  • 1. Data: 2004-08-19 13:49:26
    Temat: Czy szkoła może nie wydać świadectwa?
    Od: "Arty" <p...@f...onet.pl>

    Witam.

    Czy szkoła średnia (technikum) może nie wydać uczniowi świadectwa jeżeli ten
    nie zapłacił na na tzw. komitet rodzicielski. Szkoła jest państwowa a w
    Polsce o ile mi wiadomo nauka w szkołach średnich państwowych jest
    bezpłatna. Znam ucznia, który jest już w maturalnej klasie i nie dostał
    jeszcze świadectwa za pierwszy rok nauki bo powiedziano mu, że nie zapłacił
    na komitet rodzicielski za ten rok. Innemu nie chciano wydać świadectwa
    ukończenia szkoły bo nigdy nie zapłacił na komitet. Powiedziano mu że musi
    zapłacić za wszystkie lata nauki jednorazowo to wtedy otrzyma świadectwo.
    Osoby, które nie mogą zapłacić muszą przynieść odpowiednie pismo od
    rodziców, w którym powinni oni podać przyczynę nie płacenia na komitet.
    Czy szkoła ma do tego prawo? Czy może nie wydać świadectwa?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-08-19 13:57:06
    Temat: Re: Czy szkoła może nie wydać świadectwa?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy szkoła ma do tego prawo? Czy może nie wydać ?wiadectwa?

    Nie ... zglaszac takie przypadki do kuratorium.

  • 3. Data: 2004-08-19 14:05:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > rodziców, w którym powinni oni podać przyczynę nie płacenia na komitet.
    > Czy szkoła ma do tego prawo? Czy może nie wydać świadectwa?

    po pierwsze komitet nie jest obowiazkowy i niech nagra pania sekretarke
    jak ta bedzie mu kazac wplacic, bedzie miala spore klopoty, zwykle
    wyludzanie pieniedzy, po drugie
    swiadectwo nalezy do tego ucznia i maja obowiazek oddac.

    Bylo o tym kiedys chyba nawet w Uwadze.

    P.

  • 4. Data: 2004-08-19 15:01:00
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Arty <p...@f...onet.pl> napisał(a):

    > Osoby, które nie mogą zapłacić muszą przynieść odpowiednie pismo od
    > rodziców, w którym powinni oni podać przyczynę nie płacenia na komitet.
    > Czy szkoła ma do tego prawo? Czy może nie wydać świadectwa?

    Wypowiedź jednego z dyrektorów technikum:

    "Po historii 800 na węgiel*) w mojej szkole wprowadziliśmy w wyniku
    porozumienia w karcie obiegowej pozycję Komitet Rodicielski.
    *) -tyle cwany Piotrus wyciągnął od Mamusi pod pretekstem wpłat na Komitet
    Rodzicielski

    Uczeń otrzymuje świadectwo po przedstawieniu karty obiegowej z wszystkimi
    podpisami (w tym KR). Podpis w KR dostaje:

    a/ ten, kto wpłacił roczną ratę (u nas 30 zł)
    b/ ten, który dostarczy pisemną informację rodziców o tym, że nie wpłacali w
    tym roku żadnych wpłat

    Pozwala nam to na uniknięcie przypadków Piotrusia.

    To działa i wielu rodziców w czerwcu PONOWNIE decyduje się na wyasygnowanie
    kwoty, bo ta z września jakoś nie dotarła do szkoły."

    RG

  • 5. Data: 2004-08-19 15:08:22
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    W wiadomości: news:cg2c3n$lg2$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik: *Przemek R.* napisał(a):

    > Bylo o tym kiedys chyba nawet w Uwadze.

    W Radiu Zet też zajmował się tym Janusz Weiss. Szkoła nie ma prawa
    odmówić wydania świadectwa.
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 6. Data: 2004-08-19 15:27:37
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Arty <p...@f...onet.pl> napisał(a):

    > Czy szkoła średnia (technikum) może nie wydać uczniowi świadectwa jeżeli
    ten
    > nie zapłacił na na tzw. komitet rodzicielski?

    79069&a=13891942

    RG

  • 7. Data: 2004-08-19 15:29:38
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roman G. <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=14486&w=138
    79069&a=13891942

    Ach, tam trochę inny przypadek:), ale odpowiedź ta sama: opłaty na komitet
    nie są obowiązkowe, a świadectwo szkoła co do zasady wydać musi.

    RG

  • 8. Data: 2004-08-19 15:50:48
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > W Radiu Zet też zajmował się tym Janusz Weiss. Szkoła nie ma prawa
    > odmówić wydania świadectwa.

    ani zadac dobrowolnej wplaty na komitet .

    P.

  • 9. Data: 2004-08-19 19:09:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyludzanie pieniedzy, po drugie
    > swiadectwo nalezy do tego ucznia i maja obowiazek oddac.

    Nagrywanie sekretarki, to średni pomysł. Bo później dowodowo to strasznie
    trudno wykorzystać. Ja bym ewentualnie szkołę na piśmie wezwał do wydania
    świadectwa i niech odmówią na piśmie. To jest postępowanie administracyjne,
    więc w braku odpowiedzi w ciągu 30 dni przysługuje skarga do kuratorium.

    W bardziej drastycznych przypadkach - świadectwo maturalne i brak możliwości
    złożenia dokumentów na studia - to już raczej postraszył bym sekretarkę art.
    276 kk, bo 30 dni czekać, to trochę przydługo w takim wypadku. Albo wpłacił
    po otrzymaniu na piśmie oświadczenia, ze bez wpłaty nie wyda świadectwa i
    ewentualnie próbował zaatakować z art. 191 kk.

  • 10. Data: 2004-08-20 16:31:26
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nagrywanie sekretarki, to średni pomysł. Bo później dowodowo to strasznie
    > trudno wykorzystać.

    z Rywinem przeszlo :))

> [...]
    > po otrzymaniu na piśmie oświadczenia, ze bez wpłaty nie wyda świadectwa i
    > ewentualnie próbował zaatakować z art. 191 kk.

    Fajne, zapisac sobie musze.

    P.