  • 1. Data: 2003-12-05 13:31:25
    Temat: Księga wieczysta
    Od: dudziks <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    kupiliśmy z żoną od developera mieszkanie, podpisałem akt notarialny i
    dostałem właśnie z sądu rejonowego zawiadomienie,
    że w księdze wieczystej dokonano wpisu.
    Zawiadomienie zaadresowane jest do nas , ale w dziale II/3 WŁAŚCICIEL
    są dwa wpisy:

    "właściciel lokalu mieszkalnego nr 13 do 767/25857 części.
    właściciel lokalu mieszkalnego nr x do 669/25857 części"

    O co tu chodzi - ja niewiele rozumem z tych prawniczych zapisów.

    Skąd drugi właściciel w moim zawiadomieniu

    Czy w księdze wieczystej nie powinniśmy występować tylko my?

    pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2003-12-05 13:40:14
    Temat: Re: Księga wieczysta
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    dudziks wrote:

> [...]
    >
    > Skąd drugi właściciel w moim zawiadomieniu
    >
    > Czy w księdze wieczystej nie powinniśmy występować tylko my?

    Pewnie chodzi o to, ze jeden wlasciciel kupil 13 a drugi X
    w zwiazku z tym zostali oni w czesciach ulamkowych wspolwlascicielami
    tej nieruchomosci wlasciciel lokalu 13 ma 767/25857
    a wlasciciel lokalu x 669/25857

    moze caly doma ma 2585,7 m^2 a mieszkania odpowiednio76,7
    oraz 66,9 ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-12-05 14:07:07
    Od: dudziks <d...@p...onet.pl>

    dzieki za odpowiedź

    > Pewnie chodzi o to, ze jeden wlasciciel kupil 13 a drugi X
    tak

> [...]
    > a wlasciciel lokalu x 669/25857
    tak
    > moze caly doma ma 2585,7 m^2 a mieszkania odpowiednio76,7
    tak

    tzn. ze zostałem współwłaścicielem całego budynku (w 767/25857)?
    A nie powinno być, że jestem właścicielem mieszkania nr 13?

    pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2003-12-06 11:14:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, dudziks wrote:
    [...]
> [...]
    >+ tzn. ze zostałem współwłaścicielem całego budynku (w 767/25857)?
    >+ A nie powinno być, że jestem właścicielem mieszkania nr 13?

    Ano jest tak.
    Wyróżnia się dwa rodzaje współwłasności: masz mieszkanie
    nr. XY jako własność wydzieloną (lokal w budynku) *i* udział
    we współwłasnosci niepodzielnej - twoje są po 767/25857
    dachu, schodów, ścian zewnątrznych... co przekłada się
    m.in. ;> na obowiązek utrzymywania tychże :) (remonty itp).

    pozdrowienia, Gotfryd