  • 1. Data: 2004-07-26 17:25:59
    Temat: Dziedziczenie dlugow przez zony i wnoczkow
    Od: "Wojtek" <j...@w...pl>

    Witam
    Zmarla moja mama ktora zastawila dosc sporo dlugow (kredyty w
    bankach,prywatne pozyczki) , jedynie zostala polisa ubezpieczeniowa na
    zycie.
    Pytanie czy wystarczy jak ja i moj brat odrzuca spadek po mamie (dlugi sa
    prawdopodobnie wyzsze niz kwota ubezpieczenie) czy lepiej przyjac spadek z
    dobrodziejstwem inwentarza (ktorego nie ma - ale jest polisa).
    Nastepne pytanie czy nasze zony i niepelnoletnie dzieci musza tez odrzucic
    spadek czy wystarczy jesli zrobia to tylko synowie.

    Z gory dziekuje

  • 2. Data: 2004-07-28 08:04:49
    Temat: Re: Dziedziczenie dlugow przez zony i wnoczkow
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Wojtek pisze:

> [...]
    > Nastepne pytanie czy nasze zony i niepelnoletnie dzieci musza tez odrzucic
    > spadek czy wystarczy jesli zrobia to tylko synowie.

    Zdecydowanie lepiej przyjac z dobrodziejstwem inwentarza...
    Bo musieliby wlasnie zstepni odrzucajacych tez odrzucac.. a jesli sa
    maloletni
    to dluzsza procedura.

    Boguslaw