  • 1. Data: 2003-01-14 18:16:14
    Temat: Uprawnienia SG i UC
    Od: "MogO" <s...@...nie>

    Witam szanownych Grupowiczów.
    W związku z niedawnymi zmianami w przepisach dot. Straży Granicznej a także Urzędów
    Celnych mam pytanie o zakres ich uprawnień poza naturalnymi dla tych służb terenami
    działania. Chodzi mi np. o to, czy zarówno jedni, jak i drudzy mogą legitymować
    obywateli poza strefą nadgraniczną, sami czy w towarzystwie policji?
    Czy mogą dokonywać kontroli bagażu, zawartości bagażników samochodów itd.?
    Czy funkcjonariusz UC lub SG może zatrzymać do kontroli samochód poza strefą
    nadgraniczną (np. pod Łodzią)?
    Proszę, nie odsyłajcie mnie do konkretnych ustaw - mniej klepania będzie przy "tak"
    lub "nie" ;-)))
    Pozdrowienia.