  • 1. Data: 2007-12-23 00:27:01
    Temat: legalna kopia Windows w ramach licencji MSDN
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Przypuśćmy, że uczelnia wykupiła licencję na oprogramowanie firmy Microsoft i
    studenci mogą, po uprzednim uzyskaniu hasła dostępu, pobierać sobie to
    oprogramowanie z pewnej strony (pobierać obrazy płyt i wypalać na własny
    użytek) i wykorzystywać do celów niekomercyjnych jako LEGALNE kopie, licencja
    taka obejmuje także system operacyjny Windows. Mam więcc takie pytanie:
    załóżmy, że takiemu studentowi przytrafi się rutynowa kontrola oprogramowania
    zainstalowanego w jego komputerze, oczywiście zacznie się od sprawdzenia
    legalności systemu. Czy policjant będzie słuchał jakichś tłumaczeń o licencji
    na oprogramowanie czy może z góry uzna, że student posługuje się "piratem" i
    zarekwiruje sprzęt? Jakby nie patrzeć, kopia systemu może i jest legalna, ale
    przecież student nie ma tego na piśmie. Jak to wygląda od strony prawnej?

  • 2. Data: 2007-12-23 00:43:25
    Temat: Re: legalna kopia Windows w ramach licencji MSDN
    Od: Skiraz alias Pablo <p...@o...pl>

    > Jakby nie patrzeć, kopia systemu może i jest legalna, ale
    > przecież student nie ma tego na piśmie. Jak to wygląda od strony prawnej?

    Ja dostałem na piśmie prawo do korzystania z licencji MSDNAA mojego wydziału

    --
    pozdrawiam
    Skiraz

  • 3. Data: 2007-12-23 00:43:44
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > ale
    > przecież student nie ma tego na piśmie. Jak to wygląda od strony prawnej?

    skoro jest licencja, to zapewne jest tam napisane na jakich zasadach mozna
    uzywac oprogramowania.
    wydrukowac, dostosowac sie i spac spokojnie... na pismie to nie ma wiele
    rzeczy, czesto instalujac jakies darmowe oprogramowanie akceptujesz licencje
    czytana na ekranie.

  • 4. Data: 2007-12-23 10:18:11
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotrek pisze:
> [...]
    > przecież student nie ma tego na piśmie. Jak to wygląda od strony prawnej?

    Wydrukuj treść licencji, te maile które dostałeś itp. rzeczy które
    pojawiały się podczas zamawiania (np. okno z podanym CDkayem). W razie
    czego to pokazuj przy kontroli. W końcu to na nich spoczywa obowiązek
    udowodnienia, że to jest nielegalne a nie na Tobie, że legalne.
    W ogóle podobno Ci ludzie wcale nie chcą Cię uwalić za wszelką cenę,
    podobno wiele można im wytłumaczyć a i ci ich "eksperci" to też podobno
    nie takie kompletne tłumoki.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2007-12-23 10:20:38
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Piotrek napisał(a):
> [...]
    > oprogramowanie z pewnej strony (pobierać obrazy płyt i wypalać na własny
    > użytek) i wykorzystywać do celów niekomercyjnych
    nie wiem czy mówimy o tym samym, ale słyszałem ze studenci mogą pobierać
    taką wersje windowsa do celów EDUKACYJNYCH.
    W opisywanym przezemnie przypadku, na edukacyjnym windowsie działały
    legalne gry, ale zainstalowanie legalnych gier, było złamaniem
    licencji... problemy były straszne, bo uzytkownicy byli pewni ze
    wszystko jest w 100% legalne a okazało sie inaczej.... niewiem jak to
    sie skończyło.
    Podobnmie jest z olejem opałowym, mozna go palic, nie można na nim
    jeździc...
    moim zdaneim całe te licencje z wszystkimi windowsami są sliskie, mętne
    i użytkownik jest zawsze podejrzanym...
    Porzucic windowsa - bedzie spokój.

    ToMasz

  • 6. Data: 2007-12-23 11:35:03
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przypuśćmy, że uczelnia wykupiła licencję na oprogramowanie firmy
    > Microsoft i
    > studenci mogą, po uprzednim uzyskaniu hasła dostępu, pobierać sobie to

    A czy nie jest tak, że w celu otrzymania tego hasła dostępu trzeba iść z
    podbitą legitymacją do jakiegoś administratora licencji i od niego
    dostaniesz pisemną umowę ?

  • 7. Data: 2007-12-23 11:39:29
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Piotrek <p...@p...onet.pl> napisal:
> [...]
    > przecież student nie ma tego na piśmie. Jak to wygląda od strony prawnej?

    Przy sciaganiu z MSDN AA masz za kazdym razem wyswietlana licencje,
    ktora masz sobie wydrukowac i trzymac jako dowod legalnosci
    uzyskania oprogramowania.

    W razie potrzeby mozesz tez podac kontakt do wydzialowego administratora
    ELMS-a.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2007-12-23 11:47:06
    Od: Czarek <...@...pl>

    William wrote:
    > A czy nie jest tak, że w celu otrzymania tego hasła dostępu trzeba iść z
    > podbitą legitymacją do jakiegoś administratora licencji i od niego
    > dostaniesz pisemną umowę ?

    Niekoniecznie.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 9. Data: 2007-12-23 13:43:42
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    William pisze:

    > A czy nie jest tak, że w celu otrzymania tego hasła dostępu trzeba iść z
    > podbitą legitymacją do jakiegoś administratora licencji i od niego
    > dostaniesz pisemną umowę ?

    nie.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 10. Data: 2007-12-23 14:02:09
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 23 Dec 2007 11:18:11 +0100, PlaMa napisał(a):

    > W końcu to na nich spoczywa obowiązek udowodnienia, że to jest
    > nielegalne a nie na Tobie, że legalne.

    Kompletna nieprawda. Ta zasada ma zastosowanie wyłącznie w postępowaniu
    karnym, natomiast w cywilnym jest całkowicie odwrotnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/