  • 1. Data: 2004-08-19 10:56:26
    Temat: Zaleglosci bylego pracodawcy
    Od: Placente <Placente@.wytnij.to.o2.pl>

    Witam
    Mam pewien problem i prosilbym o opinie.
    Rozwiazalem stosunek pracy za porozumieniem stron z moim pracodawca
    (spolka akcyjna). Jednoczesnie zgodzilem sie dokonczyc kontrakt
    otrzymujac zapewnienie na pismie od dyrektora dzialu o wyplaceniu premii
    z tytulu realizacji kontraktu juz po rozwiazaniu stosunku pracy. Obec
    nie probujac otrzymac te pieniadze otrzymalem odpowiedz od v-ce prezesa
    o "dniu wreczenia Panu prze Dyr pisma w sprawie premii zarząd Spólki nie
    dokonał przyznania ich Panu dlatego uwazam iz nie było podstaw
    formalnych do wreczenia Panu pisma o takiej treści." Pismo ktore
    otrzymalem jest nastepujacej tresci "Spolka ... zobowiazuje sie do
    wyplacenia zaleglych premii w wysokosci ...".
    Nie wiem teraz jakie mi przysluguja prawa skoro v-ce prezes spolki
    udziela mi takiej informacji i czy moge scigac ze stopy prywatnej czy
    przez sad pracy mojego przelozonego czy spolke.
    Dzieki za wszelakie porady
    Jacek

  • 2. Data: 2004-08-19 12:49:09
    Temat: Re: Zaleglosci bylego pracodawcy
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Placente" <Placente@.wytnij.to.o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udziela mi takiej informacji i czy moge scigac ze stopy prywatnej czy
    > przez sad pracy mojego przelozonego czy spolke.

    Odnoszę wrażenie, że zarówno Twój b. pracodawca jak i Ty (bez obrazy) nie
    bardzo wiecie o czym mówicie. Jak to rozwiązałeś stosunek pracy i
    zobowiązałeś się dokończyć kontrakt, tzn. co? Jakieś obowiązki, które
    przydzielono Ci w trakcie trwania umowy?
    Jak wygląda zapewnienie pisemne dyr.działu o "premii"? jakie upoważnienia
    posiada w firmie ta osoba a jakie v-ce prezes? czy w spółce wypłaca się
    pracownikom premie i w oparciu o jaki regulamin?
    Co rozumiesz jako ściganie ze stopy prywatnej a co jako przez sąd pracy?

    Wg mnie powinieneś dochodzić wynagrodzenia na drodze pracowniczej, zwłaszcza
    jeśli to co robiłeś pokrywało się z zadaniami w takcie umowy, a szczególnie
    jeśli robiłeś to w sposób jak w czasie trwania stosunku pracy (praca
    podporządkowana, pod kierownictwem itd.). Zaletą sądu pracy jest jego
    bezpłatność. Twoim atutem jest ponadto używanie w obu pismach sforułowania
    premia, które raczej stosuje się jako formę wynagrodzenia przy stosunku
    pracy, choc oczywiście niekoniecznie.

    Dlatego radzę Ci wystąpić do sądu pracy o ustalenie że stosunek pracy trwał
    nadal, wypłacenie wynagrodzenia a nawet (co Ci zależy) o odszkodowanie w
    wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia (skoro stosunek pracy się
    przedłużył to i rozwiązanie powinno być ponowne). Oczywiście całość
    poprzedzona będzie próbą ugodową, a samo wniesienie sprawy do sądu możesz
    poprzedzić pisemnym uprzedzeniem pracodawcy - może się przestraszy i zapłaci
    ci pieniądze.
    Jeśli sąd nie podzieli Twoich argumentów nie grozi Ci nic. W trakcie moich
    doświadczeń raz zadarzyłoc się że sąd pracy obciążył pracownika kosztami
    postępowania (po kilkuletnim oprcesie było to 70 plnów).
    Pośpiesz się tylko tak, aby sprawę obsądzono przed 5.02.2005r. - po tym
    terminie wskutek zmiany procedury sąd nie bedzie wspierał pracowników w tak
    szerokim zakresie jak obecnie (dopuszczając dowody zurzędu i orzekając także
    ponad żądanie) więc cała sprawa wymagać będzie od Ciebie głębszej znajomości
    prawa lub pomocy pełnomocnika.
    pzdr