  • 1. Data: 2003-04-30 11:14:30
    Temat: Ocena z religii na swiadectwie- Czy musi byc? PROBLEM
    Od: "Rafal M" <markii@No_Spam_poczta.gazeta.pl>

    Witam

    Jestem teraz w klasie maturalnej.
    Tak sie sklada ze mam wystawiona ocena dopuszczajaca (dawny mierny) z
    religii.
    Czy a ocena musi sie znalesc na swiadectwie?
    Nie jestem pewnie, ale kiedys slychalem w TV ze mozna zlozyc podanie o nie
    uwzgeldnianie tej oceny na swiadectwie koncowym.

    Czy to prawda?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2003-04-30 12:01:54
    Od: "Lol_ek" <m...@p...onet.pl>

    > Jestem teraz w klasie maturalnej.
    > Tak sie sklada ze mam wystawiona ocena dopuszczajaca (dawny mierny) z
    > religii.
    > Czy a ocena musi sie znalesc na swiadectwie?

    Z tego co się orientuje ta ocena znajdzie się na odrębnym świadectwie.

  • 3. Data: 2003-04-30 12:53:22
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Lol_ek" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Z tego co się orientuje ta ocena znajdzie się na odrębnym świadectwie.

    Jakim odrębnym?

  • 4. Data: 2003-04-30 13:49:32
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > Jakim odrębnym?
    par lat temu tez siemowilo ze na odbrebnych - ale tez dostawalem
    na wspolnych - zdaje sie ze bylo wspisywane jako przedmiot nadobowiazkowy.

    leon

  • 5. Data: 2003-04-30 14:26:05
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Rafal M" <markii@No_Spam_poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie jestem pewnie, ale kiedys slychalem w TV ze mozna zlozyc podanie o nie
    > uwzgeldnianie tej oceny na swiadectwie koncowym.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
    z dnia 14 kwietnia 1992 r.
    w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych
    przedszkolach i szkołach
    (Dz. U. Nr 36, poz. 155, z 1993 r. Nr 83, poz. 390 oraz z 1999 r. Nr 67,
    poz. 753)
    obowiązuje od dnia 9 maja 1992 r.

    § 9. 1. Ocena z religii lub etyki umieszczana jest na świadectwie szkolnym
    bezpośrednio po ocenie ze sprawowania. W celu wyeliminowania ewentualnych
    przejawów nietolerancji nie należy zamieszczać danych, z których wynikałoby,
    na zajęcia z jakiej religii (bądź etyki) uczeń uczęszczał.
    2. Ocena z religii (etyki) nie ma wpływu na promowanie ucznia do następnej
    klasy.
    3. Ocena z religii (etyki) jest wystawiana według skali ocen przyjętej w
    danej klasie.
    4. Uczniowie korzystający z nauki religii lub etyki organizowanej przez
    organy prowadzące szkoły według zasad określonych w § 2 ust. 2-4 otrzymują
    ocenę z religii/etyki na świadectwie wydawanym przez szkołę, do której
    uczęszczają, na podstawie zaświadczenia katechety lub nauczyciela etyki.

    Wydaje mi się, że sformułowanie "umieszczana jest" wyraźnie sugeruje,
    że trzeba ją wpisać. Ale podanie zawsze złożyć możesz, niech dyrekcja też
    sobie trochę pogrzebie w przepisach.

    Michał Łętowski

  • 6. Data: 2003-04-30 15:29:08
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Michal Letowski" <m...@y...com> wrote in message >
> [...]
    >

    > Wydaje mi się, że sformułowanie "umieszczana jest" wyraźnie sugeruje,
    > że trzeba ją wpisać. Ale podanie zawsze złożyć możesz, niech dyrekcja też

    Wzory świadectw są jasno określone i religia w nich figuruje i niestety tego
    zmienić się nie da.
    Trzeba było na początku zdecydować , że nie chcesz chodzić na religię.
    Wówczas nie miałbyś oceny na świadectwie. Już nie pamiętam chyba wpisuje się
    kreski.
    teraz to już musztarda po obiedzie.