  • 1. Data: 2003-04-30 10:30:59
    Temat: Gałęzie z drzewa na stronie sąsiada?
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam
    Cy jest jakies prawo mówiące ze nalezy obcinac galezie ktore wystaja na
    strone sasiada?
    Bo moj sasiad ma obiekcje do mojego drzewa - debu - ktorego jedna galaz jest
    po jego stronie (na wysokosci ok. 5 ma dlugosc ok 3 m).
    Czy musze sciac na jego zyczenie?

  • 2. Data: 2003-04-30 10:34:24
    Temat: Re: Gałęzie z drzewa na stronie sąsiada?
    Od: Tomasz Śmigielski <t...@k...pl>

    Dnia 03-04-30 12:30, Użytkownik Futrzak napisał:
    > Cy jest jakies prawo mówiące ze nalezy obcinac galezie ktore wystaja na
    > strone sasiada?

    Wydaje mi się, że musisz obciąć. Było o tym w którymś Muratorze.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-04-30 10:38:56
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Futrzak wrote:
> [...]
    > Bo moj sasiad ma obiekcje do mojego drzewa - debu - ktorego jedna
    > galaz jest po jego stronie (na wysokosci ok. 5 ma dlugosc ok 3 m).

    Wlasciwie to nie masz prawa poruszac sie po jego dzialce bez jego zgody... A
    on moze robic z galeziami na swojej stronie co mu sie rzewnie podoba - moze
    wiec je SAM sciac. Mi sasiad proponowal tez poscinanie galezi na jego polu -
    w zamian zaproponowalem mu postawienie ogrodzenia zeby galezie nie
    przechodzily na jego strone (platego po polowie). Od razu przestal marudzic
    o scinaniu galezi..:-)

    D.

  • 4. Data: 2003-04-30 10:50:11
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

> [...]
    > w zamian zaproponowalem mu postawienie ogrodzenia zeby galezie nie
    > przechodzily na jego strone (platego po polowie). Od razu przestal

    Plot jest tez do wymiany, jak mi powiedzial o galeziach to powiedzialem zby
    sie zastanowil na wspolna wymiana ogrodzenia :-)
    Powiedzial ze sie zastanowi nad plotem, a ja nad galeziami.
    Tyle ze kiedys trzeba bedzie rozwiazac ten problem.

  • 5. Data: 2003-04-30 10:50:38
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    > Wydaje mi się, że musisz obciąć. Było o tym w którymś Muratorze.
    >
    > Tomek

    A nie pamietasz w ktorym?

  • 6. Data: 2003-04-30 10:54:25
    Od: "Marcin Tworek" <m...@A...pl>

> [...]
    > jedna galaz jest po jego stronie (na wysokosci ok. 5 ma
    > dlugosc ok 3 m). Czy musze sciac na jego zyczenie?

    Nawet gdyby prawo tego nie regulowalo (a nie wiem jak jest)
    to sasiedzka uprzejmosc powinna sklonic Cie do spelnienia
    jego prosby, skoro ta galaz mu przeszkadza.

    Pozdr,

    --
    Marcin Tworek
    marcintworek[at]post[dot]pl | http://212.160.21.191 | GG:2045818

  • 7. Data: 2003-04-30 11:16:26
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    > Nawet gdyby prawo tego nie regulowalo (a nie wiem jak jest)
    > to sasiedzka uprzejmosc powinna sklonic Cie do spelnienia
    > jego prosby, skoro ta galaz mu przeszkadza.

    Mysle ze glaz na wysokosci 5 metrow i dlugosci ok 3 metrow nie moze
    przeszkadzac. On marudzi. Nawet poprzednia wlascicielka dzilki dziwila sie
    ze jeszcze nie bylo zadnej klotni z nim.
    Marudny sasiad twierdzi ze przez ta galaz jego jablka maja niedobry smak,
    jego jablonka jest prawie pod galezia.

  • 8. Data: 2003-04-30 11:21:55
    Temat: Re: Gałęzie z drzewa na stronie sąsiada? dostep do archiwum muratora
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

> [...]
    jest
    > po jego stronie (na wysokosci ok. 5 ma dlugosc ok 3 m).

    Widze ze jest taka sytuacja opisana w muratorze.
    Czy sąsiad może obciąć gałęzie?
    Autor: Barbara Sysik
    Murator 7/2002, s. 145, dział: MURATOR POMAGA
    Na naszej działce w odległości ok. 1,5 m od granicy sąsiada rośnie
    piękna 40-letnia wierzba. Podczas naszej nieobecności i bez uzgodnienia z
    nami sąsiad poobcinał konary tego drzewa przechodzące na jego teren. Czy
    miał prawo tak okaleczyć drzewo? Co zrobić, jeśli drzewo obumrze?

    Ma ktos moze full dostep do archiwum?
    Prosze o ta jedna publikacje :-)

    Dziekuje

  • 9. Data: 2003-04-30 12:10:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    A stare to drzewo? Bo moze sie da zakwalifikowac na pomnik przyrody i
    bedzie nie do ruszenia 8-)

    MJ

  • 10. Data: 2003-04-30 12:43:53
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    > A stare to drzewo? Bo moze sie da zakwalifikowac na pomnik przyrody i
    > bedzie nie do ruszenia 8-)

    Ma ok. 20 lat lub wiecej. A od ilu lat mozna zakwalifikowac jako pomnik
    przyrody?