  • 1. Data: 2006-07-03 15:26:18
    Temat: Prawo jazdy kat. B (Niemcy)
    Od: "Killer" <b...@s...pl>

    Witam

    Według art.88.1.b prawo jazdy kategorii B dopuszcza do kierowania pojazdem,
    o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie
    przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna
    masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,.....

    Jednak jadąc do Niemiec samochodem osobowym z małą przyczepką, posiadając
    prawo jazdy kat B, jesteśmy narażeni na spory mandat, ponieważ policja
    niemiecka twierdzi że jeśli w polskim dokumencie nie ma obok rysunku auta
    osobowego rysunku przyczepki ( taki "obrazek jest w niemieckim dokumencie),
    to nie mamy uprawnień do kierowania pojazdem z przyczepką.

    Co w takiej sytuacji zrobić??? Podobno już wiele razy wałkowane było aby w
    naszych dokumentach taką przyczepkę "dokleić" ale nic z tego nie wyszło.
    Przecież chodzi tylko o jeden pieprzony rysunek... Co będzie jeśli dostanę
    mandat??? Jest szansa gdzieś się odwołać???

    Pzdr
    Jacek

  • 2. Data: 2006-07-03 15:50:16
    Temat: Re: Prawo jazdy kat. B (Niemcy)
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Killer" <b...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dokumencie),
    > to nie mamy uprawnień do kierowania pojazdem z przyczepką.

    Jakos to dziwne bo w austryiackim prawku nie widzialem zadnego obrazka
    jezeli chodzi o pozwolenie takie jak w polsce B .

    J.

  • 3. Data: 2006-07-03 16:25:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > osobowego rysunku przyczepki ( taki "obrazek jest w niemieckim dokumencie),
    > to nie mamy uprawnień do kierowania pojazdem z przyczepką.

    Bzdury. Gdyby się douczyli to polskie prawo jazdy kat B zezwala na kierowanie
    furą z przyczepą do dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy
    własnej pojazdu ciągnącego i masa pojazd + przyczepka nie może przekroczyć 3,5t.
    A co do rysunku, to mogą nawet dać pentagram. :)

  • 4. Data: 2006-07-03 18:00:04
    Od: "waros" <w...@w...pl>

> [...]
    3,5t.
    > A co do rysunku, to mogą nawet dać pentagram. :)

    ty mówisz bzdury
    a ja mam do zapłacenia 100 € właśnie za coś takiego
    i co mam zrobić ? czołgi nasłać ?
    chyba że masz lepszy pomysł
    Var

  • 5. Data: 2006-07-03 19:09:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Killer [###b...@s...pl.###] napisał:

    Jak wszędzie bywają niedouczeni policjanci i tyle. Nie przyjąć
    mandatu. Udać się do sądu. Tam już ktoś to prawo zna. Ewentualnie
    momentalnie po zatrzymaniu i głupich insynuacjach żądać kontaktu z
    ambasadą. To gasi głupie zapędy, bo nie można wykluczyć, że oni
    świadomie w wiadomym celu to robią.

  • 6. Data: 2006-07-03 20:23:06
    Od: "Killer" <b...@s...pl>

    > Jak wszędzie bywają niedouczeni policjanci i tyle. Nie przyjąć
    > mandatu. Udać się do sądu.

    Na piechotę??? Gliniarz niemiecki się nie patyczkuje, jeśli nie zapłacisz ma
    prawo scholować ci auto do czasu zapłacenia mandatu lub nakaże ci jeszcze
    odczepienie przyczepy i odstawienie jej na najbliższą stację benzynową. Nie
    prościej byłoby na naszych prawkach dokonac w sumie nie dużej zmiany???
    Temat ten Ministerswo zna na 100% lecz pomimo zapewnień które (podobno)
    były, nic w tej kwestii nie zrobiło....

    Pzdr
    Jacek

  • 7. Data: 2006-07-03 21:16:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    waros wrote:

    > ty mówisz bzdury
    > a ja mam do zapłacenia 100 EUR właśnie za coś takiego

    Policjanci się czasem mylą.

    > i co mam zrobić ?

    Einspruch erheben. W terminie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-07-03 21:39:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Killer wrote:
    > Na piechotę??? Gliniarz niemiecki się nie patyczkuje, jeśli nie zapłacisz ma
    > prawo scholować ci auto do czasu zapłacenia mandatu lub nakaże ci jeszcze

    Ale za co zapłacić? Równie dobrze mógłby np. czepiać się niewłaściwej
    fryzury - i co, też byś zapłacił "dla świętego spokoju"?

  • 9. Data: 2006-07-03 21:52:25
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Killer <b...@s...pl> wrote:
> [...]
    > prościej byłoby na naszych prawkach dokonac w sumie nie dużej zmiany???
    > Temat ten Ministerswo zna na 100% lecz pomimo zapewnień które (podobno)

    Trochę bez sensu - wszyscy w Polsce mają zmieniać prawka, bo niemieccy
    policjanci są niedouczeni i obrazki im nie pasują?

    P.

  • 10. Data: 2006-07-03 22:44:53
    Od: "waros" <w...@w...pl>

    wiadomości news:eefon3-cea.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ale za co zapłacić? Równie dobrze mógłby np. czepiać się niewłaściwej
    > fryzury - i co, też byś zapłacił "dla świętego spokoju"?

    fajnie się gada zza klawiatury prawdaż ?
    wtedy nawet chuck norris jest nikim........
    Var