  • 1. Data: 2004-12-05 13:34:04
    Temat: kogo i jak powiadomić o oszustwie?
    Od: "J.B." <r...@c...pl>

    Kogo powiadoimić : policję czy prokuraturę?
    Sprawa wygląda tak: sprzedawałem pewnemu klientowi swoje wyroby. Zamawiał
    przez internet, wysyłka szła kurierem, potem sprzedawał to na Allegro i miał
    sporo pozytywnych komentarzy. Wyglądało że można mu zaufać. Nigdy się nie
    widzieliśmy, ale przez jakieś pół roku płacił bez większych problemów. Ale
    później zamówienia szły dalej ale przestał płacić. Trochę się tego
    nazbierało więc poprosiłem o rozliczenie się aby dalej wysyłać mu towar. No
    i wtedy zaczęło się ściemnianie, a to że dzieci odebrały list z fakturą i
    wyrzuciły, a to że księgowa nie zapłaciła, albo że zapłaciła tylko coś w
    banku nie tak... i tak się to ciągnęło przez dwa miesiące aż na maile
    przestał reagować a telefon wyłączył ( w każdym razie słychać że nie ma
    takiego numeru)... No ale na Allegro dalej handluje, tyle że całkiem innym
    towarem ( a nawet jest Supersprzedawcą, więc chyba źle mu się nie dzieje.)
    No więc teraz mam problem od czego zacząć: iść na komendę policji i zgłosić
    popełnienie przestępstwa, a może złożyć w prokuraturze zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa (wyłudzenia ?), czy może pozew do sądu?
    Jaka jest procedura składania takiego zawiadomienia na policji i w
    prokuraturze?
    Możecie coś doradzić?

    K.B.

  • 2. Data: 2004-12-05 14:11:32
    Temat: Re: kogo i jak powiadomić o oszustwie?
    Od: "Lori" <l...@p...com>

    przede wszystkim wyślij wezwanie do zapłaty z potwierdzeniem odbioru, to
    konieczne. Nalicz odsetki, także od faktur już zapłaconych o ile się
    spóźniał.
    Najlepiej jakbyś się w ogóle do niego wybrał osobiście, postraszył firmami
    windykacyjnymi, itp

    dopiero potem możesz iść na policję czy prokuraturę jak zawiodą te środki.

    pozdr.

  • 3. Data: 2004-12-05 14:18:49
    Od: "Lori" <l...@p...com>

    Użytkownik "Lori" <l...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > windykacyjnymi, itp
    >
    > dopiero potem możesz iść na policję czy prokuraturę jak zawiodą te

    sorki, że w poprzednim poście napisałem "nad" a nie "pod" wiadmościa
    oryginlaną.
    pozdr.

  • 4. Data: 2004-12-05 14:23:08
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Lori napisał(a):
    > sorki, że w poprzednim poście napisałem "nad" a nie "pod" wiadmościa
    > oryginlaną.

    Trzeba "cancelować" albo "supersedować" a nie przepraszać. :)

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 5. Data: 2004-12-05 14:43:24
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2004 15:11:32 +0100, Lori naskrobał(a):

    > przede wszystkim wyślij wezwanie do zapłaty z potwierdzeniem odbioru, to
    > konieczne.

    a gdzie tak pisze?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-12-05 15:34:26
    Od: "Lori" <l...@p...com>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sun, 5 Dec 2004 15:11:32 +0100, Lori naskrobał(a):

    > a gdzie tak pisze?

    > a gdzie tak pisze?

    nie wiem gdzie ale to oczywiste!,
    zawsze trzeba wykazać, że zrobiło się wszystko, aby nie doszło do windykacji
    przez sąd.
    załóżmy, że zgasiłeś sprawe do sądu, a gościu twierdzi, że się nawet u niego
    nie upominałeś. Gościu płaci Ci za faktury ale za sąd możesz zabulić Ty za
    niedopełnienie formalności.
    postaram się poszukać podstawy prawnej, to co wiem, to wiem od firm
    windykacyjnych.
    pozdr.

  • 7. Data: 2004-12-05 15:39:49
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

> [...]
    > No ale na Allegro dalej handluje, tyle że całkiem innym
    > towarem ( a nawet jest Supersprzedawcą, więc chyba źle mu się nie dzieje.)

    Allegro :) skąd ja to pamiętam.

> [...]
    > popełnieniu przestępstwa (wyłudzenia ?), czy może pozew do sądu?
    > Jaka jest procedura składania takiego zawiadomienia na policji i w

    Nie wiem co Pan zrobi. Ja kupiłbym coś od niego - tanio - na Allegro i
    wystawił mu negatywny komentarz z tym co Pan tu opisał.
    Szkoda mi Pana. Zostałem kilka razy oszukany na Allegro i nie zaglądam tam
    nawet. Wolę kupić z gwarancją w sklepie, choćby na raty.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 8. Data: 2004-12-05 19:04:06
    Od: "BORO" <b...@c...pl>

> [...]
    > Szkoda mi Pana. Zostałem kilka razy oszukany na Allegro i nie zaglądam tam
    > nawet. Wolę kupić z gwarancją w sklepie, choćby na raty.

    Po pierwsze: to co Pan proponuje to dziecinada. O skuteczności nawet nie
    wspomnę.
    Po drugie: na Allegro często kupuję i czasem sprzedaję i nie spotkałem
    nieuczciwych allegrowiczów, więc proszę nie uogólniać swych doświadczeń na
    wszystkich którzy z tego korzystają.
    Po trzecie: może jednak ktoś wie jaka jest procedura składania
    zawiadomienia na policji ? (wezwanie do zapłaty było i listem polec. i
    mailem, rozmowy telefoniczne również, a jeżdzić 500km po to żeby postraszyć
    kogoś osobiście? hmm, dziwne rozwiązanie, chyba nie tędy droga)

    K.B.

  • 9. Data: 2004-12-05 19:37:13
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "BORO" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze: to co Pan proponuje to dziecinada. O skuteczności nawet nie
    > wspomnę.

    Pana zdanie. Wolno je panu mieć. Ja tylko sugeruję co można zrobić. Jeżeli
    ktoś przegląda opinie o sprzedającym i zobaczy taką negatywną, to zapewne
    nieuczciwy będzie musiał zmienić nazwę użytkownika i zacząć zbierać punkty
    od nowa, aby dalej zarabiać. Odzyskanie pieniędzy od nieuczciwego
    Allegrowicza będzie trudne.

    > Po drugie: na Allegro często kupuję i czasem sprzedaję i nie spotkałem
    > nieuczciwych allegrowiczów,

    Nie wiem co pan kupuje i sprzedaje. może klapki. Ja kupowałem części
    komputerowe, kiedy składałem dzieciakom tanie komputerki do zabawy i gier,
    abym mógł spokojnie pracować. Dostawałem na ogół same wybraki, bo tam nie
    widać sprzedającego jak np. na giełdzie komputerowej. Twardy dysk padał
    ciągle. Płyta główna pochodziła z nieudanej serii jak się potem
    dowiedziałem. Jeden dysk przyszedł w ogóle nie do sformatowania,
    uszkodzony...itd.

    > więc proszę nie uogólniać swych doświadczeń na
    > wszystkich którzy z tego korzystają.

    Znów nastepny, który doszukuje się uogólnień. Na podstawie czego?
    napisałem:
    "Zostałem kilka razy oszukany na Allegro i nie zaglądam tam
    nawet. Wolę kupić z gwarancją w sklepie, choćby na raty." Gdzie tu jest
    uogólnianie?

    > Po trzecie: może jednak ktoś wie jaka jest procedura składania
    > zawiadomienia na policji ?

    Trzeba pofatygować się na komisariat. Oni odeślą do prokuratury. Prokuratura
    przyjmie zgłoszenie i poczeka pan ze 40 lat na odpowiedź. Gdyby pan dostał
    odpowiedź zanim umrzemy proszę nas powiadomić. Mój ojciec czeka na odpowiedź
    ponad rok w sprawie oszukania go na 800 zł przez "kredyty argentyńskie" z
    Warszawy.

    > (wezwanie do zapłaty było i listem polec. i
    > mailem, rozmowy telefoniczne również, a jeżdzić 500km po to żeby
    postraszyć
    > kogoś osobiście?

    Można postraszyć też kogoś innego przez przypadek, bo jak na 100% być pewnym
    danych podawanych w Internecie?

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 10. Data: 2004-12-05 19:48:07
    Temat: Re: kogo i jak powiadomi=E6 o oszustwie?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > abym mógł spokojnie pracować. Dostawałem na ogół same wybraki, bo tam nie

    Wiec rodzice dawali ci jakies tanie zabawki, zeby nie musieli sie toba
    zajmowac ? I teraz tez to samo robisz z wlasnymi dziecmi ?

    --
    Krzysiek, Krakow