  • 21. Data: 2003-12-08 20:27:34
    Temat: Re: kontrole policji w domach:-) jeszcze raz:-)
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>

    On Mon, 08 Dec 2003 08:34:26 +0100, Van Tommy wrote:

    > To wszystko sprowadza się do podstawowego pytania o to, kogo ma chronić
    > prawo - obywatela czy państwo .
    W podanym przykładzie wszystko sprowadza się raczej do pytania, kogo chroni
    państwo i prawo: przestępców czy ofiary. W naszym kraju odpowiedź zbyt
    często brzmi: przestępców.
    > Jakkolwiek istotnie oddalenie dowodu
    > zdobytego nielegalnie w sprawie poważnej wydaje się trudne do przyjęcia, to
    > jednak generalnie lepiej jest, gdy prawo jako takie chroni stronę słabszą,
    > czyli obywatela.
    W przypadku pedofilii stroną słabszą jest dziecko.
    > Obawiam się, że takie uprzywilejowanie organów ścigania,
    > jakie ma miejsce u nas (kontrola "na legitymację" z fikcją w postaci
    > zatwierdzenia
    Ze znacznie gorszą fikcją mamy do czynienia w systemie anglosaskim, gdzie nawet jak
    dowody
    dają 100% pewności, kto jest mordercą, to trzeba go wypuścić ryzykując
    życie kolejnych ofiar, bo od ich życia ważniejsza jest fikcja, która każe
    przyjąć, że nawet pewne dowody, jeśli nie mogą zostać użyte, to nie
    istnieją.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 22. Data: 2003-12-08 20:34:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Marta Wieszczycka rzecze:
    [..]
    > życie kolejnych ofiar, bo od ich życia ważniejsza jest fikcja, która każe
    > przyjąć, że nawet pewne dowody, jeśli nie mogą zostać użyte, to nie
    > istnieją.

    To nie jest stawianie na piedestale fikcji, lecz fundamentalnej zasady
    uczciwego osądzenia i jedyny sposób na wymuszenie minimum uczciwości ze
    strony prokuratorsko-policyjnej.

    Niestety ludzie wychowani na naszym systemie prawnym opartym
    na powszechnej i usankcjonowanej korupcji i kumoterstwie tego nie rozumieją :(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 23. Data: 2003-12-08 22:15:44
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > A to nie to samo? Czy można zameldować się w miejscu w którym się
    > faktycznie mieszka i równocześnie nie mieszkać w miejscu w którym się jest
    > zameldowanym?

    Oczywiscie...

    Chodzi mi o to, ze ustawa naklada obowiazek meldowania sie w miejscu
    pobytu/zamieszkania. Nie naklada natomiast obowiazku mieszkania tam gdzie
    jest sie zameldowanym - w tej sytuacji nalezy po prostu sie przemeldowac.

  • 24. Data: 2003-12-08 23:01:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie...

    Oczywiście - tak, czy oczywiście - nie? :-))

> [...]
    gdzie
    > jest sie zameldowanym - w tej sytuacji nalezy po prostu sie

    No to jak się przemeldujesz zgodnie z tym postulatem, to będziesz
    generalnie mieszkał tam, gdzie jesteś zameldowany.

  • 25. Data: 2003-12-09 02:00:19
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > No to jak się przemeldujesz zgodnie z tym postulatem, to będziesz
    > generalnie mieszkał tam, gdzie jesteś zameldowany.

    Zgadza sie. Ale nie o to mi chodzilo :-)

    Chodzi o to ze nie ma takiego obowiazku by mieszkac tam gdzie jestem
    zameldowany. Jest tylko obowiazek meldunku tam gdzie sie mieszka. To jest
    roznica.
    Przykladowo: jestem zameldowany np. w gdansku ale wyjezdzam do krakowa i po
    namysle tam zostaje. Nie mam obowiazku wrocic do gdanska bo jestem tam
    zameldowany. Mam obowiazek zameldowac sie w Krakowie - bo tam mieszkam..

    Spor moze akademicki ale przynajmniej wymogl u mnie rozruszanie szarych
    komorek w przerwach kiedy tu dzisiaj zagladalem... :-)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2003-12-09 09:33:26
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2003.12.08.20.27.25.149295@prawo.neostrada.
    pl...
> [...]
    > życie kolejnych ofiar, bo od ich życia ważniejsza jest fikcja, która każe
    > przyjąć, że nawet pewne dowody, jeśli nie mogą zostać użyte, to nie

    To nie fikcja, tylko szacunek dla prawa i legalności zdobywania dowodów
    zgodnie z zasadą "cel nie uświęca środków".

    Natomiast system anglosaski nie cacka się z osądzonymi już przestępcami. To
    u nas plagą są niskie wyroki i rozmaite "przepustki" wydawane bandytom. I
    jest to znacznie bardziej niebezpieczne dla nas - obywateli niż umorzenie
    sprawy ze względu na nielegalnie zdobyte dowody, bo zdarza się to b. rzadko.

    Pzdr

    A.

  • 27. Data: 2003-12-09 10:03:59
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Marta Wieszczycka wrote:

    > W podanym przykładzie wszystko sprowadza się raczej do pytania, kogo
    > chroni państwo i prawo: przestępców czy ofiary. W naszym kraju odpowiedź
    > zbyt często brzmi: przestępców.

    A ja pamietam, jak przestepstwem byl zakup pol litra przed 13...

    Wiec pytanie jest aktualne.

    Czy panstwo ma chronic obywateli, czy za poomoca lobbystow
    tworzyc godzace w obywateli prawo...

    Boguslaw

  • 28. Data: 2003-12-09 10:24:27
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > Czy panstwo ma chronic obywateli, czy za poomoca lobbystow
    > tworzyc godzace w obywateli prawo...

    No wlasnie.....
    Jak mam uczyc dzieci szanowania prawa,
    skoro wystarczy wlaczyc TV, aby sie przekonac,
    ze prawo jest tylko tylko bardzo plastycznym narzedziem
    sluzacym politykom (fuj, fuj, na psa urok) do robienia sobie dobrze?

    latet

  • 29. Data: 2003-12-09 16:31:32
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > A w Polsce tak nie jest?:-))
    Nie. U nas dowodem może być cokolwiek, uzyskane w jakikolwiek sposób. To
    sąd ocenia, czy ten dowód dopuścić, nie ma konkretnych regulacji.
    (Wszystko wyczytane... gdzieś)

    chester

  • 30. Data: 2003-12-10 13:57:34
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl> napisał

    > W przypadku pedofilii stroną słabszą jest dziecko.

    Tyle że w niniejszym wątku nie chodzi o pedofilię.

    > ryzykując życie kolejnych ofiar, bo od ich życia ważniejsza jest fikcja,
    która każe przyjąć, że nawet pewne dowody, jeśli nie mogą zostać użyte, to
    nie istnieją.

    To jaki problem uzyskać te dowody legalnie? Zebrać wystarczający materiał,
    by przekonać sąd o zasadności wydania nakazu przeszukania i przeszukać? Trwa
    to nieco dużej, ale za to gwarantuje nietykalność mieszkania. A tak byle
    funkcjonariusz może sobie przewracać w każdym mieszkaniu do woli: a nuż coś
    znajdzie?
    Pozdrawiam,
    T.