  • 1. Data: 2004-10-28 08:44:31
    Temat: Centralny Rejestr Zastawów
    Od: "Śmialy Janek" <stykacz@_WYTNIJ_poczta.onet.pl>

    Spłaciłem (wcześniej niż przewidywała umowa) kredyt wzięty na zakup
    samochodu. Kupione auto było zabezpieczeniem kredytu, więc znalazło się w
    Centralnym Rejestrze Zastawów. Właśnie otrzymałem pismo z banku, że moje
    zobowiązania wobec niego z tytułu kredytu na zakup auta zostały uregulowane,
    wygasła wierzytelność z tytułu umowy cesji itd.
    Wiem że są trzy możliwości zabezpieczenia auta kupowanego w salonie na
    kredyt:
    - zastaw rejestrowy na rzecz banku
    - przewłaszczenie na rzecz banku
    - weksel in blanco
    W moim przypadku, jako zabezpieczenie kredytu, podpisałem umowę
    przewłaszczenia na rzecz banku. W piśmie od banku mam informację, iż: "umowa
    przewłaszczenia na zabezpieczenie wygasa wraz z wygaśnięciem wierzytelności
    z tytułu umowy".

    SEDNO!
    Czyli spłacając kredyt (co potwierdził bank) mam już chyba wszystko z głowy
    i nie muszę jak np. w przypadku zastawu rejestrowego, nic nigdzie zgłaszać?
    Za wszelkie sugestie z góry dziękuję!

    --
    -----

  • 2. Data: 2004-10-28 19:07:24
    Temat: Re: Centralny Rejestr Zastawów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Śmialy Janek" <stykacz@_WYTNIJ_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:clqc76$ip3$1@shapieron.tkb.pl...

    Musisz na odpowiednim druku zwrócić się do Sądu o wykreślenie owego zastawu
    z rejestru. No i wnieść opłatę sądową na konto. Ta opłata, to bodaj 200 zł,
    więc nie mało. Inaczej samochód będzie nadal figurował jako zastawiony. Bez
    postanowienia o uchyleniu zastawu Wydział Komunikacji nie anuluje wpisu w
    dowodzie rejestracyjnym. Dokąd pojazdem będziesz jeździć sam, to nie ma to
    większego znaczenia, bowiem bank i tak nie może żadnego roszczenia kierować
    do tego samochodu. Ale w chwili sprzedaży może być kłopot. Bo niby nie ma
    zakazu sprzedaży samochodu z zastawem (zastaw idzie za samochodem), ale może
    być kłopot w znalezieniu nabywcy, który uwierzy w przedstawione przez Ciebie
    papiery.

    Praktycznie, to podejdź do byle którego banku trudniącego się sprzedażą
    samochodów na raty i poproś o wytłumaczenie. pewnie Ci nawet druki dadzą, o
    ile bank Ci ich nie przysłał wraz z oświadczeniem, o którym piszesz. Mnie
    PBK przysłało cały komplecik z krótkim, a treściwym algorytmem, co mam z tym
    całym nabojem zrobić. Ale to było kilka lat temu.