  • 1. Data: 2013-10-07 00:10:21
    Temat: komornik - konto bankowe
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    sytuacja taka: komornik "wchodzi" na konto bankowe, z tego co wiem
    bezpieczna powinna byc caly czas - stan zastany + dalsze wplaty/wyplaty*) -
    kwota na koncie = 3x srednia krajowa, okolo 11-12.000zl.

    http://forum.ingbank.pl/forum/rachunki-osobiste/topi
    c/zajecie-egzekucyjne

    http://lajt.mbank.pl/forum/watek,993067,zajecie-egze
    kucyjne-jak-splacic.html

    *) - wplaty/wyplaty, zdaje sie,ze to ma jakies obostrzenia natury
    technologicznej, bankomaty tak, cos tam nie...

    Ktos mi powiedzial, ze to wszystko to fikcja, praktyka jest ponoc taka, ze
    wiekszość (?) banków ma to gdzies i nie chce zadzierać z komornikami (?
    jakis absurd).
    Po zajęciu konta trzeba samemu machnac pismo do komornika o odbezpieczenie
    przynależnej wlascicielowi konta części zajęcia. A to oczywiscie trwa.

    Czy wiecie cos o praktyce w tych sprawach? bo dla mnie to absurdalne, to, co
    opisalem powtarzajac wyzej.

  • 2. Data: 2013-10-07 00:45:56
    Temat: Re: komornik - konto bankowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-07 00:10, 1634Racine pisze:
> [...]
    > oczywiscie trwa.
    >
    > Czy wiecie cos o praktyce w tych sprawach? bo dla mnie to absurdalne,

    Kwota wolna jest dla komornika, a nie dla banku (*). Bank blokuje,
    informuje komornika, a ten dysponuje dalej.

    (*)Zgodnie z orzecznictwem, kwota wolna dotyczy sum na wszystkich
    rachunkach w różnych bankach, a nie jest stosowana dla każdego banku z
    osobna.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-10-07 01:22:51
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Liwiusz in news:l2sp7e$src$1@node2.news.atman.pl
    [..............]
    > Kwota wolna jest dla komornika, a nie dla banku (*). Bank blokuje,
    > informuje komornika, a ten dysponuje dalej.

    tzn jak dysponuje? gdy zajmuje np. puste konto blokujac je na kwote 2500 zl,
    po paru dniach wpada na konto 100zl, to bank informuje go ze wpadlo 100zl i
    teraz komornik zastanawia sie, co z ta stowa zrobic?? i tak sie zastanawia,
    i zastanawia...? to nie jest automat, ze musi nastepnego dnia dac cynk
    bankowi, ze ta kwota jest odblokowana? przeciez to jest chore... czyli
    plotka o ktorej pisalem - prawdziwa w duzym stopniu.
    Pisac trzeba do komornika, zeby łaskawie odblokowal to, co prawnie
    wlascicielowi konta sie nalezy?? Albo czekac na komornika zmilowanie?

  • 4. Data: 2013-10-07 02:49:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    1634Racine wrote:
> [...]
    > Pisac trzeba do komornika, zeby łaskawie odblokowal to, co prawnie
    > wlascicielowi konta sie nalezy?? Albo czekac na komornika zmilowanie?

    Mniej wiecej tak.
    Bank dostając pismo od komornika nie wie czy kwota wolna od zajęcia nie
    znajduje sie gdzies indziej na innym koncie w innym banku lub została
    juz wykorzystana, wiec to nie bank podejmuje decyzje ile wolno mu
    zablokowac.
    O ile w pismie komornik nie napisal, zeby zablokowac ponad kwote wolną,
    a napisał tylko zablokowac to zablokują całość.
    Czesto gesto banki są nadgorliwe i nawet jak komornik w pismie napisal
    ile zablokowac to zablokują całe konto.

    Pisać trzeba do komornika bo bank wykonuje tylko to co mu komornik kazał.
    Formalnie komornik powinien zajęcie zwolnic, ale w praktyce
    straaaaaaszenie długo to trwa, bo komornikowi sie nie spieszy, a co
    wpadnie i zabierze to i tak juz jego.

  • 5. Data: 2013-10-07 03:22:04
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    witek in news:l2t0e0$8vp$5@dont-email.me
> [...]
    > Formalnie komornik powinien zajęcie zwolnic, ale w praktyce
    > straaaaaaszenie długo to trwa, bo komornikowi sie nie spieszy, a co

    jasne, dzieki za wyjasnienie.

    (oczywiscie, gdy zablokowano na kwote np. 2500zl i wpadnie 3500zl, to
    polknie 2500 i _automatycznie_ pozostanie na koncie wolna juz kwota 1000zl)

  • 6. Data: 2013-10-07 04:16:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    1634Racine wrote:
> [...]
    >
    > (oczywiscie, gdy zablokowano na kwote np. 2500zl i wpadnie 3500zl, to
    > polknie 2500 i _automatycznie_ pozostanie na koncie wolna juz kwota

    o ile bank zablokował 2500 to tak.
    plus oczywiscie koszty wysyłki kasy, zywkle ładnych dziesiąt złotych

    gorzej jak ci bedzie wpłwała kasa po 100 zł, wowóczas bank bedzi
    realizował przelew po 100 zl, zatrzymując sobie z tego prowizję za
    przelw na konto komornika.
    Coś już kiedyś było, że bank nie może tak robic, ale nie wiem czy coś z
    tego wyszło w praktyce.

  • 7. Data: 2013-10-07 10:31:44
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    witek in news:l2t5i9$8vp$7@dont-email.me
    [.............]
> [...]
    > na konto komornika.
    > Coś już kiedyś było, że bank nie może tak robic, ale nie wiem czy coś z

    jakos tak bylo w bankach
    http://samcik.blox.pl/2012/10/mBank-pobiera-zakazana
    -przez-UOKiK-prowizje-Bo.html

    a teraz jest niby tak (moze tylko w ING Bank..., pewnikiem trzeba zapytac w
    konkretnym banku jakie u nich łaskawe regulacje sa)
    http://samcik.blox.pl/2013/01/Wygrywamy-kolejna-bitw
    e-Banki-wycofuja-oplaty-za.html

  • 8. Data: 2013-10-07 11:29:45
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W praktyce to popierdoliliscie sobie troche o pierdołach, a prawda jest
    duzo bardziej brutalna. Bank blokuje konto na wniosek komornika i jedyne
    co mozesz zrobic to zapierdalac do komorusa i prosic jasnie pana zeby ci
    odblokowal konto .

  • 9. Data: 2013-10-07 14:42:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LeonKame wrote:
> [...]
    > duzo bardziej brutalna. Bank blokuje konto na wniosek komornika i jedyne
    > co mozesz zrobic to zapierdalac do komorusa i prosic jasnie pana zeby ci

    a ty w ogole przeczytałeś cokolwiek?
    bo to ze nie zrozumiales to jest oczywiste.

  • 10. Data: 2013-10-07 14:57:53
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-07 14:42, witek pisze:

    > a ty w ogole przeczytałeś cokolwiek?
    > bo to ze nie zrozumiales to jest oczywiste.

    Ja przeczytałem i znam to z praktyki nie tak jak wiekszosc na grupie bo
    kolega kolegi mi powiedzial albo bylo na plocie napisane.

    Komornik blokuje konto i nic nie mozna z nim zrobic ani wplacic ani
    wyplacic dfo momentu az sobie jasnie pan nie ureguluje długów moze to
    trwac dosyc długo.