  • 21. Data: 2008-02-24 11:14:06
    Temat: Re: jazda samochodem bez prawa jazdy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    news:fpr0ka$3lb$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    Chodzi mu o to, ze ten gość za kierownicą nie jest kierowcą, a kierującym -
    tak się domyślam.

  • 22. Data: 2008-02-24 12:52:11
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 23 Lut, 19:59, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > Robert Tomasik pisze:

    > 2) OC zostanie wypłacone, tylko potem ubezpieczyciel *może* domagać się
    > zwrotu od posiadacza polisy

    Uściślę, bo pracuję w ZU ;) Odszkodowanie, jeśli było zawarte w
    Zakładzie Ubezpieczeń zostanie wypłacone. Z tymże ZU wystąpi do
    kierującego tym pojazdem z regresem (zwrot wypłaconego odszkodowania),
    jeżeli kierujący miał mniej niż 18 lat, to regres pójdzie na prawnych
    opiekunów.

    Jeżeli by się zdarzyło, że na pojazd nie było ważnej polisy OC, to
    odszkodowanie wypłaca UFG (ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny) i
    także występuje z regresem o zwrot wypłaconego odszkodowania, i
    dodatkowo nałoży karę za brak ważnego OC.

    Zgodnie z ustawą ubezpieczeniową, KAŻDY zarejestrowany pojazd MUSI
    mieć wykupioną ważną polisę OC. Nawet jak pojazd jest rozebrany na
    części, czy stoi gdzieś w stodole zasypany słomą, MUSI mieć ważną
    polisę OC ;)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2008-02-24 13:30:59
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Chodzi mu o to, ze ten gość za kierownicą nie jest kierowcą, a
    > kierującym - tak się domyślam.

    Tu nie trzeba się niczego domyślać, sprawa jest banalnie prosta. To tylko
    kam nie posiada odpowiedniej wiedzy;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 24. Data: 2008-02-24 13:44:50
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > A nie dostał 500 zł mandatu od ręki i samochód na parking?

    Kto niby ?

  • 25. Data: 2008-02-24 13:46:25
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Nostradamus wrote:

    > Tu nie trzeba się niczego domyślać, sprawa jest banalnie prosta. To
    > tylko kam nie posiada odpowiedniej wiedzy;)

    Nie mam zamiaru wkładać kija w mrowisko, ale naprawdę słyszałem, że
    można zbierać punkty karne nie mając prawa jazdy. Od policjantów. Jesteś
    pewien tego co piszesz ?

  • 26. Data: 2008-02-24 13:55:40
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Nostradamus pisze:
    > Tu nie trzeba się niczego domyślać, sprawa jest banalnie prosta. To
    > tylko kam nie posiada odpowiedniej wiedzy;)

    wybacz, ale słowniczka pord nie będę uczył się na pamięć :-p

    KG

  • 27. Data: 2008-02-24 13:56:36
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    SlaVa pisze:
> [...]
    > kierującego tym pojazdem z regresem (zwrot wypłaconego odszkodowania),
    > jeżeli kierujący miał mniej niż 18 lat, to regres pójdzie na prawnych

    a dlaczego na opiekunów?

    KG

  • 28. Data: 2008-02-24 14:01:18
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 24 Lut, 14:46, "d852" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie mam zamiaru wkładać kija w mrowisko, ale naprawdę słyszałem, że
    > można zbierać punkty karne nie mając prawa jazdy. Od policjantów. Jesteś
    > pewien tego co piszesz ?

    Mój szwagier jeździł ok 6 lat bez PJ. Policja go łapała i dostawał
    mandaty za brak PJ, ale ostatnimi czasy zrobił w końcu prawo jazdy i
    nie ma żadnych punktów. Czy tyle z wyjaśnień starzczy?? ;)

  • 29. Data: 2008-02-24 14:14:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    d852 w <news:fprsf1$pe9$1@news.onet.pl>:

    > Nie mam zamiaru wkładać kija w mrowisko, ale naprawdę słyszałem, że
    > można zbierać punkty karne nie mając prawa jazdy. Od policjantów. Jesteś
    > pewien tego co piszesz ?

    To może rozwiń "brak prawa jazdy". Bo ja na ten przykład PJ "na autobusy"
    nie mam, a punkty karne mi mogą przypisać -- za kierowanie nimi.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 30. Data: 2008-02-24 14:25:17
    Od: "swen" <n...@n...com>

[...]

    To jest wlasnie najwieksze zlodziejstwo!