  • 1. Data: 2010-05-06 23:46:28
    Temat: Re: ochrona danych osobowych a wysokość zadośćuczynienia
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kuba napisal:
    > Kartkę wywieszano kilka razy ponownie, mimo że była
    > zrywana i mimo otrzymania upomnienia, że jej wywieszanie stanowi
    > działanie bezprawne.

    Jesteś pewny, że bezprawne? Jeżeli była wywieszona w miejscu,
    gdzie zapoznać się z jej treścią mogą wyłącznie mieszkańcy,
    to są oni członkami wspólnoty i mają prawo do posiadania informacji
    o stanie finansowym wspólnoty, za który odpowiadają, a w szczególności
    informacji o dłużnikach, za których - być może - przyjdzie im płacić.

    > Jaka kwota jest realnie do uzyskania? Sąd Rejonowy w Wołominie.

    Nie sądzę, abyś cokolwiek wywalczył. Szybciej spodziewaj się komornika.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2010-05-06 23:47:50
    Od: kuba <u...@g...com>

    Dobry wieczór!

    Jeśli ktoś jest zorientowany w temacie, byłbym wdzięczny za pomoc. Mam
    następujące pytanie: jak wysokie zadośćuczynienia zasądzają sądy w
    sprawach o naruszenie dobra osobistego przez bezprawne podanie do
    publicznej wiadomości informacji o dłużniku.
    Zaległość na rzecz wspólnoty mieszkaniowej wynosiła ok. 600 zł i była
    w danym stanie faktycznym - można chyba powiedzieć - sporna. Kartka
    podająca wysokość zaległości i numery lokali została wywieszona na
    drzwiach wejściowych do bloku, w którym znajduje się 120 mieszkań -
    potencjalna ilość osób, które mogły zapoznać się z danymi osobowymi
    była wysoka. Kartkę wywieszano kilka razy ponownie, mimo że była
    zrywana i mimo otrzymania upomnienia, że jej wywieszanie stanowi
    działanie bezprawne.

    Jaka kwota jest realnie do uzyskania? Sąd Rejonowy w Wołominie.

    Pozdrawiam serdecznie
    Kuba

  • 3. Data: 2010-05-07 00:31:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 6 May 2010 16:47:50 -0700 (PDT), kuba napisał(a):

> [...]
    > sprawach o naruszenie dobra osobistego przez bezprawne podanie do
    > publicznej wiadomości informacji o dłużniku.

    A jakie straty finansowe konkretnie poniosłeś i na ile je wyceniasz?

    > w danym stanie faktycznym - można chyba powiedzieć - sporna. Kartka
    > podająca wysokość zaległości i numery lokali została wywieszona na
    (...)

    Aha, czyli nikt nie podał danych osobowych. To o co właściwie i kogo chcesz
    skarżyć?

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2010-05-07 00:55:29
    Od: kuba <u...@g...com>

    On 7 Maj, 02:31, scream <n...@p...pl> wrote:
    (...)

    Prosiłem o wypowiedzi osób zorientowanych w temacie. Ale krótko
    wyjaśnię: strat finansowych nie ma w tej sprawie oczywiście żadnych,
    bo to powództwo o zadośćuczynienie a nie odszkodowanie. Gdyby chodziło
    o szkodę majątkową, to nie zadawałbym pytania na grupie, tylko bym ją
    wyliczył.

    W kwestii bezprawności postępowania wspólnoty - sprawa jest oczywista
    i przesądzona, polecam choćby lekturę decyzji GIODO GI-DEC-DS-36/05.

    "W świetle powyższego, informacja o numerze lokalu
    mieszkalnego i związanych z
    eksploatacją tego lokalu świadczeniach pieniężnych bezsprzecznie
    dotyczy osoby fizycznej - tj.
    właściciela lokalu, przekazuje bowiem określone informacje na temat
    jego sytuacji ekonomicznej
    (ciążących na nim zobowiązań finansowych). Ponadto,
    niewątpliwie w powiązaniu z innymi
    danymi dotyczącymi właściciela lokalu, umożliwia określenie
    jego tożsamości.
    (...)
    Na marginesie zaznaczenia wymaga, że klatka schodowa
    budynku mieszkalnego,
    niezależnie od sposobu zabezpieczenia jej przed wstępem osób
    niepożądanych, niewątpliwie jest
    miejscem do którego dostęp mają nie tylko członkowie
    Wspólnoty, lecz również inne osoby.
    Wywieszenie zatem w gablocie informacyjnej na klatce schodowej
    list, zawierających dane
    osobowe członków Wspólnoty, stwarza możliwość zapoznania
    się z nimi przez osoby
    nieupoważnione do pozyskania tych danych (tj. nie będące członkami
    Wspólnoty). W tym sensie,
    dane te zostają zatem upublicznione - tj. udostępnione
    potencjalnie szerokiemu kręgowi
    przypadkowych osób."

  • 5. Data: 2010-05-07 02:05:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kuba wrote:
> [...]
    > działanie bezprawne.
    >
    > Jaka kwota jest realnie do uzyskania? Sąd Rejonowy w Wołominie.

    aaaa, w Wołominie.
    napisz 20 tys.
    dostaniesz 500 zl.

  • 6. Data: 2010-05-07 06:06:42
    Temat: Re: ochrona danych osobowych a wysokość=?iso-8859-2?Q?_zado=B6=E6uczynienia?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    scream wrote:

    > A jakie straty finansowe konkretnie poniosłeś i na ile je wyceniasz?

    To do zadośćuczynienia trzeba mieć "konkretne straty finansowe"?

    Jakby miał takowe, to by się domagał po prostu odszkodowania, a nie
    bawił w zadośćuczynienie.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2010-05-07 06:40:12
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 7, 2:55 am, kuba <u...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > W kwestii bezprawności postępowania wspólnoty - sprawa jest oczywista
    > i przesądzona, polecam choćby lekturę decyzji GIODO GI-DEC-DS-36/05.

    Decyzja GIODO nie jest dokumentem, ktory cokolwiek przesadza w sposob
    oczywisty. Decyzje GIODO rownie czesto sa przez sady podwazane co i
    "akceptowane".

  • 8. Data: 2010-05-07 09:52:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 6 May 2010 17:55:29 -0700 (PDT), kuba napisał(a):

    > W kwestii bezprawności postępowania wspólnoty - sprawa jest oczywista
    > i przesądzona, polecam choćby lekturę decyzji GIODO GI-DEC-DS-36/05.

    Tylko zauważ, że GIODO nie wypowiedział się w sposób jednoznaczny że takie
    działanie wyczerpuje znamiona jakiegokolwiek czynu zabronionego i podlega
    jakiejkolwiek karze. Oni to po prostu potępiają i tyle, zresztą to nie
    GIODO stanowi prawo w tym kraju.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2010-05-07 09:55:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 07 May 2010 11:52:25 +0200, scream napisał(a):

> [...]
    > takie działanie wyczerpuje znamiona jakiegokolwiek czynu zabronionego i
    > podlega jakiejkolwiek karze. Oni to po prostu potępiają i tyle, zresztą

    Mało tego, sama bezprawność czynu to też zwykle za mało, by żądać
    zadośćuczynienia. Trzeba wykazać krzywdę, a ta nie może polegać na samym
    w sobie "bo tu napisali moje nazwisko".
    Już prościej jest wykazać szkodę (jeśli powstała rzecz jasna).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl