  • 31. Data: 2003-01-16 13:35:02
    Temat: Re: legalność oprogramowania
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "PMem" <m...@f...pl> wrote in message news:b01s1v$3k4$1@news.tpi.pl...
    > używac - TO JEST
    >
    > Bo ja wiem - chyba nie. Piszesz program i sprzedajesz licencje na jego
    > używanie. W licencjach określasz warunki używania - co chcesz.
    > Ponosisz ryzyko jednego rodzaju: nikt nie kupi twojej licencji jeżeli
    > będzie chora...

    Jest chore.

    Produkujesz samochod i sprzedajesz klicencje na uzytkowanie "z jednym
    pasazerem"
    (oczywisce zarejestrowanym u TWORCY). Chcesz wozic tesciowa -
    kupujesz licencje na drugiego pasazera.

    A w sprawie komputera...
    Poprostu trzeba zmodernizowac stary...

    wymienic plyte, procesor, pamiec obudowe,
    ew karte grafiki....... mozna dokupic dysk.....

    Boguslaw

  • 32. Data: 2003-01-16 13:37:07
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 33. Data: 2003-01-16 13:40:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> wrote in message
    > Użytkownik "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > akceptujac umowe licencyjna, akceptujesz wszystkie zawarte w niej punkty.
    > mozesz sie z nia nie zgadzac -> nie zaakceptowac i sie sadzic.
    > jezeli zaakceptowales -> musisz sie do niej stosowac inaczej lamiesz ja.

    Niby tak, ale....

    Postanowienia umowy, ktore sa sprzeczne z prawem sa niewazne...

    Gdybys kupil licencje w ktorej jest napisane ze jestes niewolnikiem MS,
    to jednak MS niemoglby cie "sprzedac jak swego".

    Boguslaw

  • 34. Data: 2003-01-16 13:42:38
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 35. Data: 2003-01-16 13:44:58
    Od: "Jan" <s...@p...fm>

    Użytkownik "Albercik" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A jaka oni moga wyciagnac konsekwencje??? Czy to jest sad?
    > Moga Cie podac do sadu - ale tego nie zrobia - nie maja podstwa prawnych -
    > bo w swietle prawa jestes legalny.
    > Dzwonilem rowniez do tego Pana - i po krotkiej rozmowie stwierdzil ze on sie
    > na prawie nie zna podal mi numer do ich prawnika. Ten Pan mowi to co ma
    > powiedziec (za co mu placa) - a jak ktos wnika to niestety on juz nie jest
    > od odpowiadania na glebsze pytania.
    >
    > PS. Tak - sugeruje ze BSA udziela - w tym wypadku - nieprawdziwych
    > informacji. Bo to jest w interesie ich zleceniodawcy - Microsoftu.

    Hmmm zarzut dosyć poważny.
    Ale OK spróbuję zadzwonić do prawnika BSA z pytaniem o postępowanie BSA
    w razie wykrycia takiego oem-a, jeżeli nie masz nic przeciwko temu,
    zacytuję mu także powyższą Twoją opinię.

    Pozdr. Jan

  • 36. Data: 2003-01-16 13:47:37
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b06co7$sno$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > Gdybys kupil licencje w ktorej jest napisane ze jestes niewolnikiem MS,
    > to jednak MS niemoglby cie "sprzedac jak swego".

    wtedy bym takiej licencji nie zaakceptowal.
    byc moze sprawe skierowalbym do sadu, aby oddali mi kase za zakup.

    jednak w przypadku systemu -> akceptuje ja.
    klikam TAK, wyrazam zgode.
    a skoro wyrazilem zgode, akceptuje ja, staram sie
    do niej stosowac.

  • 37. Data: 2003-01-16 13:50:49
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 38. Data: 2003-01-16 13:53:03
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > majątkowej)
    >
    > : Moga Cie podac do sadu - ale tego nie zrobia - nie maja podstwa

    a po 6 miesiacach, jak juz wygrasz proces i sad odrzuci ich roszczenia...
    oddadza Ci sprzet, ktory sprzedasz na all***, bo firma padla bez komputerow
    w miedzyczasie...

    pozwiesz microsoft o spowodowanie upadku firmy... i jak znalazl,
    moze za 20-30 lat dostaniesz pare zlotych, a jak nie Ty to Twoje dzieci.

  • 39. Data: 2003-01-16 14:28:59
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

> [...]

    PS. Tak - sugeruje ze BSA udziela - w tym wypadku - nieprawdziwych
    informacji. Bo to jest w interesie ich zleceniodawcy - Microsoftu.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 40. Data: 2003-01-16 14:45:39
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > majątkowej)
    >
    > : Moga Cie podac do sadu - ale tego nie zrobia - nie maja podstwa

    A zanim przyjdą należałoby się zastanowić czy przypadkiem MS konstruując
    umowę OEM nie wykorzystało jakiejś luki w polskim prawie. Myślę, że
    należałoby spojrzeć na sprawę z ich punktu widzenia. Skoro ośmielają się
    przychodzić z policją, to chyba mają jakiegoś asa w rękawie. (?) Tylko
    jakiego?

    SOTB