  • 1. Data: 2006-07-03 17:09:06
    Temat: kilka pytan - wlasnosc nieruchomosci, rozwod
    Od: BartekK <s...@d...org>

    1. Jest malzenstwo, nie ma rozdzielnosci majatkowej, intercyzy itd.
    2. W trakcie trwania malzenstwa zostaje "zawiazana" ksiazeczka
    mieszkaniowa, na ktora sa wplacane pieniadze.
    3. Zostaje zlozony wniosek/pozew o rozwod do sadu ale tydzien pozniej:
    4. Ksiazeczka mieszkaniowa zostaje "zpieniezona" na zakup mieszkania _A_
    Nie do konca wiem jak to sie odbylo, ale mieszkanie kupione na corke
    (pelnoletnia) - jest w ksiegach wieczystych jej imie+nazwisko, ma akt
    wlasnosci itd - po prostu ma mieszkanie.
    5. Po jakimstam czasie (powiedzmy rok) dochodzi do rozwodu, po paru
    latach udaje sie przeprowadzic sprawe podzialu majatku....
    6. Sad dzieli majatek, jedna ze stron sie odwoluje...
    7. (najciekawsze) drugi raz dzielac majatek sad przyznaje _mieszkanie_
    _A_ jednej ze stron, choc przeciez nie jest ono wlasnoscia zadnego z
    malzonkow tylko innej osoby, ktora w tym czasie mogła mieszkanie juz
    dawno sprzedać/wynająć albo wcale nie ma zamiaru przyjąć pod dach
    jednego z rodziców.

    Czy sad ma mozliwosc "przydzielenia" wlasnosci osoby X (nie bedacej
    strona sprawy) osobie Y, bez jej zgody, wiedzy i ochoty? Jak sie bronic
    przed tym dziwnym wyrokiem?

    W tej chwili czekam na wyrok na pismie, ale z tego co przez telefon
    dowiedzialem sie w sadzie na drugim koncu polski - od tego
    wyroku/podzialu przysluguje juz tylko wylacznie 'wniosek o kasacje do SN'

    Okolicznosci dodatkowe : pieniadze na mieszkanie _A_ byly wplacane
    wylacznie przez zone oraz jej corke, maz nie pracowal i nie zarabial
    (ale pewnie nie ma to znaczenia przy wspolnocie majatkowej malzonkow),
    znecal sie nad rodzina, rozwod byl orzeczony "z jego winy"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2006-07-06 08:55:45
    Temat: Re: kilka pytan - wlasnosc nieruchomosci, rozwod
    Od: BartekK <s...@d...org>

    BartekK napisał(a):
    > Czy sad ma mozliwosc "przydzielenia" wlasnosci osoby X (nie bedacej
    > strona sprawy) osobie Y, bez jej zgody, wiedzy i ochoty? Jak sie bronic
    > przed tym dziwnym wyrokiem?
    Kurcze, czyzby naprawde nikt nie znal odpowiedzi na pozornie proste
    pytanie?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2006-07-06 09:04:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BartekK napisał(a):

    > Kurcze, czyzby naprawde nikt nie znal odpowiedzi na pozornie proste
    > pytanie?

    Za darmo? ;)

    j.

    --