  • 1. Data: 2006-07-03 14:40:26
    Temat: Obniżenie alimentów
    Od: stern <s...@0...pl>

    Pytanie:

    Dziecko chodzi do prywatnej (płatnej) szkoły podstawowej. Zgodnie z
    umową opłaca czesne także za wakacje.
    Od 1.09.2006r rozpoczyna naukę w publicznym gimnazjum (nauka bezpłatna).

    Czy zobowiązany do płacenia alimentów może wnieść pozew o obniżenie już
    teraz - argumentując, że stosunki zmienią się od 1 września,
    czy też może wnieść pozew najwcześniej z datą 1. września.

    Ciekaw jestem waszego stanowiska,

    pozdrawiam

    ps. po mojemu mógłby wnieść już teraz żądając obniżenia alimentów od
    1. września, ale pewien nie jestem.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 2. Data: 2006-07-03 14:51:57
    Temat: Re: Obniżenie alimentów
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > ps. po mojemu mógłby wnieść już teraz żądając obniżenia alimentów od
    > 1. września, ale pewien nie jestem.

    A art. 316 §1 kpc ?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 3. Data: 2006-07-03 15:08:18
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > A art. 316 §1 kpc ?

    no to jest argument za dopuszczalnością pow. rozwiązania.

    Zaś przeciw przemawia (chyba, że się mylę) 138 krio, mówiący o tym, że w
    razie _zmiany stosunków_. Zaś stosunki nie uległy jeszcze zmianie.

    I nie wiem jak to rozwiązać.

    dzieki

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 4. Data: 2006-07-03 15:09:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

> [...]
    >
    > Zaś przeciw przemawia (chyba, że się mylę) 138 krio, mówiący o tym, że w
    > razie _zmiany stosunków_. Zaś stosunki nie uległy jeszcze zmianie.

    Nie, to jest argument przeciwko.
    No chyba że zakładasz że sąd będzie się guzdrał do września.