  • 1. Data: 2003-01-14 20:52:37
    Temat: Wspolwlasnosc drogi dojazdowej
    Od: "Francik Kopytko" <f...@r...net>

    Czytalem orzeczenie SN na temat wspolnej drogi dojazdowej do dzialek.
    Na tej drodze projektowana jest siec np. wodociagowa, droga jest
    wspolwlasnoscia wlascicieli przyleglych dzialek.

    Wiekszosc wlascicieli wyraza zgode na przeprowadzenie sieci przez ta droge,
    wyrazili ja na pismie w formie umowy.
    Czy potrzebne jest oswiadczenie tych ktorzy nie wyrazaja zgody(jest ich
    mniejszosc), czy wystarczy odpowiednie quorum wiekszosci?
    Niestety nie znam sygantury ani daty orzeczenia SN dotyczacego tej sprawy
    (chyba 2001r) , moze ktos pamieta?

    Francik

  • 2. Data: 2003-01-14 23:57:07
    Temat: Re: Wspolwlasnosc drogi dojazdowej
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Użytkownik "Francik Kopytko" <f...@r...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > mniejszosc), czy wystarczy odpowiednie quorum wiekszosci?
    > Niestety nie znam sygantury ani daty orzeczenia SN dotyczacego tej sprawy

    O ile się nie mylę to nawet jeśli jesteś wyłącznym właścicielem
    nieruchomości to przy budowie infrastruktury tech. starosta może wydać
    decyzję wejścia na grunt i rozpocząć inwestycję jeśli rokowania z
    właścicielem nie przyniosą skutku a po zakończeniu przywraca się stan
    pierwotny a za straty wypłacane jest "słuszne" odszkodowanie. Jest to
    uregulowane przez prawo może jakiś prawnik, starostwo lub nawet geodeta ci
    podpowie o aktach to regulujących bo szczegółów nie znam.

    Andrzej

  • 3. Data: 2003-01-20 23:03:44
    Od: Jan Galazka <J...@w...pl>

    On Wed, 15 Jan 2003 00:57:07 +0100, Andrzej i B. wrote:

> [...]
    > uregulowane przez prawo może jakiś prawnik, starostwo lub nawet geodeta ci
    > podpowie o aktach to regulujących bo szczegółów nie znam.

    Nie mylisz sie, a jest to postepowanie wyjatkowo zmudne i dlugotrwale. Wiem
    cos na ten temat, poniewaz przezkilka lat pracowalem w spolce wykonujacej
    projekty w dziedzinie telekomunikacji, a wiec inwestycja jak najardziej
    sieciowe, jak gaz czy wodociagi. Regulacja jest bodaj w ustawie o
    gospodarce nieruchomosciami.
    JG