  • 11. Data: 2008-02-23 17:44:42
    Temat: Re: jazda samochodem bez prawa jazdy
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Mandat iw razie zdarzenia drogowego konieczność pokrycia skód, bo OC
    > nie zadziała.

    A co z punktami karnymi ?
    Słyszałem, że pomimo braku prawka tez są naliczane na konto.
    Nie wiem, czy to prawda.

  • 12. Data: 2008-02-23 17:45:53
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    d852 wrote:

    > A co z punktami karnymi ?
    > Słyszałem, że pomimo braku prawka tez są naliczane na konto.
    > Nie wiem, czy to prawda.

    No to już mam na myśli jakieś wykroczenie drogowe.
    Chyba, że jazda bez prawka ( w ogóle lub tylko "przy sobie" ) jest już
    takim właśnie również punktowanym wykroczeniem.

  • 13. Data: 2008-02-23 18:46:27
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Już uzupełniam.
    > Chodzi o sytuację w której ktoś prawa jazdy nie posiada w ogóle.

    Dostanie nakaz wyrobienia sobie PJ i potem odbiorą mu je ... :))

    Pozdro Przemek

  • 14. Data: 2008-02-23 18:59:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mandat iw razie zdarzenia drogowego konieczność pokrycia skód, bo OC
    > nie zadziała.

    Może uściślę:

    1) dotyczy to oczywiście sytuacji w której ten bez prawka był winny
    zdarzenia (ciągle krąży kretyński mit, że "ten bez prawka zawsze będzie
    winny zdarzenia" i lepiej go nie podsycać nieścisłościami ;) )

    2) OC zostanie wypłacone, tylko potem ubezpieczyciel *może* domagać się
    zwrotu od posiadacza polisy

  • 15. Data: 2008-02-23 21:36:32
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > No to już mam na myśli jakieś wykroczenie drogowe.
    > Chyba, że jazda bez prawka ( w ogóle lub tylko "przy sobie" ) jest już
    > takim właśnie również punktowanym wykroczeniem.

    Jak nie ma prawa jazdy to i punktów nie ma. Punkty dostaje kierowca a
    kierowcą jest ktoś posiadający prawo jazdy.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 16. Data: 2008-02-24 00:02:01
    Od: Jakub Kaniewski <j...@c...gmail.com>

    'Tom N' pisze:
    > Widzisz to podkreślone? Jeżeli dopuszczający nie będzie właścicielem, to sie
    > lekko przedłuży i zamiast mandatu będzie SG.
    Czyli dopuszczający może być jednocześnie kierującym? Dzięki za
    wyjaśnienia.

    J.K.

  • 17. Data: 2008-02-24 05:51:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Nostradamus pisze:
    > kierowcą jest ktoś posiadający prawo jazdy.

    ???

    KG

  • 18. Data: 2008-02-24 06:01:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    d852 wrote:
    > Czy Ktoś z Was orientuje się, jakie są prawne skutki jazdy bez prawa
    > jazdy ? Przy założeniu, że inne wykroczenia nie miały miejsca ( jazda
    > zgodnie z zasadami ruchu, trzeźwość, opłacone ubezpieczenie ).

    A nie dostał 500 zł mandatu od ręki i samochód na parking?

  • 19. Data: 2008-02-24 08:15:20
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > ???

    Zamiast się dziwiąc śmiecić znajdź definicję kierującego i kierowcy. Zobacz
    różnicę, a
    potem sprawdź na którego z nich nakładane są punkty.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 20. Data: 2008-02-24 08:17:56