  • 41. Data: 2005-10-02 11:55:51
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhobpk$6g0$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

    > przesadzasz, akurat w takiej sytuacji z pewnością będzie to uzasadniona
    > przyczyna odmowy

    Jak bramkarz/właściciel sklepu/klient ma odróżnić przyczynę
    uzasadnioną od nieuzasadnionej?

    Renata

  • 42. Data: 2005-10-02 11:58:33
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    castrol wyskrobał(a):
    > IMO wlasciciel np lokalu moze na tej samej zasadzie wprowadzac ulgi dla
    > okreslonej grupy osob.

    I na takiej samej zasadzie może sobie postanowić, że w jego lokalu nie będą
    się bawiły osoby poniżej 18 roku życia. Nie chce tego, nie życzy sobie i
    koniec. Ma w końcu do tego prawo, bo lokal jest jego własnością.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 43. Data: 2005-10-02 12:13:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

    > I na takiej samej zasadzie może sobie postanowić, że w jego lokalu nie będą
    > się bawiły osoby poniżej 18 roku życia. Nie chce tego, nie życzy sobie i
    > koniec. Ma w końcu do tego prawo, bo lokal jest jego własnością.

    Nie masz racji. Czytaj prosze uwaznie. Bylo to juz w tym watku wyjasnione...

    j.

  • 44. Data: 2005-10-02 13:05:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rogus" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Myślę, ze w takim przypadku bramkarz może nie pozwolić, żeby
    zapobiegać
    > demoralizacji. Chyba nie miałby kłopotów z tego tytułu myślę...

    Cel szczytny, ale brak mu podstawy prawnej. Co najwyżej można się
    zastanawiać, czy nie jest pozbawiony szkodliwości społecznej czynu i
    tego powodu nieścigany. Ale nadal bramkarz nie ma prawa wylegitymować
    osoby.

  • 45. Data: 2005-10-02 13:06:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz się jeszcze odnieść do tego Makro?

    Ja żadnego Makro nie widzę

  • 46. Data: 2005-10-02 13:06:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > I na takiej samej zasadzie może sobie postanowić, że w jego lokalu nie
    > będą się bawiły osoby poniżej 18 roku życia. Nie chce tego, nie życzy
    > sobie i koniec. Ma w końcu do tego prawo, bo lokal jest jego własnością.

    Dopóki w tym lokalu nie otworzy działalnosci jako "lokal" może sobie z
    nim robić co chce. Tak samo jak tym możesz wybierać kogo chcesz wpuścić
    do domu, a kogo nie.
    Po otwarciu lokalu oficjalnie ma już niewiele do powiedzenia.
    Nie do ciebie ten fakt wreszcie dotrze.

  • 47. Data: 2005-10-02 13:12:02
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    januszek wyskrobał(a):
    > Nie masz racji. Czytaj prosze uwaznie. Bylo to juz w tym watku
    > wyjasnione...

    No właśnie nie bardzo było wyjaśnione. Nie było ustosunkowania się do mojej
    argumentacji, tylko odpowiedzi w stylu "nie, bo nie" albo "nie, bo to
    wykroczenie". Naprawdę nie wiem skąd to przekonanie, że właściciel lokalu
    nie może mieć widzi mi się i wpuszczać osób tylko powyżej pewnego wieku.
    Jakoś na moje jak najbardziej prawne argumenty padają odpowiedzi, które mają
    bardzo wątłe oparcie w prawie.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 48. Data: 2005-10-02 13:15:08
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    castrol wyskrobał(a):

    > Ale Makro to nie sklep!!

    A co z punktu widzenia prawa?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 49. Data: 2005-10-02 13:20:57
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndjvk1r.33r.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > Jak bramkarz/właściciel sklepu/klient ma odróżnić przyczynę
    > uzasadnioną od nieuzasadnionej?

    tak jak kazdy ktoremu Bozia rozum dala. Tu demoralizacja mlodego jest
    oczywista.

  • 50. Data: 2005-10-02 13:23:04
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    witek wyskrobał(a):
> [...]
    > do domu, a kogo nie.
    > Po otwarciu lokalu oficjalnie ma już niewiele do powiedzenia.

    A wytłumaczysz mi to w oparciu o konkretne przepisy? Jest jakiś nakaz
    ustawowy dla właścicieli lokali gastronomicznych obsługiwania wszysykich
    chętnych?

    Słyszałeś np. o "imprezach zamkniętych"? I jak chce sobie wejść na imprezę
    zamkniętą, a nie mam zaproszenia to wg Ciebie i tak mam prawo, bo właściciel
    klubu/restauracji/czegokolwiek z racji tego, że prowadzi "lokal" musi
    wpuścić i obsłużyć każdego? Ciekawy pogląd, zaprawdę...

    --
    Bartek Gliniecki