  • 51. Data: 2013-10-12 19:21:00
    Temat: Re: kominiarz straszy odci ciem gazu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    news:l3atnh$dv$1@node1.news.atman.pl...

    > To może chociaż widziałeś projekt, w którym szczegółowo ujęto normy
    > wentylacji okien i nie mam tu na myśli funkcji okien typu
    > rozwierno/uchylne z rozszczelnieniem.
    > Chodzi mi o parametr określający bezpośrednią przepuszczalność (nie
    > termiczną, nie świetlną) zamkniętych okien.

    W projekt teoretycznie wpisuje się określone okna.

  • 52. Data: 2013-10-15 12:34:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-10 21:43, WOJO pisze:

> [...]
    > wymiar otworów okiennych, to spełniają wymóg bycia zgodnymi z projektem.
    > Możesz sobie pierdyknąć okna z trzema szybami i nikomu nic do tego.
    > Nawet beleczkę między szybkami możesz sobie przesunąć (lub usunąć) w/g
    > własnego widzimisia. :)
    > Co innego, jak chcesz poszerzyć otwór okienny, zrobić okrągłe zamiast
    > prostokątnych itd.
    > To dotyczy także szczelności okien!
    > Dlatego chciałem od Ciebie poparcie w jakiś przepisach, bo może coś się
    > pozmieniało ostatnio.

    > Te założenia nie były celowe... Tak kiedyś produkowano.

    Niekoniecznie, z tego co rozmawiałem z architektami zakładano, ze część
    wentylacji będzie dzięki nieszczelności okien. Stąd często pojawiające
    się problemy u niektórych mieszkańców po wymianie okien i zbyt rzadkiemu
    wietrzeniu

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl