  • 1. Data: 2006-08-04 15:33:31
    Temat: Re: mandat od Straży Miejskiej
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Sedzia moze obciazyc własciciela "za niepamiec", albo umorzyc sprawe.

    Wlasnie to "obciazanie za niepamiec" jest w tym momencie dyskusyjne... bo
    gdyby ktos powierzyl w jakims terminie drugiej osobie samochod i nie mogl
    jej wskazac (bo nie pamieta), to mozna byloby dyskutowac o zasadnosci takiej
    niepamieci. Tutaj natomiast, jezeli w drodze kierowcy wymieniali sie
    kilkukrotnie ("daj, teraz ja poprowadze..."), na przyklad chcac sprawdzic
    czy uklad kierowniczy dziala ok, "bo cos jednemu z nich sie wydawalo", to
    niewiedza, kto na danym odcinku prowadzil jest w 100% uzasadniona i
    zrozumiala. W koncu nie patrzyli przez jakie jada miejscowosci - trase
    Warszawa - Rzeszow na wiekszosci odcinka trudno pomylic, a ich uwaga byla
    glownie skoncentrowana na tym, czy uklad kierowniczy dziala poprawnie i nie
    potrafia powiedziec, kto w danym momencie we wsi Pipidowek Niedzielny byl za
    kierownica ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2006-08-07 16:36:47
    Temat: mandat od Straży Miejskiej
    Od: "CAPINO" <c...@p...onet.pl>

    Witam
    Proszę o poradę. Otrzymałem wezwanie od Straży Miejskiej w Poznaniu. W
    treści wezwania poinformowano mnie że przekroczyłem prędkość samochodem o
    29k/h co zostało udokumentowane zdjęciem z urządzenia stacjonarnego
    samoczynnie rejestrującego przekraczanie prędkości. Szkopuł w tym że pojazd
    prowadziła osoba postronna nie będąca właścicielem pojazdu. Czy podczas
    osobistego stawiennictwa w siedzibie Straży Miejskiej jestem zobowiązany do
    złożenia zeznań o osobie, która prowadziła w danym dniu samochód? A jeśli
    nie złożę takich zeznań, to co mi z tego tytułu grozi.
    Proszę o poradę.
    Pozdrawiam
    Maciej

  • 3. Data: 2006-08-07 16:54:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "CAPINO" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zeznań o osobie, która prowadziła w danym dniu samochód? A jeśli nie złożę
    > takich zeznań, to co mi z tego tytułu grozi.

    poszukaj w archiwum. Było niedawno.

  • 4. Data: 2006-08-07 21:01:15
    Od: "AdamG" <a...@o...pl>

    czesc
    też miałem przygodę z fotoradarem, tylko wtedy ja prowadziłem. Szukałem na
    forach odpowiedzi związanych z tym problemem. W ogólnym skrócie: za samochód
    odpowiedzialny jest właściciel. Jeśli użycza samochód innej osobie, musi o
    tym powiadomić policję, straż miejską, czy kto go tam złapie. Jeśli nie sam
    płaci
    Adam

  • 5. Data: 2006-08-07 21:14:04
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > odpowiedzialny jest wła?ciciel. Je?li użycza samochód innej osobie, musi o
    > tym powiadomić policję, straż miejsk?, czy kto go tam złapie. Je?li nie sam

    Ale jest jedna spora roznica. Jesli nie wskaze to zapłaci, ale nie
    dostanie punktów.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-08-08 08:42:06
    Od: "AdamG" <a...@o...pl>

    czesc
    > Ale jest jedna spora roznica. Jesli nie wskaze to zapłaci, ale nie
    > dostanie punktów.

    kurcze o tym nie pomyślałem :). Chociaż ciężko byłoby wmówić policjantom, że
    koleś na zdjęciu to nie ja, tylko pan X :D
    adam

  • 7. Data: 2006-08-08 09:08:32
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > kurcze o tym nie pomy?lałem :). Chociaż ciężko byłoby wmówić policjantom, że
    > kole? na zdjęciu to nie ja, tylko pan X :D

    W moim przypadku nie było widac w ogóle kto siedzi za kierownicą, a u
    pasazera z wielkim trudem i wyobraznią mozna było się domyslec, ze ma
    długie włosy :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.kszysiek.prv.pl/ford/escort.jpg
    - Od mieszania olejow powstaje kupa w silniku.

  • 8. Data: 2006-08-08 09:52:06
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > W moim przypadku nie było widac w ogóle kto siedzi za kierownicą, a u
    > pasazera z wielkim trudem i wyobraznią mozna było się domyslec, ze ma
    > długie włosy :)

    Ciekawi mnie (i kiedys ktos musi to wyprobowac w praktyce), jak bedzie
    wygladac odpowiedzialnosc kierowcy, ktory jechal np. z Warszawy do Rzeszowa
    z kolega i jechali "na zmiane". Przychodzi wezwanie z nieczytelnym zdjeciem

  • 9. Data: 2006-08-08 10:56:03
    Od: Jurko <n...@o...pl>

> [...]
    > zeznaja jednoglosnie, ze "wymieniali sie w czasie jazdy kilka razy, nie
    > pamietaja, kto na tym odcinku prowadzil".

    Jestem w takiej sytuacji. Nie jestem w stanie stwierdzic czy w momencie
    robienia foty ze stacjonarnego radaru ja prowadzilem.

    Jak juz zalatwie sprawe na komendzie to napisze :).

    pozdrawiam
    Jurko

  • 10. Data: 2006-08-08 11:53:11
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>