  • 1. Data: 2006-08-07 14:38:36
    Temat: Weksel - potrzebna porada
    Od: a...@o...pl

    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Mam następujący problem natury prawnej.
    Moja narzeczona pracowała 3 lata temu w kawiarni na umowę o dzieło,
    przy której podpisała weksel in blanco.
    Popracowała może z tydzień, po czym zrezygnowała z pracy, gdyż
    pracodawca nie wywiązywał się z ustalonego czasu pracy (zamiast
    kilka godzin dziennie musiała pracować po kilkanaście). Przy
    rezygnacji z pracy (dodam, że z powodów zdrowotnych na co mamy
    dokumenty) pracodawca nie zwrócił weksla, a co ciekawsze zatrzymał
    również książeczkę do celów sanitarno-epidemiologicznych.
    Teraz po 3 latach od zakończenia pracy otrzymała pocztą weksel na
    1500 pln.

    Moje pytanie:
    1) Czy jest jakiś termin, po którym weksel się przedawnia?
    2) Jakie są możliwości uniknięcia płacenia bezpodstawnego weksla?

    Z informacji jakie znalazłem w Internecie wynikają czasem tak
    sprzeczne wnioski, że już sam nie wiem co o tym wszytskim myśleć.

    Bardzo bym prosił o rzetelne informację i poradę jak sobie z taką
    sytuacją poradzić.

    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-08-07 14:42:40
    Temat: Re: Weksel - potrzebna porada
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    a...@o...pl napisał(a):

    > Teraz po 3 latach od zakończenia pracy otrzymała pocztą weksel na
    > 1500 pln.

    Jak otrzymała weksel to niech go zniszczy i będzie po sprawie. Ale
    pewnie chodzi o co innego. Pewnie jakiś nakaz?

    > Moje pytanie:
    > 1) Czy jest jakiś termin, po którym weksel się przedawnia?

    Jest. Roszczenia wekslowe przeciw akceptantowi ulegają przedawnieniu z
    upływem lat trzech, licząc od dnia płatności wekslu.

    > 2) Jakie są możliwości uniknięcia płacenia bezpodstawnego weksla?

    To zależy od okoliczności sprawy. Podałeś za mało szczegółów.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-08-07 14:47:58
    Od: a...@o...pl

    Johnson wrote:
    > To zależy od okoliczności sprawy. Podałeś za mało szczegółów.

    Jakie szczegóły mam podać. Co ma wpływ w takim razie na to czy
    weksel trzeba będzie zapłacić czy nie?

  • 4. Data: 2006-08-07 14:51:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    a...@o...pl napisał(a):

    > Jakie szczegóły mam podać. Co ma wpływ w takim razie na to czy
    > weksel trzeba będzie zapłacić czy nie?

    Wyślij skan weksla :) [wstaw w jakiś serwis do publikacji plików i daj
    linka]
    A poza tym powiedz czy była deklaracja wekslowa - to znaczy czy
    dziewczyna umówiła się jak weksel ma być wypełniony i ma to na piśmie.
    Jak była ewentualnie treść tej umowy.

  • 5. Data: 2006-08-07 14:59:16
    Od: a...@o...pl

    Johnson wrote:
> [...]
    > A poza tym powiedz czy była deklaracja wekslowa - to znaczy czy
    > dziewczyna umówiła się jak weksel ma być wypełniony i ma to na piśmie.

    Niestety tych dokumentów na chwilę obecną nie mam w ręce.
    Z tego co wiem to nie było żadncyh wzmianek w umowie odnośnie tego
    jak weksel ma być wypełniony.

  • 6. Data: 2006-08-07 15:06:04
    Od: buraxta <b...@g...com>

    a...@o...pl wrote:
    > Niestety tych dokumentów na chwilę obecną nie mam w ręce.
    > Z tego co wiem to nie było żadncyh wzmianek w umowie odnośnie tego
    > jak weksel ma być wypełniony.

    Skąd się biorą tacy naiwni ludzie?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 7. Data: 2006-08-07 15:12:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    a...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > również książeczkę do celów sanitarno-epidemiologicznych.
    > Teraz po 3 latach od zakończenia pracy otrzymała pocztą weksel na

    Co to znaczy "otrzymała pocztą weksel na 1500 zł"?. Mi to wygląda jakby
    "pracodawca" wypełnił weksel, ale potem zdecydował się go zwrócić... ale
    pewnie nie o to ci chodziło.

    p. m.

  • 8. Data: 2006-08-07 15:12:27
    Od: wombi <j...@d...pl>

    buraxta napisał(a):
    > Skąd się biorą tacy naiwni ludzie?

    Koniecznie musiales wstawic taki komentarz?Jak nie masz nic konkretnego
    do powiedzenia w sprawie to chociaz milcz.

  • 9. Data: 2006-08-07 15:12:57
    Od: a...@o...pl

    buraxta wrote:
    > Skąd się biorą tacy naiwni ludzie?

    Prosiłem o pomoc, a nie o głupie uwagi.
    Napisać byle co to każdy potrafi.

  • 10. Data: 2006-08-07 15:14:49
    Od: a...@o...pl

    mvoicem wrote:
    > Co to znaczy "otrzymała pocztą weksel na 1500 zł"?. Mi to wygląda jakby
    > "pracodawca" wypełnił weksel, ale potem zdecydował się go zwrócić... ale
    > pewnie nie o to ci chodziło.

    Przepraszam niefortunnie się wyraziłem.
    Otrzymała oczywiście wezwanie do zapłaty.