  • 1. Data: 2011-06-30 14:16:56
    Temat: Wezwanie do zapłaty - koszty
    Od: Komuch <k...@g...com>

    Witam

    Jak to jest, jeżeli w chwili podpisywania umowy z klientem, nie było w
    cenniku pozycji dotyczącej kosztów przygotowania i wysłania upomnienia
    (wezwania do zapłaty)

    Czy mogę doliczyć te koszty (koszt koperty, papieru, nadania poleconego
    ze zwrotką) ?

    Z góry dzięki za info.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-06-30 14:24:03
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty - koszty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-30 16:16, Komuch pisze:
> [...]
    > (wezwania do zapłaty)
    >
    > Czy mogę doliczyć te koszty (koszt koperty, papieru, nadania poleconego

    A to wezwanie, to jakieś obowiązkowe (przedsądowe w postępowaniu
    gospodarczym), czy tak sobie dla swojej satysfakcji wysyłasz? :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-06-30 15:20:26
    Od: Komuch <k...@g...com>

    W dniu 11-06-30 16:24, Liwiusz pisze:

    > A to wezwanie, to jakieś obowiązkowe (przedsądowe w postępowaniu
    > gospodarczym), czy tak sobie dla swojej satysfakcji wysyłasz? :)

    Póki co normalne wezwanie do zapłaty dla klientów, którzy mają
    zaległości z tytułu świadczonych usług (niektórzy nawet z roku 2009).

    Oczywiście odsetki ustawowe są ujęte również, ale chciałbym wiedzieć czy
    ot tak sobie można doliczyć koszty.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-06-30 15:40:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-30 17:20, Komuch pisze:

> [...]
    > zaległości z tytułu świadczonych usług (niektórzy nawet z roku 2009).
    >
    > Oczywiście odsetki ustawowe są ujęte również, ale chciałbym wiedzieć czy

    Raczej się takich dodatkowych kosztów nie praktykuje, jeśli nie były one
    uwzględnione w umowie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-07-01 09:04:10
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 30 Jun 2011 17:20:26 +0200, Komuch napisał(a):

    > Póki co normalne wezwanie do zapłaty dla klientów, którzy mają
    > zaległości z tytułu świadczonych usług (niektórzy nawet z roku 2009).

    To najpierw sprawdź czy to nie uległo przedawnieniu :)
    Oczywiście nie oznacza to że dług nie istnieje, ale.... :))))