  • 21. Data: 2004-07-27 18:00:25
    Temat: Re: odbiór listu poleconego na poczcie przez osobę trzecią
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "VERTRET" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ce4t5d$6rp$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "aniai" <aniai_usun_to@i_to_o2.pl> napisał w wiadomości
    > upoważnienie, czy inny tego typu dokument nie ma żadnej wartości?
    >
    > A skąd poczta ma wiedziec, że to ty napisalas to upowaznienie?
    podobnie zachowuje sie np. TPsa - nie przyjmuje pelnomocnictw, chyba ze z
    podpisami notarialnie poswiadczonymi. To dlaczego w umowie z TPsa nie ma
    mowy o formie pelnomocnictwa?

    Podobnie dla Poczty - dlaczego w regulaminie nie ma o tym slowa?

    (bo minister nie zawarl... - ok, widocznie byl w tym jakis cel).

    pozdr
    W,

  • 22. Data: 2004-07-27 22:27:41
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Zostawiłem też swój dowód osobisty. Wszystko to na nic, bo na poczcie
    > wydać nie chcą.

    no a czego sie spodziewales? jaki sens ma zostawianie komus swojego DO?
    smiac mi chce jak widze na poczcie czlowieka, ktory przychodzi z DO krewnego
    lub znajomego i na tej podstawie chce odebrac list polecony. to absurdalne.
    tylko TY mozesz poslugiwac sie swoim dowodem osobistym, tylko TY mozesz sie
    nim legitymowac.

    pozdr.
    marcin

  • 23. Data: 2004-07-28 06:32:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    wirtualna wrote:

> [...]
    > nie ma mowy o formie pelnomocnictwa?
    >
    > Podobnie dla Poczty - dlaczego w regulaminie nie ma o tym slowa?

    Jest. Na każdej poczcie możesz upoważnić każdą osobę do odbioru jednej
    dowolnej lub wszystkich przesyłek dla ciebie. Tylko w tym celu musisz
    osobiście zgłosić się na pocztę ze swoim dowodem osobistym i zapłacić
    kilka złotych.

  • 24. Data: 2004-07-28 06:39:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    jureq wrote:

    > Jest. Na każdej poczcie możesz upoważnić każdą osobę do odbioru jednej

    Poprawka: oczywiście nie na każdej poczcie a na tej na której odbierasz
    przesyłki

  • 25. Data: 2004-07-28 06:50:08
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    bd napisał(a):

> [...]
    > tylko TY mozesz poslugiwac sie swoim dowodem osobistym, tylko TY mozesz sie

    Zostawiłem go "na wszelki wypadek". Oprócz tego przecież napisałem
    upoważnienie z wszelkimi danymi typu numer dowodu, pesel itp.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 26. Data: 2004-07-28 19:09:23
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    jureq napisał(a):

    > Poprawka: oczywiście nie na każdej poczcie a na tej na której odbierasz
    > przesyłki

    I nie kilka zł a 21. Zdzierstwo!!

  • 27. Data: 2004-07-28 21:30:29
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> napisał:

    > Na mój były adres tymczasowego zamelowania dostałem list polecony.
    > Zawiadomienie odebrałem w niedzielę, bo akurat byłem u znajomych.
    > Napisałem oświadczenie że upoważniam osobę xxx legitymującą...

    Skoro napisales pelnomocnictwo (zgodne z kc), to nie powinno byc
    problemu z odbiorem korespondencji w Twoim imieniu. Panienka
    z okienka powinna zrobic sobie kopie pelnomocnictwa i wydac
    list bez problemu. Ja tak robilem. Przyznaje, ze za pierwszym
    razem musialem poprosic o rozmowe z naczelnikiem, bo panienka
    z okienka byla zupelnie zielona. Cos mowila ze musze miec
    "pelnomocnictwo pocztowe". Wyszlo jednak na moje.

    Niech znajomi pojda z tym problemem do naczelnika poczty.
    Powinno pomoc. A jak ten nie bedzie chcial wydac listu, to niech
    poda Ci podstawe prawna (i nazwisko). Pozniej napisz na grupe,
    zobaczymy co z tym zrobic :)

    (mrk)

  • 28. Data: 2004-07-29 08:18:56
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Marcin R. Kiepas napisał(a):
> [...]
    > Powinno pomoc. A jak ten nie bedzie chcial wydac listu, to niech
    > poda Ci podstawe prawna (i nazwisko). Pozniej napisz na grupe,

    Może podasz prawidłowy wzór zgodny z kodeksem cywilnym?
    Ja napisałem mniej więcej coś takiego:

    "Upoważniam AXXXXXX legitmującą się dowodem osobistym o numerze xxxxx do
    odbioru listu poleconego.

    Marcin Lubojański, nr dowodu xxxxxx"