  • 1. Data: 2003-10-27 18:19:05
    Temat: niepodpisany mandat (kolej miejska) ??!!
    Od: "taoo" <t...@b...univ.gda.pl>

    witam...
    dostalem dzis mandat w kolejce skm - lecz nie podpisalem, go (niestety
    podalem swoje dane)

    czy mandat bez podpisu jest wazny i czy maja prawo mi go przyslać... a jesli
    jest wazny to czy mam prawo sie od niego odwolac powolujac sie na brak
    podpisu..??

    dzieki za sugestie..!! :)
    --
    [ taoo
    [ t...@b...pl || http://taoo.boo.pl/ || gg: 1239168 ]

  • 2. Data: 2003-10-27 19:02:28
    Temat: Re: niepodpisany mandat (kolej miejska) ??!!
    Od: kam <X...@X...plX>

    taoo wrote:
    > dostalem dzis mandat w kolejce skm - lecz nie podpisalem, go (niestety
    > podalem swoje dane)

    to był mandat czy opłata za jazdę bez biletu?

    KG

  • 3. Data: 2003-10-27 19:37:54
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > czy mandat bez podpisu jest wazny i czy maja prawo mi go przyslać... a
    jesli
    > jest wazny to czy mam prawo sie od niego odwolac powolujac sie na brak
    > podpisu..??

    Problem byl na tej grupie walkowany kilkanascie jesli nie kilkadziesiat
    razy, zatem raz jeszcze:

    1) nie mandat, tylko wezwanie do uiszczenia oplaty dodatkowej
    2) jest jak najbardziej wazny
    3) odwolac sie mozesz w ciagu 7 dni, ale
    a) brak podpisu nie jest zadna okolicznoscia
    b) podstawa do wniesienia odwolania jest posiadanie kopii protokolu,
    ktorej jak sadze nie posiadasz
    4) bilety sa od tego zeby je kasowac

    pdr
    Olo

  • 4. Data: 2003-10-27 19:38:58
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik taoo <t...@b...univ.gda.pl> napisał:
    > dostalem dzis mandat w kolejce skm - lecz nie podpisalem, go (niestety
    > podalem swoje dane)

    Nie mandat, tylko opłatę dodatkową. Nawet jeśli nie podpisałeś, to
    wezwanie do zapłaty do Ciebie przyjdzie pocztą. Odwoływanie się
    tylko na podstawie tego, że nie podpisałeś, nie ma sensu. Gdyby
    starczyło nie podpisać wezwania w celu uniknięcia zapłaty, to
    wszyscy by tak robili, a koleje by już dawno zlikwidowali.
    Swoją drogą, mógłbyś jednak przyjąć odpowiedzialność za swoje
    czyny i zapłacić, skoro jechałeś na gapę (bo to z tego powodu
    wypisano Ci wezwanie, prawda?).

    > dzieki za sugestie..!! :)

    Pamiętaj, że to jest grupa pl.soc.prawo, i tutaj nie podaje się
    informacji, jak _omijać_ prawo ;)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 5. Data: 2003-10-27 19:41:33
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > to był mandat czy opłata za jazdę bez biletu?

    To raczej oczywiste. Chyba, ze dorwala go straz miejska jak spozywal alkohol
    w kolejce i dostal mandat karny.

    pdr
    Olo

  • 6. Data: 2003-10-27 19:46:47
    Od: kam <X...@X...plX>

    Olo Kwasniak wrote:
> [...]
    > a) brak podpisu nie jest zadna okolicznoscia
    > b) podstawa do wniesienia odwolania jest posiadanie kopii protokolu,

    naprawdę uważasz, że wszędzie są te same zasady co u Ciebie?

    KG

  • 7. Data: 2003-10-27 20:17:07
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > naprawdę uważasz, że wszędzie są te same zasady co u Ciebie?

    Tak, na prawdę uwazam ze wszędzie oplata dodatkowa bez podpisu jest tak samo
    wazna jak z podpisem, termin odwolania wynosi 7 (gdzieniegdzie 14) dni, nie
    jest to zaden mandat, choc tak sie to potocznie nazywa, brak podpisu nie
    stanowi zadnej okolicznosci lagodzacej. W ktoryms punkcie się mylę?

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2003-10-27 20:33:46
    Od: kam <X...@X...plX>

    Olo Kwasniak wrote:
> [...]
    > jest to zaden mandat, choc tak sie to potocznie nazywa, brak podpisu nie
    > stanowi zadnej okolicznosci lagodzacej. W ktoryms punkcie się mylę?

    Chodziło mi o procedurę reklamacyjną - termin, konieczność posiadania
    protokołu (skąd w ogóle wiesz, że to jest protokół?). Po co wprowadzasz
    w błąd?

    KG

  • 9. Data: 2003-10-27 20:37:33
    Temat: Odp: niepodpisany mandat (kolej miejska) ??!!
    Od: "try" <t...@p...onet.pl>

    > 3) odwolac sie mozesz w ciagu 7 dni, ale
    > a) brak podpisu nie jest zadna okolicznoscia

    W takim razie po co w ogóle kontrolerzy chcą aby podpisywać te kwity ?

  • 10. Data: 2003-10-27 20:43:10
    Temat: Re: Odp: niepodpisany mandat (kolej miejska) ??!!
    Od: kam <X...@X...plX>

    try wrote:

    > W takim razie po co w ogóle kontrolerzy chcą aby podpisywać te kwity ?

    Bo mają potwierdzenie doręczenia wezwania.

    KG