  • 11. Data: 2007-12-23 14:21:37
    Temat: Re: legalna kopia Windows w ramach licencji MSDN
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Olgierd pisze:

    > Kompletna nieprawda. Ta zasada ma zastosowanie wyłącznie w postępowaniu
    > karnym, natomiast w cywilnym jest całkowicie odwrotnie.

    Czyli podchodzę do dowolnej osoby na ulicy z gotowym pozwem, że obraził
    moje uczucia religijne czy coś tam i on ma obowiązek udowodnić, że wcale
    nie obraził moich uczuć?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 12. Data: 2007-12-23 14:38:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał
    > zainstalowanego w jego komputerze, oczywiście zacznie się od sprawdzenia
    > legalności systemu.

    Nie ma rutynowych kontroli. Jest podejrzenie to jest przeszukanie i tyle.

  • 13. Data: 2007-12-23 15:06:19
    Od: zxc <d...@c...pl>

    PlaMa wrote:

    > Czyli podchodzę do dowolnej osoby na ulicy z gotowym pozwem, że obraził
    > moje uczucia religijne czy coś tam i on ma obowiązek udowodnić, że wcale
    > nie obraził moich uczuć?

    ty masz udowodnic ze on obrazil twoje uczucia religijne - postepowanie
    cywilne

  • 14. Data: 2007-12-23 21:40:14
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 23 Dec 2007 15:21:37 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Czyli podchodzę do dowolnej osoby na ulicy z gotowym pozwem, że obraził
    > moje uczucia religijne czy coś tam i on ma obowiązek udowodnić, że wcale
    > nie obraził moich uczuć?

    Art. 6 kc się kłania. Twierdzący ma coś udowodnić. Jeśli posiadacz kopii
    oprogramowania twierdzi, że ma licencję - to niech to wykaże.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 15. Data: 2007-12-23 23:44:32
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@o...com> napisal:
    > Art. 6 kc się kłania. Twierdzący ma coś udowodnić. Jeśli posiadacz kopii
    > oprogramowania twierdzi, że ma licencję - to niech to wykaże.

    Czyli ciezar dowodu spoczywa na gliniarzu lub innym najemnika BSA,
    ktory TWIERDZI, ze wszedlem w posiadanie programu nielegalnie.
    To oni chca wywiesc skutki prawne, czyli dokopac mi karnie/cywilnie.
    --
    Pozdrawiam prawie-wigilijnie,

    Jacek

  • 16. Data: 2007-12-25 23:43:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    [ciap]

    > Art. 6 kc się kłania. Twierdzący ma coś udowodnić. Jeśli posiadacz
    > kopii oprogramowania twierdzi, że ma licencję - to niech to wykaże.

    Licencję na posiadanie kopii czy na utworzenie kopii? Bo zdaje się,
    że -- o ile na samo posiadanie kopii nie trzeba licencji -- to na
    utworzenie kopii licencja jest już potrzebna.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 17. Data: 2007-12-25 23:51:56
    Temat: Legalna kopia oprogramowania na licencji BSD (było: legalna kopia Windows w ramach licencji MSDN)
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

> [...]
    > że -- o ile na samo posiadanie kopii nie trzeba licencji -- to na
    > utworzenie kopii licencja jest już potrzebna.

    Nawiasem mówiąc, to licencja BSD nie zezwala explicite na tworzenie
    kopii, a jedynie na użytkowanie i redystrybucję objętego tą licencją
    oprogramowania.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 18. Data: 2007-12-26 12:56:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    >Bo zdaje się,
    > że -- o ile na samo posiadanie kopii nie trzeba licencji -- to na
    > utworzenie kopii licencja jest już potrzebna.

    Można mieć 1kopię programu zgodnie z ustawą.

  • 19. Data: 2007-12-26 13:16:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    >
    > Można mieć 1kopię programu zgodnie z ustawą.

    Zgodnie z ustawą, tylko w szczególnych przypadkach. IMO w przypadku
    licencji BSD tworzenie kopii zapasowych to zwykłe użytkowanie
    oprogramowania, ale to może być kwestia sporna.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 20. Data: 2007-12-26 15:57:18
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Zgodnie z ustawą, tylko w szczególnych przypadkach. IMO w przypadku
    > licencji BSD tworzenie kopii zapasowych to zwykłe użytkowanie
    > oprogramowania, ale to może być kwestia sporna.

    tak sie zastanawiam. kupuje nowego laptopa z przymusowa vista, do tego oem
    xp. zeby zainstalowac xp musze zrobic dodatkowa plytke ze zintegrowanymi
    sterownikami do SATA, bo inaczej xp nie widzi dyskow (zakladajac, ze nie mam
    mozliwosci przestawienia w BIOSie). robiac plyte tylko i wylacznie na
    potrzeby instalacji programu, ktory nabylem legalnie, lamie zasady licencji?

    pozdrw
    p.g.