach o nieustalonej
    tożsamości lub usiłujących ukryć swą tożsamość oraz o osobach poszukiwanych,
    także bez ich wiedzy i zgody, a w szczególności:

    1) dane osobowe, o których mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia
    1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883, z 2000 r. Nr
    12, poz. 136, Nr 50, poz. 580 i Nr 116, poz. 1216 oraz z 2001 r. Nr 42, poz.
    474 i Nr 49, poz. 509), z tym że dane dotyczące kodu genetycznego, wyłącznie
    o niekodujących regionach genomu,

    2) odciski linii papilarnych,

    pozdrawiam

    ssj5

  • 5. Data: 2002-08-13 20:14:15
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    <s...@p...onet.pl> napisała:

    > prosze bardzo:
    > ustawa o policji okresla od kogo policja moze bez wiedzy i zgody
    > pobierac odciski

    Dzięki. Ale to jest za moją wiedzą, a bez mojej zgody - też podpada pod
    ten artykuł?

  • 6. Data: 2002-08-13 20:29:50
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podejrzanych o popełnienie przestępstw ściganych z oskarżenia publicznego,

    Jak odmówisz jako świadek to potraktują Cię jako podejrzanego .O
    uzasadnienie podejrzenia się nie martw;))

    Leszek

  • 7. Data: 2002-08-13 20:43:29
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Xena wrote:

    > Osoba znana wszem i wobec jako ssj5 pisująca spod adresu

    > Dzięki. Ale to jest za moją wiedzą, a bez mojej zgody - też podpada pod
    > ten artykuł?
    Znajomny mial odwrotny problem.
    Ktos uzyl jego paszportu za granica i dostal ban na wjazd do UE i chcial
    wykazac ze to nie on.
    I niestety policja nie chciala pobrac odciskow ( wykonac karte
    daktyloskopijna) , aby ja mogl wyslac za granice.
    Jakkolwiek taka procedura jest bardzo popularna w stanach i karty
    dyktyloskopijne wykonuja notary public za drobna kwote.

    Dzwonilem do kilku notariuszy, ale nie wiedzieli o co chodzi.

    Jacek

  • 8. Data: 2002-08-14 03:18:58
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Jak odmówisz jako świadek to potraktują Cię jako podejrzanego .O
    > uzasadnienie podejrzenia się nie martw;))

    czlowieku jak nie wiesz, prosze nie wprowadzaj w blad i bajek nie opowiadaj
    ssj5

  • 9. Data: 2002-08-14 03:46:16
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Dzięki. Ale to jest za moją wiedzą, a bez mojej zgody - też podpada
    > pod ten artykuł?

    odpowiem inaczej. nie moze bez Twojej zgody. musisz o tym wiedziec i sie
    zgodzic./zwroc uwage koniunkcja zdan/ wystepuje "i" wiec i wiedza i zgoda
    musi byc rownoczesnie.i nie sluchaj bajek, ze jesli sie nie zgodzisz, to
    bedziesz podejrzana. masz prawo sie nie zgodzic.
    pozdr
    ssj5

  • 10. Data: 2002-08-14 04:32:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > czlowieku jak nie wiesz, prosze nie wprowadzaj w blad i bajek nie
    opowiadaj

    Jesteś przemęczony? Niewyspany? Jeśli od Tatiany chcą pobrać odciski palców
    to widocznie mają powód.Sam zacytowałeś przepis( i b.dobrze) który mówi
    komu można nawet bez jego zgody pobrać odciski palców( oraz np.krew).A więc
    policja najpierw pobierz odciski a potem napisze uzasadnienie że Tatiana
    znajdowała się w kręgu podejrzanych.Gdzie tu widzisz bajkę? Kogo
    wprowadziłem w błąd?

    Leszek