  • 61. Data: 2003-10-31 13:21:09
    Temat: Re: niepodpisany mandat (kolej miejska) ??!!
    Od: khozy <k...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-28 19:22, w wiadomości od Olo Kwasniak przeczytałem:

    > W jaki sposób? Sugeruje Pan fałszerstwo dokumentu?

    > Jest możliwa - w przypadku potwierdzenia danych przez policję (u nas taka
    > impreza kosztuje dodatkowo 200zł oprócz normalnej kary). To może mi Pan
    > teraz wymieni moje dane włącznie z nazwiskiem panienskim matki i innymi
    > takimi szczegółami?

    > I co bym zrobił gdyby co?

    nie zrozumieliśmy się wcale :D
    ja już dawno dawno nie jeżdziłem środkami masowe rażenia. pytanie moje
    miało sens tylko pod warunkiem prawdziwości tezey, że kontroler spisuje
    kogoś bez dokumentów, bez policji w żaden sposób nie potwierdzająć
    danych. Być może taka sytuacja jest niemożliwa. Nie wiem, nie korzystam.
    A co do fałszywych dokumentów, to będąc jeszcze w liceum o lewą
    legitymację nie było trudno.

    --
    khozy
    "killed by bullet, from a six string gun"

  • 62. Data: 2003-10-31 19:47:28
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > nie zrozumieliśmy się wcale :D

    Pozostaje ubolewać :-)

> [...]
    > miało sens tylko pod warunkiem prawdziwości tezey, że kontroler spisuje
    > kogoś bez dokumentów, bez policji w żaden sposób nie potwierdzająć

    Oswiadczam zatem, iz teza ta nie jest prawdziwa :-)

    pdr
    Olo

  • 63. Data: 2003-10-31 20:04:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No ok, ale w takich sytuacjach dany dowod figuruje jako zaginiony /
    > skradziony.

    Niekoniecznie. A jeśli wzięli czysty blankiet i sporządzili dowód osobisty
    na dane żyjącej osoby?

    > Jednego goscia nawet kiedys pytali ile mial w zyciu dowodow osobistych,
    bo
    > im w komputerze wyskoczylo ze aktualny jest juz jego czwartym :-)))

    Właśnie o takie pytania chodzi. Jeśli to nie będzie ten sam facet, który
    jest w dowodzie, to odpowiedzi prawidłowej raczej nie udzieli.

  • 64. Data: 2003-10-31 20:19:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to by sprawę usystematyzować. Wsiadając do autobusu zawierasz umowę
    cywilnoprawną. Przewoźnik ma Cię dowieść, a ty masz z to zapłacić. Jeśli
    nie zapłacisz, to przepisy prawa przewidują odpowiednie sankcje, ale są to
    sankcje cywilnoprawne w postaci kary umownej.

    Jeśli kontroler złapie gapowicza, to po jego zadaniem jest albo pobranie
    opłaty podwyższonej, albo zebranie danych, które pozwolą na ewentualne
    dochodzenie roszczń cywilnych przez przewoźnika. Przepis prawa pozostawia
    tu pewną swobodę przewoźnikowi. Nie wymaga on sporządzania żadnego
    protokołu. Zresztą to słowo jest cokolwiek nadużywane, wobec faktu, że
    protokołu z reguły kojarzą się z czynnościami urzędowymi. Ale z drugiej
    strony, choć obowiązku sporządzenia protokołu nie ma, to w razie wyparcia
    się przez gapowicza w późniejszym terminie jazdy bez biletu sporządzony na
    miejscu dokument stanowi podstawowy dowód w sprawie. No bo kontroler
    zatrzymuje wiele osób i nie można od niego oczekiwać, że po roku będzie
    pamiętam szczegóły każdego zatrzymania, a przecież sąd przed wydaniem
    wyroku musi znać prawdę.

    Kontroler musi między innymi ustalić jakoś tożsamość gapowicza. Prawo do
    tego dają powołane w tej dyskusji przepisy. Problem powstaje, gdy gapowicz
    nie ma żadnego dokumentu albo posłuży sie dokumentem sfałszowanym. Pewnym
    rozwiązaniem problemu jest wezwanie policji na miejsce. No ale policjanci
    jasnowidzami też nie są. Czasami może się komuś udać ich oszukać i podać
    dane na przykąłd brata. Tak, czy inaczej powstaje wówczas problem i
    najważniejszym dokumentem staje się ten protokół, którego w sumie żaden
    przepis nie wymaga, ale który wygenerowało samo życie. Mam nadzieję, że
    teraz wyjaśniłem tę pozorną sprzeczność w mych wcześniejszych zeznaniach.

  • 65. Data: 2003-10-31 21:22:21
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Niekoniecznie. A jeśli wzięli czysty blankiet i sporządzili dowód osobisty
    > na dane żyjącej osoby?

    A skąd go wzięli? Jesli ukradli z Urzędu Miasta, to rowniez taki blankiet
    figuruje jako skradziony.

    pdr
    Olo

  • 66. Data: 2003-11-01 13:16:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A skąd go wzięli? Jesli ukradli z Urzędu Miasta, to rowniez taki
    blankiet
    > figuruje jako skradziony.

    A jak go zrobili od podstaw? Widziałem takie dokumenty. Rzadziej dowody
    osobiste, bo to taniej kupić niż zrobić, ale prawa jazdy starego typu czy
    legitymacje szkolne to już żaden problem. Jest taki drobny niuans, którego
    na forum nie chciał bym omawiać, ze choć dowód jest kradziony, to podczas
    legitymowania niekoniecznie to musi wyjść.

  • 67. Data: 2003-11-01 14:27:20
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Jest taki drobny niuans, którego
    > na forum nie chciał bym omawiać, ze choć dowód jest kradziony, to podczas
    > legitymowania niekoniecznie to musi wyjść.

    Podczas legitymowania przez kontrolerów pewnie nie, ale co innego z
    legitymowaniem przez policję.

    pdr
    Olo

  • 68. Data: 2003-11-01 21:17:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Podczas legitymowania przez kontrolerów pewnie nie, ale co innego z
    > legitymowaniem przez policję.

    Podczas legitymowania przez Policję niestety też.

  • 69. Data: 2003-11-02 10:27:56
    Od: " leon" <l...@N...gazeta.pl>

    Olo ( jak to sugestywnie brzmi)napisal:

    > U Ciebie w kiblu równiez?
    Jezeli bylby tu przystanek to tez.

    >Idz do przedszkola i lepiej kasuj bilety bo sie
    >jeszcze kiedys spotkamy
    zapraszam do Krakowa

    notabene do reszty zabraklo argumentow??

    leon

  • 70. Data: 2003-11-02 10:46:15
    Od: "leon" <l...@N...gazeta.pl>

    > Podał też PESEL, nr dowodu osobistego i inne takie rzeczy? Ciekawe....
    to sie zdziwilem - nie przypominam sobie aby na blankietach "oplaty
    dodatkowej" bylo miejsce przeznaczone na Pesel itp. Chyba ze to sie zminilo w
    Krakowie ostanio. Poza tym ma takie szczescie, ze posiadam archiwum agecji
    reklamowej z pelnymi danymi wlaczniez numerem NIP. Tak wiec pesel tez nie
    stanowi problemu.

    leon