  • 1. Data: 2007-12-22 22:06:08
    Temat: Zakaz fotografowania
    Od: "Marcin" <n...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    Mam pytanie nastepujacej tresci: otóż podczas proby fotografowania autobusu
    miejskiego na parkingu marketu Auchan podeszlo do mnie i do kolegi dwoch
    ochroniarzy twierdzac iż to jest teren prywatny i tutaj zdjec robic nie wolno.
    Ja im na to, że w Polsce nie ma zakazu fotografowania w miejscach publicznych
    i poprosilem go o usniecie mi sie z kadru gdyz go zaslanial. Ochroniarz jednak
    nie chcial mnie sluchac. Powiedzialem iz w takim razie moze sobie wzywac
    policje bo ja nie mam zamiaru sobie pojsc. Ochroniarz na to ze mozemy isc z
    nim do pokoju w markecie i tam poczekac na policje. Odmowilem gdyz z opowiadan
    wiem co sie dzieje w takich pokojach. Pytanie moje jest takie: jak to jest
    faktycznie z tym zakaze. Prosze o szczere i zgodne z prawem odpowiedzi.
    Dziekuje

  • 2. Data: 2007-12-22 22:12:33
    Temat: Re: Zakaz fotografowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejskiego na parkingu marketu Auchan podeszlo do mnie i do kolegi dwoch
    > ochroniarzy twierdzac iż to jest teren prywatny i tutaj zdjec robic nie

    Było już wiele razy wałkowane na grupach. Tej i pl.soc.kolej, bo kolejarze
    najczęściej miewają z tym kłopot, gdyż polują na nich SOK-iści. Generalnie
    ochroniarzom wyjaśnić, że Ustawa o Ochronie Osób i Mienia określa kiedy
    mają prawo interweniować i albo sobie pójdą, albo wzywasz Policję. W
    znanych mi wypadkach sobie szli.

  • 3. Data: 2007-12-22 22:16:54
    Od: n...@o...pl

    Tak, tylko że oni za żadne skarby nie chcieli odpuścić, chcieli zebym poszedl
    z nimi do "pokoju" i tam poczkal na policje. A ponieważ nie mialem zbyt wiele
    czasu to odpuscilem, z reszta tak jak mowilem nie poszedlbym tam.

  • 4. Data: 2007-12-22 22:24:58
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 23:16:54 +0100, nio6 napisał(a):

    > Tak, tylko że oni za żadne skarby nie chcieli odpuścić, chcieli zebym
    > poszedl z nimi do "pokoju" i tam poczkal na policje.

    To pewnie jakieś geje były, nie ochroniarze.

    > A ponieważ nie
    > mialem zbyt wiele czasu to odpuscilem, z reszta tak jak mowilem nie
    > poszedlbym tam.

    LOL, grunt to logika wypowiedzi ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2007-12-22 22:39:00
    Od: n...@o...pl

    > LOL, grunt to logika wypowiedzi ;-)

    Źle mnie zrozumiales... niemniej jednak prosze o prawną odpowiedz na opisana
    sytuacje

  • 6. Data: 2007-12-22 22:55:28
    Od: Seven <...@z...com>

    "Marcin" <n...@o...pl> wrote in

    > Ochroniarz na to ze mozemy isc z
    > nim do pokoju w markecie i tam poczekac na policje. Odmowilem gdyz z
    > opowiadan wiem co sie dzieje w takich pokojach.

    A co sie dzieje? Czy moga oni tam zrobic cos bezprawnego?

    Dalsze pytanie - jakie mozliwosci ma np. klient hipermarketu itp. aby odmowic
    udania sie z ochroniarzami do tegoz pokoju?
    Czy ochroniarze maja jakies PRAWO czy mozliwosci aby ZMUSIC klienta sklepu
    nie chcacego sie z nimi udac do tego "pokoju na zapleczu" - zeby sie z nimi
    tam udal?

    Czy maja prawo uzyc SILY FIZYCZNEJ na jakimkolwiek etapie spornej sytuacji?

    --
    Seven

    Najlepsze rzeczy sa ZA DARMO - na przyklad MADROSC...

  • 7. Data: 2007-12-22 22:59:02
    Od: Seven <...@z...com>

    n...@o...pl wrote in news:3428.00000130.476d8cd5@newsgate.onet.pl:

    > Tak, tylko ze oni za zadne skarby nie chcieli odpuscic, chcieli zebym
    > poszedl z nimi do "pokoju" i tam poczkal na policje.

    a co jesli policja przyjedzie i okaze sie, ze funkcjonariusze policji i
    ochroniarze to SWIETNI ZNAJOMI "z piaskownicy" - i wspolnie zaczna mataczyc i
    fabrykowac "dowody" przeciw klientowi???

    slyszalem o wielu takich przypadkach, czesto ochroniarze to byli policjanci i
    na odwrot - jakie ma szanse klient i jak sie przed tym zabezpieczyc???

  • 8. Data: 2007-12-22 23:14:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Seven" <...@z...com> napisał w wiadomości

    > a co jesli policja przyjedzie i okaze sie, ze funkcjonariusze policji i
    > ochroniarze to SWIETNI ZNAJOMI "z piaskownicy" - i wspolnie zaczna
    > mataczyc i
    > fabrykowac "dowody" przeciw klientowi???

    A możesz mi podsunąć, jakież to mogą zgromadzić dowody przeciwko niemu?
    Narkotyki mu porzucą do kieszeni?

    > slyszalem o wielu takich przypadkach, czesto ochroniarze to byli
    > policjanci i
    > na odwrot - jakie ma szanse klient i jak sie przed tym zabezpieczyc???

    Strach się bać :-)

  • 9. Data: 2007-12-22 23:39:05
    Od: Seven <...@z...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in

    > A mozesz mi podsunac, jakiez to moga zgromadzic dowody przeciwko niemu?
    > Narkotyki mu porzuca do kieszeni?

    np. juz od dawna byly do remontu drzwi, jakies urzadzenie elektroniczne itp.
    a oni zgodnie zeznaja, ze zniszczyl to klient w czasie rozroby ktora wywolal
    w tym pokoju i spowodowal straty w wysokosci 10.000 zlotych - i wystapia z
    oficjalna skarga do Policji!

    ponadto oczywiscie ze 3-ch ochroniarzy pojdzie na bok, tam porobia sobie pare
    zupelnie niegroznych aczkolwiek widowiskowych siniakow - i oczywiscie zgodnie
    zeznaja, ze "straszliwie" ich pobil ow klient sklepu (juz w tym ich pokoju na
    zapleczu)

    i to dlatego "musieli mu dac po gebie" - w swojej obronie ma sie rozumiec

  • 10. Data: 2007-12-22 23:57:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Seven" <...@z...com> napisał w wiadomości

    I jak juz dopuszczą się tych heroicznych czynów, to prokurator ich pozamyka
    za bezprawne pozbawienie wolności przechodnia, a jego uniewinni z uwagi na
    zastosowanie obrony koniecznej. Jak już chcesz koniecznie wymyślać teorie
    spiskowe dziejów, to choć trochę znajomości prawa w to wlep.