  • 21. Data: 2003-01-15 12:22:03
    Temat: Re: legalność oprogramowania
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Tak samo jak ja mogę wpisać w umowę o pracę, że pracownik zgadza się na 12
    godzin
    > pracy, brak wynagrodzenia za pierwsze 35 dni choroby itp. itd.
    > Wiesz ile takie ustalenia są warte??

    wiem :)

  • 22. Data: 2003-01-15 12:52:43
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Zgadza się, dokładnie taką samą informację uzyskałem dzwoniąc do nich
    dzisiaj.

    > Pozdr. Jan

    Porozmawiaj z prawnikiem - a nie z Panem ktory odbiera telefony i mowi
    tylko to co ma napisane - a merytoryczna rozmowa z nim nie ma sensu gdyz jak
    sam mowi na prawie sie nie zna. A licencja stanowi tak jak on mowi (i tylko
    to sie zgadza).

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 23. Data: 2003-01-15 13:02:15
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > akceptujac umowe licencyjna, akceptujesz wszystkie zawarte w niej punkty.
    > mozesz sie z nia nie zgadzac -> nie zaakceptowac i sie sadzic.
    > jezeli zaakceptowales -> musisz sie do niej stosowac inaczej lamiesz ja.

    Łamiesz umowe a nie prawo - nie pojdziesz siedziec - wg. prawa jestes
    legalny (oprogramowanie jest legalne).
    A to jest grupa o prawie a nie o fantazjach firmy Microsoft.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 24. Data: 2003-01-15 13:57:47
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Albercik" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ja.

    > dokladnie to napisalem - lamiesz licencje, nie prawo.

    > zgadza sie.
    >
    > jednak BSA moze wytoczyc proces, komputery w firmie zostana zajete.
    > po kilku miesiacach w sadzie udowodnisz, ze masz racje.
    > pytanie tylko, co z tego? w imie czego? prawa i spraw... ? ;)

    O ile zostaną Ci jeszcze jakieś pieniądze, to mając potwierdzoną przez sąd
    rację po swojej stronie będzie warto wywalczyć odszkodowanie za niesłusznie
    przetrzymywany sprzęt komputerowy i oprogramowanie. Wyliczyć i udokumentować
    poniesione astronomiczne koszty i straty. Będzie kogo oskubać. :-)

    SOTB

  • 25. Data: 2003-01-15 14:48:39
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "SOTB" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    udokumentować
    > poniesione astronomiczne koszty i straty. Będzie kogo oskubać. :-)

    zakladajac, ze ktos chce sie przeksztalcac,
    coz, czasem i handlowiec musi zostac prawnikiem :)

  • 26. Data: 2003-01-15 15:23:05
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    SOTB wrote:
    > O ile zostaną Ci jeszcze jakieś pieniądze, to mając potwierdzoną przez sąd

    Jeśli nie to zapraszam do mnie.

    > rację po swojej stronie będzie warto wywalczyć odszkodowanie za niesłusznie
    > przetrzymywany sprzęt komputerowy i oprogramowanie.

    Przetrzymywany, ale przepraszam przez kogo i za co??

    > Wyliczyć i udokumentować poniesione astronomiczne koszty i straty.
    > Będzie kogo oskubać. :-)

    Ano będzie. I może w końcu by skończyło się oszukiwanie ludzi w Polsce.
    Obawiam się jednak, że to tylko teoria bo M$ woli straszyć i zarabiać
    na frajerach niż się przegrać taką sprawę i stracić straszaka.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 27. Data: 2003-01-15 18:18:54
    Od: "Jan" <s...@p...fm>

  • 28. Data: 2003-01-15 19:39:04
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Właśnie! Z tego wynika, że najbardziej sensownym zakupem podzespołu i
    > systemu jest element, którego się rzadko używa, jest tani i nie będzie
    > wielkiej straty jeśli się ewentualnie zepsuje. Może to być np. badziewna
    > karta dźwiękowa lub sieciowa. Zawsze można ją wyłączyć i używać innej. Po
    > kupnie nowego sprzętu (bo przecież stary się zepsuł) taki element się w
    nim
    > instaluje, a stary komp można "wyrzucić".
    > Paranoja, ale skoro taka jest licencja.

    Ale nie zawsze obowiązują takie zasady. Kiedyś można było kupić SO z
    dowolnym podzespołem (no i wszyscy kupowali mysze za 12 zł). Teraz tak nie
    jest, bo promocje się kończą (ta była zwiazana z bliską premierą gniota Win
    ME, i MS chciał jeszcze przedtem sprzedać trochę 98).
    Moim zdaniem najbezpieczniej i najelastyczniej jest z HDD.

    Poza tym:
    Wiem, że za chwilę zostanę zabity medialnie przez większość grupy, ale
    uważam, że Arek (Elita.pl) ma zdroworozsądkowe i posiadające znamiona
    sprawiedliwości podejście do tej kwestii. Abstrahując od zasadności w
    świetle prawa, oczywiście.

    Jarek

  • 29. Data: 2003-01-15 20:41:15
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Elita.pl wrote:
    >Wymiękam, po prostu wymiękam! Skończcie wreszcie pierdolić!
    /.../
    >I ile trzeba powtarzać, że osobnik "kachna.pl" to jedynie troll złośliwie
    >mącący ludziom w głowach, więc przestań się przejmować bzdurami przez toto
    >wygłaszanymi.

    Jak zwykle wyzywasz innych i przeklinasz gdy fakty Cię denerwują.

    Nie wiem co w tym złośliwego że zadzwoniłam do BSA i sprawdziłam.
    Sam wielokrotnie to proponowałeś. Mój post zawierał jedynie treść tego,
    co usłyszałam. Nawet tego nie skomentowałam i nie atakowałam nikogo
    (w tym Ciebie) kto twierdził że BSA mówi coś innego.

    Nie złość się tak strasznie Arnoldzie, bo nie ma o co! :)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 30. Data: 2003-01-16 12:58:26
    Od: "Jan" <s...@p...fm>

> [...]
    > sam mowi na prawie sie nie zna. A licencja stanowi tak jak on mowi (i tylko

    Pytałem nie o kwestie prawne ale o to czy oni wyciągają konsekwencje w razie
    stwierdzenia używania oem-ów niezgodnie z licencją bo byłes pewien że z ich strony
    nie ma jakoby żadnych problemów. Uzyskałem zdecydowaną odpowiedź taką samą jak
    podała Kachna. Nie wyglądało że ktoś czyta jakies gotowe odpowiedzi, była to
    normalna rozmowa a informator wydał mi się kompetentny.
    Sugerujesz że BSA udziela nieprawdziwych informacji w sprawie swojej działalności?

    Pozdr. Jan