  • 1. Data: 2003-04-30 12:57:20
    Temat: nieuczciwy pracodawca
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    Mam problem z "pracodawcą".
    Cudzysłów ponieważ nie dostałem dotychczas umowy o pracę.
    Ale może po kolei:

    Zaczęło się od 2-tyg. kursu w Gdańsku gdzie jest siedziba firmy. Ja mieszkam
    w Łodzi i w tym mieście miał być mój teren działania.
    Dostałęm laptopa, dokumenty do wypełnienia (kwestionariusz, zaświadczenie o
    braku przeciwskazań zdrowotnych (skierowanie na badania), upoważnienie do
    występowania w moim imieniu w ZUS i polecenie wzięcia się ostro do pracy.
    Umowę o pracę (na czas próbny) miałem otrzymać listem po wysłaniu w.wym.
    papierów.
    Dokumenty odesłałem (choć z pewnym opóźnieniem). Do pracy się wziąłem, ale
    trwało to zaledwie 3 tygodnie.
    Po tym czasie podziękowano mi za pracę (zresztą nie tylko mnie), zabrano
    laptopa i tyle. Umowy nie dostałem, pieniędzy za pracę także.
    Aha, jeszcze jedno - obiecano mi również ekwiwalent za telefon w wys. 400
    PLN. (praca wiązała się z dużą ilością wykonywanych telefonów).
    Wszystko to ustnie przekazała mnie oraz innym przyjętym do pracy osobom,
    nasza przełożona - dyrektor handlowy.

    Na maile nikt mi nie odpowiada, komórki dyrektorka nie odbiera, a w firmie
    nigdy jej nie ma, a tylko z nią podobno można tą sprawę załatwić.
    Napisałem więc maila, że skieruję sprawę na drogę sądową.

    No i właśnie.
    1. Czy Sąd Pracy zajmie się tą sprawą?
    2. Jeśli tak, jakie mam szanse na odzyskanie pieniędzy?

    Bardzo Wam dziękuję za wszelką pomoc.
    Strasznie tych pieniędzy potrzebuję, a tu nie dość, że straciłem przez tą
    firmę (a co mi tam - TELEADRESON - internetowa baza danych o firmach) ponad
    miesiąc, który mógłbym wykorzystać na znalezienie innej pracy a nie
    dostałem ani grosza, to jeszcze wyłożyłem (a raczej wyłożę) ze swojej
    kieszeni pieniądze za telefony (nawiasem mówiąc, wychodzące już mam
    zablokowane :(

    pozdrawiam
    Piotr Jańczyk
    vel
    PROZAiC

  • 2. Data: 2003-04-30 13:34:59
    Temat: Re: nieuczciwy pracodawca
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    Użytkownik "PROZAiC" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam problem z "pracodawcą".
    (...)
    > No i właśnie.
    > 1. Czy Sąd Pracy zajmie się tą sprawą?
    > 2. Jeśli tak, jakie mam szanse na odzyskanie pieniędzy?

    Witam. Tez mialem kiedys problem z pracodawca.
    Pracowalem w Agencji Marketingowj Domino z Krakowa
    pracodawca nie gral fair. To mu sie nie oplacilo.
    Polecam wizyte w Inspekcji Pracy. Tam spotkasz sie z prawnikiem i dowiesz
    sie co i jak.
    A na razie gromadz wszelkie dokumenty zwiazane z Twoja praca. Mam na mysli
    dokumenty swiadczace o tym co, kiedy i na czyje zlecenie robisz. Wszystko co
    sie da. Nie wiadomo co potem moze sie przydac.
    Pozdrawiam
    tomekk

  • 3. Data: 2003-04-30 18:15:45
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    Odezwał się właściciel firmy. Oto co napisał:

    "Ponieważ treść ma charakter roszczeniowy, proszę
    o prowadzenie korespondencji środkami uznanymi w obrocie prawnym."

    Pewnie jednak nie zechce mi zapłacić...

    PROZAiC
    vel
    Piotr Jańczyk