  • 1. Data: 2003-12-05 13:25:45
    Temat: kontrole policji w domach:-) jeszcze raz:-)
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl>

    Ello,

    Przyznam bez bicia, ze umiarkowanie sledzę wątki poświęcone nalotom policji
    w poszukiwaniu pirackiego oprogramowania ale zainteresowal mnie jeden
    aspekt.
    Jak rozumiem policja może wejść do domu bez nakazu prokuratora. Interesuje
    mnie jednak coś innego - czy bez nakazu prokuratora mają prawo przewrócić
    dom do góry nogami robiąc rewizję. Sytuacja hipotetyczna = wchodzą do mego
    domu, mam legalnego windowsa wiec nie moga sie do tego przyczepic - kolo
    komputera nie ma zadnych plyt. Czy panowie policjanci przeszukają mi cale
    mieszkanie, zagladajac do pralki, pod lózka, na szafy i Bog wie gdzie
    jeszcze w poszukiwaniu plyt czy grzecznie sobie pójda?:-)) Jakoś nie
    uśmiechaloby mi się sprzatac calego mieszkania tylko dlatego ze panowie
    policjanci chcieli usilnie cos znalezc:-)) *

    HaNkA

    * Pojęcie o rewizji mam z filmów typu "stawka większa niż zycie" więc stąd
    byc może infantylizm pytania:-)))))

  • 2. Data: 2003-12-05 13:29:56
    Temat: Re: kontrole policji w domach:-) jeszcze raz:-)
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bqq10l$1pq$1@atlantis.news.tpi.pl>, HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> [...]
    > uśmiechaloby mi się sprzatac calego mieszkania tylko dlatego ze panowie
    > policjanci chcieli usilnie cos znalezc:-)) *

    Mogą przeszukać, chociaż wcześniej muszą wezwać do wydania szukanej rzeczy.
    :) Tylko tutaj jest problem, bo dasz im jakąś płytkę z czymśtam, a skąd oni
    mają wiedzieć, że nie masz więcej CD z piratami w domu? :)

    A przeszukanie ma być prowadzone z zachowaniem umiaru i środków właściwych
    do sytuacji, więc nie wolno im rozbijać kryształów ani rozcinać obrazów, bo
    tam na pewno nie da się ukryć ani komputera, ani typowych nośników
    informacji. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2003-12-06 11:17:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, Samotnik wrote:

    >+ In article <bqq10l$1pq$1@atlantis.news.tpi.pl>, HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    [...]
> [...]
    >+ do sytuacji, więc nie wolno im rozbijać kryształów ani rozcinać obrazów,

    ...ale przecież jej nie zależy, jak chcą niech sobie rozbijają
    i rozcinają - tylko wtedy niech po sobie *sprzątną* :> !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-12-06 15:25:11
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>

    On Fri, 05 Dec 2003 14:25:45 +0100, HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    Jakoś nie
    > uśmiechaloby mi się sprzatac calego mieszkania tylko dlatego ze panowie
    > policjanci chcieli usilnie cos znalezc:-))
    Myślę, że największą skuteczność osiągniesz, jeśli w świetle posiadania na
    wierzchu legalnego oprogramowania zasugerujesz im odwiedzenie innych,
    mamiąc większą skutecznością, bo u Ciebie statystyk
    sobie nie poprawią :)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 5. Data: 2003-12-06 17:43:47
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > Mogą przeszukać, chociaż wcześniej muszą wezwać do wydania szukanej
    rzeczy.

    No nie wiem czy się nie mylę ale przeszukanie jest już czynnością procesową
    i na to muszą mieć zgodę prokuratora. Korci mnie żeby panom policjantom w
    drzwiach oświadczyć ze jak mają zgodę prokuratora to zapraszam, a jak nie to
    niech spadają w podskokach po ów glejcik:-)) Wiem, że mogą wejsc bez nakazu
    prokuratora i donieść glejcik do siedmiu dni po ale o ile dobrze kojarzę to
    tylko w sprawach nie cierpiacych zwłoki - a nie wiem czy za takie można
    uznac naloty na prywatne mieszkania w celu szukania pirackiego np worda?
    :-))

    HaNkA DoCiEkLiWa

  • 6. Data: 2003-12-07 12:22:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:bqt4gt$ool$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > tylko w sprawach nie cierpiacych zwłoki - a nie wiem czy za takie można
    > uznac naloty na prywatne mieszkania w celu szukania pirackiego np worda?

    Haniu, jeśli policjanci przekroczą swe uprawnienia i nie będzie to
    przypadek niecierpiący zwłoki, to przeszukanie i tak jest ważne, tylko że
    ewentualnie możesz na nich skargę napisać.

  • 7. Data: 2003-12-07 17:02:44
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl>

    > Haniu, jeśli policjanci przekroczą swe uprawnienia i nie będzie to
    > przypadek niecierpiący zwłoki, to przeszukanie i tak jest ważne, tylko że
    > ewentualnie możesz na nich skargę napisać.

    A jakie jest prawdopodobienstwo ze obrazowo mówiac wejdą mi z drzwiami,
    jesli ich nie wpuszczę? :-)) Bo, że nie wpuszczę ich bez nakazu to pewne:-)
    Nie muszę im także odpowiadać na żadne pytania - chcą sobie ze mną
    porozmawiac to niech mnie zaproszą na komendę gdzie ktos będzie protokołował
    moje zeznania:-) I kolejna sprawa - nakaz przeszukania jest wystawiany na
    lokal czy na osobę? Zalozmy ze moj dostawca internetowy udostepnia adres
    swoich klientow policji i w efekcie oni pukaja do moich drzwi - i co dalej?
    Łacze jest na mojego tescia [skadinad jednego z bardziej znanych adwokatow w
    miescie], mieszkanie jest rowniez jego ale oczywiscie on tu nie mieszka.
    Mieszkam natomiast ja ale jestem zameldowana zupelnie w innym miescie:-))
    Mam ich odeslac do domu mego tescia?:-)) Powiedziec zeby trzymali sie od
    moich rzeczy z daleka?:-)

    A jeszcze cos - przeprowadzenie przeszukania bez nakazu nie jest czasem
    równe zdobyciu dowodów w sposob niezgodny z procedura i jako takie
    nieistotne dla sadu?

    [coraz bardziej wciaga mnie ten temat:-)) ]

    Pozdrawiam,

    HaNkA

  • 8. Data: 2003-12-07 17:27:53
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > A jeszcze cos - przeprowadzenie przeszukania bez nakazu nie jest czasem
    > równe zdobyciu dowodów w sposob niezgodny z procedura i jako takie
    > nieistotne dla sadu?

    Nie za duzo amerykańskich filmów? :)

    KG

  • 9. Data: 2003-12-07 17:44:53
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...onet.plX> napisał w wiadomości

    > Nie za duzo amerykańskich filmów? :)

    A w Polsce tak nie jest?:-))

    HaNkA

  • 10. Data: 2003-12-07 19:37:09
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl news:bqvp3u$bn9$1@nemesis.news.tpi.pl

    > A w Polsce tak nie jest?:-))
    > HaNkA

    A nie prosciej zalozyc sobie lepszy system (Linux) lub kupic legalna wersje
    Win, pomijajac fakt ze wtedy bedziesz uczciwa, to nie musisz sie niczego
    bac :)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )