  • 1. Data: 2003-12-05 13:00:29
    Temat: czy to jest spadek?
    Od: "Niezapominajka" <d...@e...onet.pl>

    Dziadek z babcią żyli w mieszkaniu spółdzielczym. Babcia zmarła, teraz
    dziadek ma możliwość wykupić mieszkanie na własność po preferencyjnych
    warunkach (istnieje wkład mieszkaniowy i prawo zakupu po niższej cenie dla
    członków spółdzielni).
    W spółdzielni jednak dziadek otrzymał informację że jego córka jest
    spadkobiercą wraz z nim. I że aby mógł dokonać zakupu mieszkania musi być
    przeprowadzone postępowanie spadkowe. I tu moje pytanie. Co niby dziedziczy
    córka dziadka czyli moja mama? Przecież spółdzielcze prawo lokatorskie nie
    jest o ile mi wiadomo dziedziczone, czy ba że chodzi o wartość wkładu
    mieszkaniowego?

    Bardzo proszę o wyjaśnienie mi tej sprawy i jeśli rzeczywiście istnieje
    konieczność przeprowadzenia sprawy spadkowej może posiada ktoś z Państwa
    wzór pisma jakie potrzeba złożyć do sądu.

    pozdrawiam
    Pi

  • 2. Data: 2003-12-05 13:09:07
    Temat: Re: czy to jest spadek?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Niezapominajka wrote:

> [...]
    > przeprowadzone postępowanie spadkowe. I tu moje pytanie. Co niby
    > dziedziczy córka dziadka czyli moja mama?

    Jakto CO - to co zapisane w testamencie a w razie jego braku
    polowe calego majatku babci (swejmatki)

    > Przecież spółdzielcze prawo
    > lokatorskie nie jest o ile mi wiadomo dziedziczone, czy ba że chodzi o
    > wartość wkładu mieszkaniowego?

    BINGO....

    Spoldzielni chodzi o uregulowanie spadku w kwestii wkladu mieszkaniowego.

    > Bardzo proszę o wyjaśnienie mi tej sprawy i jeśli rzeczywiście istnieje
    > konieczność przeprowadzenia sprawy spadkowej może posiada ktoś z Państwa
    > wzór pisma jakie potrzeba złożyć do sądu.

    Mialem dokladnie to samo.
    Juz nepamietam dokladnie ale napisalem
    o stwierdzenie nabycia spadku,
    ze zmarla nie pozostawila testamentu i ustawowymi spadkobiercami sa
    dziadek i mama - dolaczylem metryki, mama podpisala.... i juz.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-12-05 13:12:31
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    bosz wrote:

> [...]
    > ze zmarla nie pozostawila testamentu i ustawowymi spadkobiercami sa
    > dziadek i mama - dolaczylem metryki, mama podpisala.... i juz.

    Acha... i jeszcze poznej mama darowala swa czesc dziadkowi,
    a US upomnial sie o podatki od spadku, lecz poniewaz wyszlo zero
    przeszlo im...

    Ale np od znajomej dowiedzialem sie, ze spoldzielnia wymaga aktu
    notarialnego tej darowizny wkladu (ciekawe po co).

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-12-05 13:28:59
    Od: "Niezapominajka" <d...@e...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ale np od znajomej dowiedzialem sie, ze spoldzielnia wymaga aktu
    > notarialnego tej darowizny wkladu (ciekawe po co).

    Dziękuję Ci bardzo zapomoc :)
    Pi

  • 5. Data: 2003-12-06 20:01:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, bosz wrote:
    [...]
    >+ Ale np od znajomej dowiedzialem sie, ze spoldzielnia wymaga aktu
    >+ notarialnego tej darowizny wkladu (ciekawe po co).

    Poteoretyzuję:
    - właściciel wkładu daruje ów wkład osobie X
    - właściciel wkładu wnioskuje następnie do spółdzielni
    że chce się wypisać i prosi o wypłatę wkładu...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-12-08 10:14:11
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > - właściciel wkładu wnioskuje następnie do spółdzielni
    > że chce się wypisać i prosi o wypłatę wkładu...

    Dokladnie tak...

    mama poszla do spoldzielni i tam napisala, ze raruje swa czesc wkladu
    dziadkowi.. poswiadczyla pracownica spoldzielni
    (ze wzgledu na wartosc darowizna nie podlegala podatkowi od darowizn..)

    A inna spoldzielna kazala sobie taka darowizna przeprowadzic "notarialnie"

    Boguslaw