    From: Czarek Gorzeński <c...@p...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie odebrany polecony z potwierdzeniem odbioru...
    Date: Mon, 06 Dec 2004 15:22:28 +0100

    Rodrig Falkenstein napisał(a):
    > Nie ma prawnej mozliwości aby wydać nakaz karny przeciwko osobie,
    > której nie przesłuchano w charakterze podejrzanego. Więc nie wierzę w
    > historyjki o nakazach karnych wydanych przeciwko osobie która nigdy nie
    > była przesłuchana i któej nie postawiono zarzutów.

    To ja dodam z praktyki. Jestem świadkiem w sprawie karnej. Dwa wezwania
    listem poleconym nieodebrane przez oskarżonego. Dwa razy jedynie
    dowiedzieliśmy się, że postępowanie nie może być rozpoczęte bez
    obecności oskarżonego przynajmniej na pierwszej rozprawie (może jeszcze
    jakieś zastrzeżenia były dodawane przez sędziego, nie pamiętam). Na ten
    moment sytuacja wygląda tak, że wezwanie zostało uznane za doręczone
    prawidłowo (2 przesyłki polecone, każda awizowana dwukrotnie), a w
    związku z niestawieniem się oskarżonego został wydany nakaz aresztowania
    na 48 godzin i doprowadzenia go na kolejną rozprawę. Jeśli i to okaże
    się nieskuteczne, na następnym posiedzeniu ma być wydany nakaz
    aresztowania na 3 miesiące.

    Jakoś nie widze tu podstaw do uznania państwa za "totalitarne", bo za
    co? Bez takiej możliwości niedałoby się przeprowadzić żadnej sprawy
    sądowej, co byłoby absurdem.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński