  • 51. Data: 2005-10-02 13:23:31
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Oct 2005 15:06:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w
    wiadomości:<news:dhom0m$fl9$1@inews.gazeta.pl>

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 52. Data: 2005-10-02 13:23:54
    Od: big <k...@n...mx>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > castrol wyskrobał(a):

    > I na takiej samej zasadzie może sobie postanowić, że w jego lokalu nie
    > będą się bawiły osoby poniżej 18 roku życia. Nie chce tego, nie życzy
    > sobie i koniec. Ma w końcu do tego prawo, bo lokal jest jego własnością.

    "Teren prywatny: Polakow i Murzynow nie obslugujey!"

  • 53. Data: 2005-10-02 13:32:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > Słyszałeś np. o "imprezach zamkniętych"? I jak chce sobie wejść na
    > imprezę zamkniętą, a nie mam zaproszenia to wg Ciebie i tak mam prawo,
    > bo właściciel klubu/restauracji/czegokolwiek z racji tego, że prowadzi
    > "lokal" musi wpuścić i obsłużyć każdego? Ciekawy pogląd, zaprawdę...

    Jak zrobisz imprezę zamkniętą, bo ktoś wynajął cały lokal to sobie rób.
    Wówczas nie wjedzie nikt, kto na tą imprezę nie został zaproszony.
    Natomiast jak mój kolega wejdzie, a ja nie, to nie jest to impreza
    zamknięta tylko widzimisię bramkarza lub właściciela lokalu.
    O tym też już było. Czytaj dokładnie.

  • 54. Data: 2005-10-02 13:32:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > A co z punktu widzenia prawa?

    Kurde, czy ty czytasz co drugi post.
    Hurtownia.

  • 55. Data: 2005-10-02 13:37:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę jeszcze o komentarz do argumentu, że samo otwarcie lokalu nie
    jest
    > ofertą w rozumieniu art. 66 § 1 kc.

    Jest ofertą. Jeśli to klub, to ofertą zakupu karty klubowej. Jeśli
    nie, to ofertą sprzedaży tego, co w klubie sprzedają (usługa, towar).

    Zresztą kluczowym tutaj jest brak prawnych możliwości zatrzymania
    przez pracownika ochrony osoby przy drzwiach. Zakładając, że wchodzący
    ma bilet - jeśli jest wymagany - to ochroniarz nie ma prawa go ani
    legitymować ani zatrzymać. Zatrzymując popełnia przestępstwo
    pozbawienia wolności.

    Naprawdę jedynym - na pograniczu prawa - sposobem rozwiązania tego
    jest wysoka cena wejściówki i zniżka dla osób w wieku powyżej iluś tam
    lat. Wówczas przynajmniej bramka nie popełnia przestępstwa ani
    wykroczenia. Bo gość może nie pokazać dowodu, jeśli nie chce i zapłaci
    cały bilet.

  • 56. Data: 2005-10-02 13:38:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > Ale Makro to nie sklep!!

    No i wejść można. Kłopot jest przy kasie.

  • 57. Data: 2005-10-02 13:40:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > IMO właściciel np. lokalu może na tej samej zasadzie wprowadzać ulgi
    dla
    > określonej grupy osób.

    Nie tak całkiem może prawdę mówiąc. Zniżka dla studentów wynika z
    ustawy. Podobnie jest kinach i teatrach. Ale w każdym razie przy
    takim układzie bramka jest czysta. Kłopoty może mieć właściciel lokalu
    i to nie z tytułu przestępstwa.

  • 58. Data: 2005-10-02 13:47:06
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Oct 2005 15:37:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w
    wiadomości:<news:dhonq5$mgd$1@inews.gazeta.pl>

    > Jest ofertą. Jeśli to klub, to ofertą zakupu karty klubowej. Jeśli
    > nie, to ofertą sprzedaży tego, co w klubie sprzedają (usługa, towar).

    Spotkałem się z kontrargumentem, że nie zawiera to wszystkich istotnych
    postanowień umowy, a więc nie jest ofertą. W szczególności ponoć nie
    określa ilości towaru oferowanego do sprzedaży. Jak to skomentujesz?

    > Zresztą kluczowym tutaj jest brak prawnych możliwości zatrzymania
    > przez pracownika ochrony osoby przy drzwiach.

    Zgoda.

  • 59. Data: 2005-10-02 13:54:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:dhomau$aia$1@news.onet.pl...

    > No właśnie nie bardzo było wyjaśnione. Nie było ustosunkowania się
    do mojej
    > argumentacji, tylko odpowiedzi w stylu "nie, bo nie" albo "nie, bo
    > wykroczenie". Naprawdę nie wiem skąd to przekonanie, że właściciel
    lokalu
    > nie może mieć widzi mi się i wpuszczać osób tylko powyżej pewnego
    wieku.
    > Jakoś na moje jak najbardziej prawne argumenty padają odpowiedzi,
    które mają
    > bardzo wątłe oparcie w prawie.

    Odniosę się po raz kolejny - może teraz zauważysz. :-)

    Podstawowy problem, to brak uprawnień pracowników klubu do
    sprawdzenia, ile lat ma osoba wchodząca. Samo zażądanie dowodu
    osobistego jest już przestępstwem (art. 227 kk), a próba zatrzymania
    przy drzwiach osoby posiadającej ważny bilet (którego ważność nie jest
    uzależniona od okazania jakiegoś dokumentu) jest kolejnym (191 kk).
    Dalej jest już z przysłowiowej górki, bo odmowa świadczenia usługi czy
    sprzedaży, to tylko wykroczenie (135 i 138 kw).

    Jeśli bramkarze posiadają licencje, to dodatkowo popełniają
    przestępstwo z ustawy o ochronie osób i mienia polegające na nadużyciu
    swoich uprawnień.

  • 60. Data: 2005-10-02 13:56:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

> [...]

    > Jakoś na moje jak najbardziej prawne argumenty padają odpowiedzi, które mają

    No to czekamy na podstawe prawna tego co cytuje w pierwszym akapicie ;)

    j.

    --
    JMStrek.org - do you think JMS should do the next Star Trek series?