  • 11. Data: 2004-12-06 12:41:47
    Temat: Re: nie odebrany polecony z potwierdzeniem odbioru...
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-12-06 09:16, Lori wrote::

    > {cut} przepis mówi, że "obowiązek
    > dostarczenia listu poleconego{}spoczywa na adresacie", czy coś w tym stylu.

    Żartujesz, prawda?
    Jak to? Adresat ma obowiązek dostarczyć sobie list?
    Panie Kowalski, mam dla Pana polecony, niech Pan do nas przyjedzie do
    Krakowa!!

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 12. Data: 2004-12-06 13:23:01
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Rodrig Falkenstein pisze:

    > Tomek, czyżbyś za długo rozmawiał z pewnym doktorem?
    >
    > Zarówno wyroki zaoczne jak i uznawanie za doręczone pism wysłanych pod
    > adres widniejący w aktach, podobnie jak kurator nieobecnych, doręczenie
    > przez ogłoszenie itp totalitarne rozwiązania funcjonują w wiekszości
    > systemów prawnych.

    Jesli cos funkcjonuje w 100 panstwach tonie znaczy, ze jest to dobre.

    Co innego jest, gdy "podejrzany" wie o swym "statusie podejrzanego"
    wtedy mozna ozcekiwac, zepowinien dbac o swoje sprawy..

    Zupelnie co innego, gdy ktos w lipcu nic nie wiedziac
    wyjezdza na wakacje, a w sierpniu dowiaduje sie, ze jest
    winny, bo nie wniosl sprzeciwu.

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-12-06 13:36:07
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 06 Dec 2004 14:23:01 +0100, Boguslaw Szostak
    <a...@a...edu.pl> napisał:

    > Jesli cos funkcjonuje w 100 panstwach tonie znaczy, ze jest to dobre.

    A co jest "dobre"?

> [...]
    > Zupelnie co innego, gdy ktos w lipcu nic nie wiedziac
    > wyjezdza na wakacje, a w sierpniu dowiaduje sie, ze jest

    Nakazu karnego nie moznma wydać bez przesłuchania podejrzanego, bo bez
    postawienia zarzutu nie może być aktu oskarżenia. A przy przesłuchaniu
    poucza się jednego z drugim, że ma zawiadamiać o zmianie miejsca pobytu...

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 14. Data: 2004-12-06 13:42:45
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Rodrig Falkenstein pisze:

> [...]
    > postawienia zarzutu nie może być aktu oskarżenia. A przy przesłuchaniu
    > poucza się jednego z drugim, że ma zawiadamiać o zmianie miejsca pobytu...

    No STRASZNIE to madre, po prostu STRASZNIE....

    tylko jak to sie dzieje, ze ludzie dostaja takie wyroki ?
    A poza tym sa wyroki nakazowe w postapowianiu cywilnym i tez jest tak samo..

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-12-06 14:00:38
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 06 Dec 2004 14:42:45 +0100, Boguslaw Szostak
    <a...@a...edu.pl> napisał:

    > No STRASZNIE to madre, po prostu STRASZNIE....
    >
    > tylko jak to sie dzieje, ze ludzie dostaja takie wyroki ?

    Nie ma prawnej mozliwości aby wydać nakaz karny przeciwko osobie, której
    nie przesłuchano w charakterze podejrzanego. Więc nie wierzę w historyjki
    o nakazach karnych wydanych przeciwko osobie która nigdy nie była
    przesłuchana i któej nie postawiono zarzutów.

    > A poza tym sa wyroki nakazowe w postapowianiu cywilnym i tez jest tak
    > samo..

    W postępowaniu cywilnym są nakazy zapłaty, i faktycznie są wydawane bez
    przesłuchania i zawiadomienia pozwanego. Ale one nie idą do akt ze
    skutkiem doręczenia. A przynajmniej nie powinny

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 16. Data: 2004-12-06 14:22:28
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):
> [...]
    > historyjki o nakazach karnych wydanych przeciwko osobie która nigdy nie
    > była przesłuchana i któej nie postawiono zarzutów.

    To ja dodam z praktyki. Jestem świadkiem w sprawie karnej. Dwa wezwania
    listem poleconym nieodebrane przez oskarżonego. Dwa razy jedynie
    dowiedzieliśmy się, że postępowanie nie może być rozpoczęte bez
    obecności oskarżonego przynajmniej na pierwszej rozprawie (może jeszcze
    jakieś zastrzeżenia były dodawane przez sędziego, nie pamiętam). Na ten
    moment sytuacja wygląda tak, że wezwanie zostało uznane za doręczone
    prawidłowo (2 przesyłki polecone, każda awizowana dwukrotnie), a w
    związku z niestawieniem się oskarżonego został wydany nakaz aresztowania
    na 48 godzin i doprowadzenia go na kolejną rozprawę. Jeśli i to okaże
    się nieskuteczne, na następnym posiedzeniu ma być wydany nakaz
    aresztowania na 3 miesiące.

    Jakoś nie widze tu podstaw do uznania państwa za "totalitarne", bo za
    co? Bez takiej możliwości niedałoby się przeprowadzić żadnej sprawy
    sądowej, co byłoby absurdem.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 17. Data: 2004-12-06 15:06:11
    Od: "Lori" <l...@p...com>

    > Żartujesz, prawda?
    > Jak to? Adresat ma obowiązek dostarczyć sobie list?
    > Panie Kowalski, mam dla Pana polecony, niech Pan do nas przyjedzie do
    > Krakowa!!

    adresat ma sidzieć na dupie tam gdzie podał adres: wg. zameldowania, wg,
    sidziby spółki itp. I jego obnowiązkiem jest odbierać polecone, ale tylko
    tam. Nie podaoba się? niech zmieni adres.

  • 18. Data: 2004-12-06 15:17:45
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-12-06 16:06, Lori wrote::

    > adresat ma sidzieć na dupie tam gdzie podał adres: wg. zameldowania, wg,
    > sidziby spółki itp. I jego obnowiązkiem jest odbierać polecone, ale tylko
    > tam. Nie podaoba się? niech zmieni adres.

    Po pierwsze - napisałeś, że adresat ma obowiązek dostarczać listy
    polecone kierowane do siebie. Nie widzisz tego??
    Po drugie - jak się nie podoba i zmieni adres, to i tak musi podać ten
    nowy, prawda?
    Czemu służy ta Twoja dywagacja?

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 19. Data: 2004-12-06 16:34:42
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > Jakoś nie widze tu podstaw do uznania państwa za "totalitarne", bo za
    > co? Bez takiej możliwości niedałoby się przeprowadzić żadnej sprawy

    To co opisałeś to przykład na nieudolność państwa totalitarnego. Bardziej
    dbającego o potencjalnych przestępców niz o zwykłych ludzi. Tomek

  • 20. Data: 2004-12-06 16:41:38
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Tomek napisał(a):
    > To co opisałeś to przykład na nieudolność państwa totalitarnego.

    Przyznam że nie rozumiem.

    > Bardziej
    > dbającego o potencjalnych przestępców niz o zwykłych ludzi. Tomek

    Hmmm... a czym się różni potencjalny przestępca od zwykłego człowieka?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński