  • 1. Data: 2003-10-27 17:11:46
    Temat: czy maile mogą być dowodem w sprawie?
    Od: "cisco" <c...@t...pl>

    czesc
    jak wygląda w świetle polskiego prawa sprawa traktowania maili jako dowodu w
    sprawie. Chodzi mi oczywiście o zwykłe maile, bez żadnego tam podpisu
    cyfrowego itp.... W zasadzie każdy mail można zapisać na dysku, potem
    otworzyć w notatniku, pozmieniać treść i gotowe. Można dowolnie sfałszować
    treść maila. Czy też jest coś o czym nie wiem z punktu widzenia
    technicznego? W źródle wiadomości jest też coś takiego jak message ID - czy
    aministratorzy kont pocztowych moją obowiązek ujawnić na żadanie prokuratury
    pełną, oryginalną treść maila na podstawie właśnie tego message ID?
    pozdrawiam
    Cisco

  • 2. Data: 2003-10-27 17:15:25
    Temat: Re: czy maile mogą być dowodem w sprawie?
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Użytkownik "cisco" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prokuratury
    > pełną, oryginalną treść maila na podstawie właśnie tego message ID?

    No w sprawie Rywina są :)))
    Twardy dysk prawdę Ci powie .. ale niekoniecznie całą :)

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 3. Data: 2003-10-28 08:49:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    cisco wrote:

> [...]
    > czy aministratorzy kont pocztowych moją obowiązek ujawnić na żadanie
    > prokuratury pełną, oryginalną treść maila na podstawie właśnie tego

    Co sad na to powie to nie wiem...
    Pamietaj tez ze po mailach zostaje "cos wiecej" niz tylko tresc wiadomosci u
    odbiorcy.
    Podczas wysylania maila zostaje slad w logach serwera wysylajacego i
    odbierajacego. Moga tam byc rozne informacje - najczesciej adresy IP
    nadawcy i odbiorcy, czas wyslania, i wielkosc wiadomosci.
    Wiec jezeli sama tresc listu moze byc odrzucona przez sad, to sam fakt
    wyslania maila moze byc juz trudny do podwazenia. Bedzie cos w rodzaju
    slawnych billingow. ;)