  • 1. Data: 2004-10-28 10:00:44
    Temat: obejscie okresu karencji
    Od: **** <a...@g...de>

    chce kupic mieszkanie od znajomego, ktory wykupi je od gminy za 15% warotsci

    scenariusz:
    - gmina sprzedaje mieszkanie najemcy
    - najemca od razu darowuje synowi
    - syn od razu sprzedaje mnie

    moje pytania:
    - czy ktos juz cos takiego przechodzil?
    - czy oplaty notarialne i inne nie pochlona zysku?
    - ile razy trzeba odwiedzic notariusza? 3 razy? a moze da sie chociaz
    przy pierwszej transakcji od razu mieszkanie przekazac synowi?
    - pierwszy raz kupuje mieszkanie, czy powinienem skorzystac z jakis
    fachowych porad prawniczych? jakis kontakt?

    jeszcze jeden szatanski pomysl:
    co by bylo gdybym "udawal" zstepnego (np. wnuka), i najemca darowal mi
    mieszkanie (grozi koniecznoscia zwrotu bonifikaty):
    - czy to jest do wykrycia?
    - czy w praktyce ktos sprawdza, czy faktycznie jestem spokrewniony z
    najemca?

  • 2. Data: 2004-10-28 10:08:52
    Temat: Re: obejscie okresu karencji
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 paź o godzinie 12:00, na pl.soc.prawo, **** napisał(a):

    > chce kupic mieszkanie od znajomego, ktory wykupi je od gminy za 15% warotsci

    Sprzedający będzie musiał zwrócić gminie otrzymana bonifikatę.
    Wpis jest umieszczony w KW w ograniczeniach, więc nie ma znaczenia czy to
    nabywca czy też jego krewny będzie Tobie sprzedawał to mieszkanie.

    --
    Herbi
    28-10-2004 12:08:50

  • 3. Data: 2004-10-28 10:10:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Herbi wrote:

    > Sprzedający będzie musiał zwrócić gminie otrzymana bonifikatę.
    > Wpis jest umieszczony w KW w ograniczeniach, więc nie ma znaczenia czy
    > to nabywca czy też jego krewny będzie Tobie sprzedawał to mieszkanie.

    Jesteś pewien?
    Kmbinacje podane przez autora wątku, które zapomniałeś przytoczyć (a
    może i przeczytać) bardzo często pozwalają uniknąć zwrotu. Wszystko
    zależy od obowiązującego w danym mieście wzoru umowy.

  • 4. Data: 2004-10-28 10:20:43
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 paź o godzinie 12:10, na pl.soc.prawo, jureq napisał(a):

> [...]
    > może i przeczytać) bardzo często pozwalają uniknąć zwrotu. Wszystko
    > zależy od obowiązującego w danym mieście wzoru umowy.

    Jakiej umowy?
    Na sprzedaż mieszkania jest sporządzany Akt Notarialny. To po pierwsze.
    Po drugie, wpis o ograniczeniu jest zawarty w Księdzy Wieczystej tego
    mieszkania/nieruchomości - to nie w kij dmuchał.

    ROTFl - jak chcesz udawać wnuczka??

    --
    Herbi
    28-10-2004 12:20:41

  • 5. Data: 2004-10-28 10:33:12
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 paź o godzinie 12:00, na pl.soc.prawo, **** napisał(a):

    > chce kupic mieszkanie od znajomego, ktory wykupi je od gminy za 15% warotsci
    >
    > scenariusz:
    > - gmina sprzedaje mieszkanie najemcy

    No i świetnie.

    > - najemca od razu darowuje synowi

    Najemca?
    Od podpisania AN stanie się on _właścicielem_ a nie najemcą ;)
    "od razu"? - a KW Sąd założy sądzisz z dnia na dzień?

    > - syn od razu sprzedaje mnie

    Znowu 'od razu' - co z KW?

    > moje pytania:
    > - czy ktos juz cos takiego przechodzil?
    > - czy oplaty notarialne i inne nie pochlona zysku?

    Jaki masz na myśli zysk??

    > - ile razy trzeba odwiedzic notariusza? 3 razy? a moze da sie chociaz
    > przy pierwszej transakcji od razu mieszkanie przekazac synowi?

    Gmina ma podpisać sprzedaż mieszkania w formie AN z obecnym najemcą - a nie
    jego pociotkami.
    Pociotki czy inne osoby nie są stroną w tej transakcji.

    > - pierwszy raz kupuje mieszkanie, czy powinienem skorzystac z jakis
    > fachowych porad prawniczych? jakis kontakt?

    Kancelarie notarialne.

    > jeszcze jeden szatanski pomysl:
    > co by bylo gdybym "udawal" zstepnego (np. wnuka),

    Sądzisz że jesteś w TV Show ??? - Udawać wnuka.... :[

    > i najemca darowal mi mieszkanie (grozi koniecznoscia zwrotu bonifikaty):

    Najemca to sobie może dłubać w nosie a nie darować komuś cudza własność.
    Jeżeli _właściciel_ podaruje mieszkanie osobie bliskiej - nie zajdzie
    konieczność zwrotu bonifikaty.

    > - czy to jest do wykrycia?

    Heheheheh

    > - czy w praktyce ktos sprawdza, czy faktycznie jestem spokrewniony z najemca?

    Notariusz.

    --
    Herbi
    28-10-2004 12:33:10

  • 6. Data: 2004-10-28 17:37:33
    Od: **** <a...@g...de>

    (Dz. U. z 2004 r. Nr 141, poz. 1492)
    "2. Jeżeli nabywca nieruchomości zbył nieruchomość lub wykorzystał ją na
    inne cele niż cele uzasadniające udzielenie bonifikaty, przed upływem 10
    lat, licząc od dnia jej nabycia, a w przypadku nieruchomości stanowiącej
    lokal mieszkalny przed upływem 5 lat, jest zobowiązany do zwrotu kwoty
    równej udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji. Zwrot następuje na
    żądanie właściwego organu.",
    c) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
    "2a. Przepisu ust. 2 nie stosuje się w przypadku zbycia:
    1) na rzecz osoby bliskiej,
    ---------------------------

    herbi pisal, ze w KW w ograniczeniach bedzie wpis o zwrocie bonifikaty,
    tak bedzie po transakcji gmina-najemca,
    teraz nastepuje kolejna transakcja najemca(dotychczasowy)-syn z ktora
    rowniez wiaze sie wpis do KW,

    moje pytanie: czy w takim przypadku wpis o ograniczeniach nie traci
    waznosci?

  • 7. Data: 2004-10-29 06:16:05
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 paź o godzinie 19:37, na pl.soc.prawo, **** napisał(a):

    > herbi pisal, ze w KW w ograniczeniach bedzie wpis o zwrocie bonifikaty,

    STOP
    Nie będzie wpisu o *zwrocie bonifikaty*!!!
    Będzie wpis o obciążeniu że nie można zbywac nieruchomości w okresie x lat.
    I okres ten leci od podpisania AN.

    > tak bedzie po transakcji gmina-najemca,
    > teraz nastepuje kolejna transakcja najemca(dotychczasowy)-syn z ktora
    > rowniez wiaze sie wpis do KW,

    Ale data jest jedna od chwili podpisania AN przez pierwotnego kupca.

    Może zrozumiesz to na przykładzie samochodu i przeglądu technicznego.
    Ważnośc przeglądu technicznego jest ustalona np. na dwa lata od chwili
    poprzedniego przeglądu. Jeżeli sprzedaż samochód - to czy owe dwa lata
    tracą moc? Czy też konkretnie w dwa lata po przeglądzie należy wykonać
    kolejny przegląd, bez znaczenia kto jest właścicielem?

    Kumasz czacze? ;)

    > moje pytanie: czy w takim przypadku wpis o ograniczeniach nie traci
    > waznosci?

    Czyt. wyżej.
    Straci ważność po x latach od dnia xx-xx-xxxx - czyli zawarcia AN przez
    kupującego i Gminę.

    --
    Herbi
    29-10-2004 08:16:03