  • 21. Data: 2013-10-10 18:47:54
    Temat: Re: kominiarz straszy odci ciem gazu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:l36k96$mn8$2@dont-email.me...

    > Ale wentylacja juz nie.
    > A zapewne to mierzył kominiarz.
    > Bo animka w 10 pietrowym bloku na pewno nie ma pieca w domu.

    Ale moze mieć gaz w kuchni albo gazowy podgrzewacz wody w łązience. Ja
    miałem, gdy mieszkałem.

    > jak wyzej.
    > wentylacja ma działać w warunkach na jakie została zaprojektowana.

    Sądzisz, że projektowano ją na otwarte okna? Bo byłoby to dość kuriozalne
    rozwiązanie.

  • 22. Data: 2013-10-10 18:49:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Tak, czy siak przedmiotem kontroli było działanie komina, a ten nie działa.

    komin działa,
    ale jak szczelnie go owiniesz folią to na pewno nie bedzie ciągu.
    W starych blokach po to własnie okna były nieszczelne, bo wymagała tego
    wentylacja grawitacyjna.
    Jest zakaz wstawiania plastikowych szczelnych okien, ale kto sie tym
    przejmuje.

  • 23. Data: 2013-10-10 18:49:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 10 października 2013 18:05:03 UTC+2 użytkownik Robert
    Tomasik napisał:

    > Komin ma działać przy zamkniętych oknach. Jeśliby w protokół wpisali, ze
    > działa tylko przy otwartych, to by oznaczała, ze nie działa prawidłowo.
    Znaczy uważasz że komin wentylacyjny ma działać przy zamkniętych szczelnych
    oknach bez nawiewników itp?

    Uważam, ze ma działać. U mnie w bloku powietrze do cyrkulacji było
    pobierane przez nieszczelne drzwi od klatki schodowej przykładowo. Ja mam
    świadomość, że cudów nie ma. Ale kominiarz po to idzie, by stwierdzić, że
    nie działa, jeśli nie działa, a nie po to, by wpisać że działa, choć nie
    działa.

  • 24. Data: 2013-10-10 18:57:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ale moze mieć gaz w kuchni albo gazowy podgrzewacz wody w łązience. Ja
    > miałem, gdy mieszkałem.

    i miałeś podłączony przewód z piecyka do komina.
    I jesteś pewnien, że kiedykolwiek kominiarz badał własnie ten komin
    "wiatraczkiem".
    Wątpie.
    Po drugie po to właśnie w łazience masz na drzwiach kratkę, zeby był "cug".
    Jak sobie wstawisz szczelne drzwi i szczelne okna to tylko pretensje do
    siebie, ze sie zatrułeś tlenkiem węgla.

    > Sądzisz, że projektowano ją na otwarte okna? Bo byłoby to dość
    > kuriozalne rozwiązanie.

    Dokładnie tak je właśnie projektowano.
    Na określoną nieszczelność okien. Plastikowe okna są niezgodne z
    projektem budynku i nigdy ich tam byc nie powinno.
    Powie ci to kazdy kominiarz i problem znają w kazdej administracji.

    W niektórych plastikach masz specjalne otwory do tego celu.

  • 25. Data: 2013-10-10 18:58:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wentylacja grawitacyjna.
    > Jest zakaz wstawiania plastikowych szczelnych okien, ale kto sie tym

    Zupełnie nie rozumiem, do czego dążysz. Kominiarz ma stwierdzić, czy
    wentylacja działa, czy nie, a nie zbawiać świat. Jak wentylacja nie działa,
    to powoduje to określone w prawie skutki. Zajmuje się tym nadzór budowlany.
    Jeśli w mieszkaniu nie ma gazu ani piecy węglowych, to następstwa
    administracyjne nie są poważne. Ale jeśli są tam potencjalne źródła tlenku
    węgla, to zaczynają sie schody.

  • 26. Data: 2013-10-10 19:11:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > i miałeś podłączony przewód z piecyka do komina.

    A jak sobie to inaczej wyobrażasz?

    > I jesteś pewnien, że kiedykolwiek kominiarz badał własnie ten komin
    > "wiatraczkiem".

    Ba! Nawet jestemn pewien, że nie.

    > Wątpie.

    I słusznie.

    > Po drugie po to właśnie w łazience masz na drzwiach kratkę, zeby był
    > "cug".
    > Jak sobie wstawisz szczelne drzwi i szczelne okna to tylko pretensje do
    > siebie, ze sie zatrułeś tlenkiem węgla.

    Ale kominiarz ma to zbadać i wykryć, zanim się zatruję. Po to jest.

    > Dokładnie tak je właśnie projektowano.
    > Na określoną nieszczelność okien.

    No to na otwarte, czy nieszczelne? Bo to dwie zupełnie różne rzeczy. Mogą
    być jeszcze mikroszczeliny w oknach albo właśnie nieszczelne drzwi na
    korytarz. Bo skądś to powietrze, co idzie do komina musi sie dostać do
    mieszkania. Cudów nie ma.

    > Plastikowe okna są niezgodne z projektem budynku i nigdy ich tam byc nie
    > powinno.
    > Powie ci to kazdy kominiarz i problem znają w kazdej administracji.

    Ja od nastyu lat mieszkamw domku, więc problemu nie znam. W bloku nie
    wymienili mi nigdy na okna plastikowe.

    > W niektórych plastikach masz specjalne otwory do tego celu.

    Są i inne rozwiazania. W każdym razie kominiarz ma stwierdzić,c zy
    skuteczne.

  • 27. Data: 2013-10-10 19:14:46
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Jest zakaz wstawiania plastikowych szczelnych okien, ale kto sie tym
    > przejmuje.
    Pokaż mi proszę palcem, bo niedowierzam. :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 28. Data: 2013-10-10 19:18:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Są i inne rozwiazania. W każdym razie kominiarz ma stwierdzić,c zy
    > skuteczne.

    Kwestia co zostało zlecone kominiarzowi.
    Komin jest drożny. A pewnie to miał w zleceniu.

  • 29. Data: 2013-10-10 19:20:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > następstwa administracyjne nie są poważne. Ale jeśli są tam potencjalne
    > źródła tlenku węgla, to zaczynają sie schody.

    juz napisałem
    kominiarz jest od sprawdzania drożnosci przewodów kominowych i
    wentylacyjnych. a nie od tego, ze ty sobie kładziesz koc pod drzwiami
    jak sie kąpiesz, bo ci zimno wieje.

  • 30. Data: 2013-10-10 19:22:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    > Pokaż mi proszę palcem, bo niedowierzam. :)

    Jest projekt budynku (czasem sprzed 50 lat, ale jest) i teoretycznie
    powinno się remontować zgodnie z nim. A tam pewnie jest, ze okna mają być
    określonego typu. Plastikowych wówczas nie było, zatem musisz zrobić zmianę
    projektu. A jak zmieniasz, to już robi to ktoś z uptrawnieniami i powinien
    wiedzieć, czemu mają być nieszczelne.