  • 1. Data: 2003-10-27 17:57:12
    Temat: Jak sprzedac Linuksa z zestawem komp.?
    Od: "Marcin Ciemny" <m...@W...z.pl>

    Witam
    Mam pytanie jak w temacie. Klient chce zakupic zestaw komputerowym z
    systemem Linux, tak aby bylo to zapisane na fakturze. Aktualnie system ten
    mam na kilku nagrywanych plytach CD, zeby nie bylo nieporozumien, moge
    jeszcze zakupic gazete z odpowiednimi plytkami na fakture. Pytanie tylko,
    jak to wszystko zamiescic na fakturze, aby w.w. urzad nie mial powodow aby
    sie przyczepic?

    pozdrawiam!
    MArcin Ciemny

  • 2. Data: 2003-10-27 20:03:11
    Temat: Re: Jak sprzedac Linuksa z zestawem komp.?
    Od: "Zenek" <z...@p...com>

    Użytkownik "Marcin Ciemny" <m...@W...z.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak to wszystko zamiescic na fakturze, aby w.w. urzad nie mial powodow aby

    Kupujesz gazetkę jako system i sprzedajesz system.

  • 3. Data: 2003-10-27 20:03:29
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Marcin Ciemny <m...@W...z.pl> wrote:

    > Mam pytanie jak w temacie. Klient chce zakupic zestaw komputerowym z
    > systemem Linux, tak aby bylo to zapisane na fakturze.

    Koniecznie musi tak byc? Dla jego dobra IMO lepiej by niebylo tego na
    fakturze. Jak US nie widzi to sie i nie czepia. A z prawego punktu widzenia
    faktura na GNU jest po nic [na soft komercyjny zreszta tez nie jest potrzebna
    ale panowie z BSA i podobnych maja dziwny nawyk wymogu faktury. Swego czasu
    strasznie ciezko bylo im wyjasnic ze to jednak konieczne nie jest - cesja
    dokonana przez os. filzyczna, ktora jak wiadomo faktury raczej nie wystawi.

> [...]
    > fakture. Pytanie tylko, jak to wszystko zamiescic na fakturze, aby w.w.
    > urzad nie mial powodow aby sie przyczepic?

    Jak juz koniecznie musi to byc na fakturze to IMO w zupelnosci
    wystarczy zawrzec pozycje na 10-20 czy ile tam sklep sobie liczy - za
    nagranie, instalacje itp. Wazne tylko by nie bylo to slynne 0 zl - wtedy
    wlasnie US sie czepialy i traktowaly jako darowizne => naliczaly podatek
    przyjmujac "z chmurki" wartos w2k.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 4. Data: 2003-10-27 20:19:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Michal Bien rzecze:
    [..]
    > nagranie, instalacje itp. Wazne tylko by nie bylo to slynne 0 zl - wtedy
    > wlasnie US sie czepialy i traktowaly jako darowizne => naliczaly podatek
    > przyjmujac "z chmurki" wartos w2k.

    Ale już dawno przestały się tego czepiać. Nie zawracajmy rzeki i nie świrujmy.
    Może spokojnie wystawić fakturę z wymienionym system linux.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 5. Data: 2003-10-27 20:30:55
    Od: "Marcin Ciemny" <m...@W...z.pl>

    > Kupujesz gazetkę jako system i sprzedajesz system.

    no tak, ale gazeta to zawsze koszt, a klient chce to za darmo (jedna mozna
    kupic, ale jak znadziej sie dziesieciu takich klientow).

  • 6. Data: 2003-10-27 20:41:59
    Od: "Marcin Ciemny" <m...@W...z.pl>

> [...]
    > strasznie ciezko bylo im wyjasnic ze to jednak konieczne nie jest - cesja
    > dokonana przez os. filzyczna, ktora jak wiadomo faktury raczej nie

    to znaczy nie trzeba juz miec faktur, aby udowodnic panom z BSA oryginalnosc
    softu? Bo mam np. dwa certyfikaty od starego win95 oem, sadzilem, ze moge je
    juz sobie wsadzic gdzies, bo faktur na kupiony sprzet juz brak :-/

    > Jak juz koniecznie musi to byc na fakturze to IMO w zupelnosci
    > wystarczy zawrzec pozycje na 10-20 czy ile tam sklep sobie liczy - za
    > nagranie, instalacje itp. Wazne tylko by nie bylo to slynne 0 zl - wtedy

    Tez wlasnie o tym myslalem, tylko czy wtedy US nie przyczepi sie do mnie,
    skad ja ten soft mialem, gdy bedzie 10 faktur za instalacje Linuksa, a tylko
    jedna za kupno....

  • 7. Data: 2003-10-27 20:49:26
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Ale już dawno przestały się tego czepiać. Nie zawracajmy rzeki i nie
    > świrujmy. Może spokojnie wystawić fakturę z wymienionym system linux.

    To przeczytaj jeszcze raz to co napisalem wczesniej. Nie bylo o tym ze
    nie mozna ale o tym by podac jakas kwote za nagranie, instalacje itp.
    Cala sprawa z US/IS/MF i opodatkowaniem linuksa zaczela sie nie od tego ze
    ktos sobie go wrzucil na fakture, a od tego ze jakis formalista-nadgorliwiec
    zapisal go pod wartoscia 0 zl.

    PS:
    A co do sugestii nie wystawiania tego na fakturze - prosta zasada - lepiej
    nie zawracac sobie glowy sporami z US. Czas i nerwy kosztuja.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 8. Data: 2003-10-27 20:57:41
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Marcin Ciemny <m...@W...z.pl> wrote:

    > to znaczy nie trzeba juz miec faktur, aby udowodnic panom z BSA
    > oryginalnosc softu?

    Pokaz mi prosze gdzie w jakimkolwiek akcie normatywnym jest taki
    wymog. Po prostu panowie z BSA ulatwiaja sobie sprawe i chca faktur,
    co IMO nie ma oparcia w prawie. Oczywiscie ze wzgledow czysto praktycznych
    na soft inny niz darmowy warto miec fakture chocby ze wzgledow podatkowych
    oraz by panow z BSA pozbyc sie jak najszybciej i sie z nimi nie uzerac.
    Taka kontrola naprawde potrafi niezle zdezorganizowac prace.

    > Bo mam np. dwa certyfikaty od starego win95 oem, sadzilem, ze moge je juz
    > sobie wsadzic gdzies, bo faktur na kupiony sprzet juz brak :-/

    Patrz wyzej. ALe nnie zaponminaj o dodatkowych wymogach. Certyfikat
    i nosnik stanowia jedno i nie mozna ich tak sobie mieszac. Jesli nie masz
    kompletu jest to bezwartosciowe. Poza tym trzeba pamietac o ogniczeniach
    wersji OEM - musie przechodzic wraz ze sprzetem. Oczywiscie faktura nie
    jest wymogiem ale za zadne skarby nie mozna przyznac sie ze dostalo sie
    to poczta [kupilo od znajomego z drugiego konca Polski, na allegro itp].
    Bo licencja OEM MS ma glupi zakaz przesylek. Po prostu mowi sie "Kupilem
    na gieldzie razem z dyskiem". Koniec kropka.

    > Tez wlasnie o tym myslalem, tylko czy wtedy US nie przyczepi sie do
    > mnie, skad ja ten soft mialem, gdy bedzie 10 faktur za instalacje
    > Linuksa, a tylko jedna za kupno....

    Ale to nie jest oplata za system [licencja GNU tego zabrania]
    a jedynie za usluge polegajaca na sciagnieciu go, wypaleniu plytek i
    zainstalowaniu na sprzedawanym komputerze. A sam soft mozna miec z
    dowolnego zrodla - chciazby z www.linuxiso.org

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl