  • 21. Data: 2011-07-03 21:51:29
    Temat: Re: [kronika2prl] Sukces w zwalczaniu zorganizowanej przestępczości nastoletniej
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2011 16:24, Marek Dyjor pisze:

    > też sie bawiłem pirotechniką ale w sposób ograniczony, dzisiaj nie
    > uważam tego za zbyt mądre działanie.

    Wiesz, ja np. nie uważam wyścigów F1 za zbyt rozsądną rozrywkę...
    Chociaż przepraszam, zdaje się nasza dzielna policja kiedyś się chyba
    jakimś rajdem na _zamkniętej_ drodze zajęła przy pomocy fotoradarów.

    Czyli jednak świat dąży ku twojemu wymarzonemu ideałowi: świata dla
    idiotów, w którym każdy krok człowieka jest pilnowany przez jakieś
    specsłużby i niech tylko spróbuje zrobić coś potencjalnie
    niebezpiecznego, a zaraz się nim zajmą!

    "Be well!"

  • 22. Data: 2011-07-03 22:23:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zająć się poważniejszymi sprawami, bo rozmieniać się na drobne to byle
    > bałwan potrafi i można tak w nieskończoność.
    >
    > Przed kilkoma dniami wybuchły dwie bomby w Krakowie. I były ofiary realne
    > a nie domniemane. Można zacząć odliczać czas w jakim policja poradzi
    > sobie z realmym a nie domniemanym zagrożeniem i złapie sprawców.

    Zrobienie działającej bomby wcale nie jest takie proste, jakby się
    wydawało. Ich twórcy albo są samoukami, którzy za młodu właśnei takie
    dziwne petardy po piwnicach albo zawodowcami wyszkolonymi przez wojsko.
    Tych wyszkolonych przez wojsko jest niewielu - bo wojsko przeważnie
    wykorzystuje gotowe zabawki, a nie produkuje ładunków od podstaw.
    Oczywiście nie można wykluczyć, że z różnych powodów mogą przejść na
    "ciemną stronę mocy", tym nie mniej jest to mało prawdopodobne. Stąd walka
    z domorosłymi pirotechnikami wbrew pozorom włąśnie pośrednio prowadzi do
    zmniejszenia zagrożenia tego typu atakami, bo utrudnia samouctwo :-)

  • 23. Data: 2011-07-03 23:44:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:iuqo92$1gk$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > idiotów, w którym każdy krok człowieka jest pilnowany przez jakieś
    > specsłużby i niech tylko spróbuje zrobić coś potencjalnie

    O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że nie żal Ci życia samego
    pirotechnika, to nie potrafię pojąć, czemu uważasz za bezsensowne dbanie o
    życie osób postronnych.

  • 24. Data: 2011-07-04 05:52:45
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.07.2011 01:44, Robert Tomasik pisze:

    > O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że nie żal Ci życia samego
    > pirotechnika, to nie potrafię pojąć, czemu uważasz za bezsensowne dbanie
    > o życie osób postronnych.

    Dbanie przez odpowiednie wychowanie, szkolenie, kierowanie zainteresowań
    - jasne.

    Dbanie poprzez wjazdy specsłużb, bo małolat sobie zdalnie jakąś petardę
    odpalił? No prośba...

    Jak już tak strasznie dbasz o bezpieczeństwo - leć i polikwiduj
    instalacje gazowe i elektryczne w blokach! Wiesz, jakie to może być
    niebezpieczne?

  • 25. Data: 2011-07-04 06:08:19
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2011 23:11, Robert Tomasik pisze:

    > Zamach, to pewnie niewielu. Ale znam kilka przypadkowych detonacji,w
    > których zginęli sami pirotechniczy, lub osoby postronne.

    Ja też słyszałem o kilku ciekawych detonacjach. W jednej całą ścianę
    bloku zerwało.

    A wszystko przez ten paskudny gaz - zlikwidować instalacje gazowe!

  • 26. Data: 2011-07-04 07:36:26
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-07-04 08:08, Andrzej Ława pisze:

    > Ja też słyszałem o kilku ciekawych detonacjach. W jednej całą ścianę
    > bloku zerwało.
    >
    > A wszystko przez ten paskudny gaz - zlikwidować instalacje gazowe!

    A drogi? W ubiegły weekend 71 osób zamordowanych na drogach! Dlaczego
    CBŚ nic z tym nie zrobi?
    Grabarczyk na szafot za wielokrotne morderstwo!
    Szefowie GDDKA pod pręgierz na tydzień!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 27. Data: 2011-07-05 08:42:01
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 04.07.2011 00:23, Robert Tomasik wrote:
    > Zrobienie działającej bomby wcale nie jest takie proste, jakby się
    > wydawało.

    Daj spokój z tymi mitami. Potrzebne są 3 nieodzowne części. Z czego 2 są
    powszechnie dostępne tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać lub można
    skonstruować z produktów powszechnej konsumpcji. Trzecią trzeba
    przygotować z głową, ale także nie sprawia większego problemu. Z
    materiałów powszechnie dostępnych można zrobić nie najnowocześniejszą
    ale całkiem mocną bombę przeciw ludziom.

    Jakiś problem pojawia się dopiero przy większej skali czy przy bardziej
    wyrafinowanych konstrukcjach.

    > Stąd
    > walka z domorosłymi pirotechnikami wbrew pozorom włąśnie pośrednio
    > prowadzi do zmniejszenia zagrożenia tego typu atakami, bo utrudnia
    > samouctwo :-)

    Czyli rozwiązanie z kategorii wylania dziecka z kąpielą. Można też w
    ramach prewencji rozstrzeliwać wszystkich jak leci. Też zmniejsza liczbę
    domorosłych pirotechników.

    Przykro mi, Robert, ale rozwiązanie jest infantylne. W stylu systemów
    posttotalitarnych - jeszcze pozostały instrumenty i siły przeciw
    urojonym zagrożeniom, a nie dajecie sobie rady z wielkimi zagrożeniami.
    Zamordyzm a nie rozwiązanie. Maskowanie słabości pokazami siły wobec
    jeszcze słabszych.

  • 28. Data: 2011-07-05 14:33:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakiś problem pojawia się dopiero przy większej skali czy przy bardziej
    > wyrafinowanych konstrukcjach.

    Zgodnie z prawem Maphe'go "Wszystko jest proste, dokąd nie musimy tego
    zrobić samemu od początku do końca".

    > Czyli rozwiązanie z kategorii wylania dziecka z kąpielą. Można też w
    > ramach prewencji rozstrzeliwać wszystkich jak leci. Też zmniejsza liczbę
    > domorosłych pirotechników.

    Cóż, to z kolei fajny pogląd z czasów Rewolucji Francuskiej.

  • 29. Data: 2011-07-05 23:27:59
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 05.07.2011 16:33, Robert Tomasik wrote:
    > Zgodnie z prawem Maphe'go "Wszystko jest proste, dokąd nie musimy tego
    > zrobić samemu od początku do końca".

    Jeśli to takie trudne to czemu materiały był w stanie wykonać 13-latek a
    rodzice nawet nie zauważyli powagi sytuacji?!

    Nie oczekuję odpowiedzi.

  • 30. Data: 2011-07-06 14:46:22
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-04 00:23, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > walka z domorosłymi pirotechnikami wbrew
    > pozorom włąśnie pośrednio prowadzi do
    > zmniejszenia zagrożenia tego typu atakami, bo

    No popatrz Pan! A ciekawe skąd biorą się
    saperzy potrafiący rozbroić takie "samoróbki"?
    Wojsko ich szkoli? Eee... chyba nie, bo wojsko
    wykorzystuje gotowe zabawki.

    No powiedz skąd?

    JK