  • 1. Data: 2004-08-19 12:35:44
    Temat: mbank-pozyczki dla mlodych malzenstw
    Od: "Aleksa_Be" <d...@p...fm>

    witam!

    Nie wiem czy w dobre miejsce pisze jezeli nie prosze podajcie odpowiednie
    forum
    chcialam sie poradzic na temat pozyczki dla mlodych malzenstwa z mbanku?
    czy to jest dobry bank nie wciska ludziom kitu i czy faktycznie tak jest jak
    pisza ze tylko 2,95% jest?
    czekam na opienie
    dziekuje
    Aleksa_Be

  • 2. Data: 2004-08-19 12:56:33
    Temat: Re: mbank-pozyczki dla mlodych malzenstw
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Aleksa_Be" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > chcialam sie poradzic na temat pozyczki dla mlodych malzenstwa z mbanku?
    > czy to jest dobry bank nie wciska ludziom kitu i czy faktycznie tak jest

    Zanim ktoś nakrzyczy na Ciebie że NTG:
    - w Polsce obowiązuje ustawa o kredycie konsumenckim
    - ustawa zawiera wzór na REALNE oprocentowanie kredytu - wzór jest b.
    skomplikowany ale ma jedną zaletę - bank MUSI podać wysokośc oprocentowania
    REALNEGO a klint na tej podstawie porównuje ofertę z ofertą innych banków
    - w praktyce wiele banków (np. Eurobank, Citibank) wielkimi litermai podaje
    oprocentowanie nominalne, a maczkiem na końcu albo z boku realne. Widziałem
    już kredyt 0% realnie oprocentowany ponad 20% i kredyt ok. 4% (w PKOBP
    bodajże) oprocentowany realnie ok. 18%
    Reasumując: nie chce mi się sprawdzać tej konkretnie oferty, ale na milę
    wartość 2,95% pachnie oprocentowaniem nominalnym a nie realnym które będzie
    (mogę się założyć) nie niższe niż powiedzmy 15%.
    Sprawdź dobrze tę ofertę.
    Wszystkiego naj... na nowej drodze życia :)

  • 3. Data: 2004-08-19 14:13:11
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Wirde <w...@n...hotmail.com> wrote:
> [...]
    > które będzie (mogę się założyć) nie niższe niż powiedzmy 15%.
    > Sprawdź dobrze tę ofertę.
    > Wszystkiego naj... na nowej drodze życia :)

    Po pierwsze to ustawa o ktorej wspominasz nie reguluje np. kredytow
    hipotecznych - a o tym mowa.
    Po drugie 2,95% to jest oprocentowanie we frankach, a nie zlotych (co sie
    wiaze np z ryzykiem zmian na rynku walut).
    Po trzecie wszelkie oplaty sa na stronie bardzo latwe do znalezienia:
    http://www.mbank.com.pl/oferta/kredyty/mplan/tpio.ht
    ml

    http://www.PRnews.pl

  • 4. Data: 2004-08-20 06:58:40
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    napisał w wiadomości news:cg2ckc$s60$1@news.onet.pl...

    > Po pierwsze to ustawa o ktorej wspominasz nie reguluje np. kredytow
    > hipotecznych - a o tym mowa.

    Po pierwsze -
    Nie wiem z czego to wywodzisz i dlaczego uważasz kredyt zabezpieczony
    hipoteką za jakąś niezwykłą formę kredytu, zupełnie odrębną od innych. Ja w
    definicjach ustawowych, które niżej przytaczam nie widzę żadnych podstaw do
    przyjęcia twoich teroii (ale oczywiście wdzięczny będę jeśli przytoczysz
    odpowiednie przepisy na poparcie Twoich autorytarnych stwierdzeń co z
    przyjemnością pozwoli mi przyznać Ci rację):

    Ustawa o kredycioe konsumenckim:
    Art. 2. 1. Przez umowę o kredyt konsumencki rozumie się umowę, na mocy
    której przedsiębiorca w zakresie swojej działalności, zwany dalej
    "kredytodawcą", udziela lub daje przyrzeczenie udzielenia konsumentowi
    kredytu w jakiejkolwiek postaci.
    2. Za umowę o kredyt konsumencki uważa się w szczególności:
    1) umowę pożyczki,
    2) umowę kredytu w rozumieniu przepisów prawa bankowego,
    3) umowę o odroczeniu konsumentowi terminu spełnienia świadczenia
    pieniężnego,
    4) umowę, na mocy której świadczenie pieniężne konsumenta ma zostać
    spełnione później niż świadczenie kredytodawcy,
    5) umowę, na mocy której kredytodawca zobowiązany jest do zaciągnięcia
    zobowiązania wobec osoby trzeciej, a konsument - do zwrotu kredytodawcy
    spełnionego świadczenia,
    6) umowę, na mocy której kredytodawca zobowiązuje się do udzielenia kredytu
    związanego z obowiązkiem wniesienia przez konsumenta, w jakiejkolwiek
    formie, środków pieniężnych oprocentowanych poniżej stopy rynkowej lub
    nieoprocentowanych.

    Prawo bankowe:
    Art. 69. 1. Przez umowę kredytu bank zobowiązuje się oddać do dyspozycji
    kredytobiorcy na czas oznaczony w umowie kwotę środków pieniężnych z
    przeznaczeniem na ustalony cel, a kredytobiorca zobowiązuje się do
    korzystania z niej na warunkach określonych w umowie, zwrotu kwoty
    wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami w oznaczonych terminach spłaty oraz
    zapłaty prowizji od udzielonego kredytu.

    > Po drugie 2,95% to jest oprocentowanie we frankach, a nie zlotych (co sie
    > wiaze np z ryzykiem zmian na rynku walut).

    - Po drugie:
    zaznaczyłem że nie znam tej konkretnej oferty i nie mam ochoty jej
    poszukiwać

    > Po trzecie wszelkie oplaty sa na stronie bardzo latwe do znalezienia:
    > http://www.mbank.com.pl/oferta/kredyty/mplan/tpio.ht
    ml

    Po trzecie -
    bardzo dziękuję ale ja nie jestem zainteresowany ani treścią tej oferty ani
    propagowaniem jej na grupach usnetowych

  • 5. Data: 2004-08-20 07:55:31
    Od: Marian <m...@n...pl>

    Hihihihi - alez uroczy maly prztyczek dla "guru" pl.biznes.banki... :-)))

    Marian

  • 6. Data: 2004-08-20 15:39:21
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Wirde wrote:

    > Nie wiem z czego to wywodzisz i dlaczego uważasz kredyt zabezpieczony
    > hipoteką za jakąś niezwykłą formę kredytu, zupełnie odrębną od innych.

    Zapewne z załozenia, że jego przeznaczeniem jest zakup mieszkania itp. A
    skąd to założenie, to moze autor wyjaśni ;)

    tego juz nie ma

    KG