  • 1. Data: 2008-02-17 13:41:45
    Temat: prawo pracy
    Od: Ashka <a...@o...pl>

    Witam,
    mam kilka pytań z zakresu prawa pracy.
    Pracuje 2 lata w pryatnej firmie. Pracodacwa od roku nie opłaca składek
    zus i od 2 miesięcy nie płaci pensji ( wszystkim pracownikom).
    Pracodawca nie moze sie określic kiedy spłaci zaległe wynagrodzenie.
    Chcę sprawe skierować na droge sądową. Czy będe ponosiła jakieś koszty?
    Ile trwa cały proces?
    Czy kiedy pracodawca wręczy mi wypowiedzenie ja moge go nie przyjąc i
    wręczyć mu wypowiedzenie z jego winy?

    Ashka

  • 2. Data: 2008-02-23 14:18:26
    Temat: Re: prawo pracy
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Ashka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > wręczyć mu wypowiedzenie z jego winy?

    Interesująca konstrukcja prawna aczkolwiek niespotykana w polskim prawie
    pracy.

    Chociaż może ją wymyślił nasz obecny miłościwie nam panujący prezydent - jak
    wiadomo wybitny specjalista prawa pracy.

    --
    SQLwysyn
    Lepszy Kaszub jest znad morza niż 'intelekt' z Żoliborza.

  • 3. Data: 2008-02-23 14:40:45
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Feb 17, 2:41 pm, Ashka <a...@o...pl> wrote:
    > Czy kiedy pracodawca wręczy mi wypowiedzenie ja moge go nie przyjąc i
    > wręczyć mu wypowiedzenie z jego winy?
    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >     Ashka

    Ale ty tam juz nie pracujesz skoro ci nie placi, to dlaczego ma ci
    wymawiac?

  • 4. Data: 2008-02-25 16:36:35
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    Ashka pisze:
> [...]
    > Ile trwa cały proces?
    > Czy kiedy pracodawca wręczy mi wypowiedzenie ja moge go nie przyjąc i

    Kiedyś byłam w podobnej sytuacji i zgłosiłam to do PIP po czym złożyłam
    wypowiedzenie. Po kontroli dostałam pismo, że ustalili iż pracodawca
    faktycznie nie płaci i jeśli w przeciągu trzech miesięcy nie wypłaci
    zaległości, mogę skierować sprawę do sądu. Tak też zrobiłam. Byłam na
    dwóch rozprawach. mimo wyroku nie zapłacił i zaległości ściągał z niego
    komornik.

    --