  • 1. Data: 2008-02-23 09:27:06
    Temat: problem z dłużnikiem
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Mam problem z dłużnikiem.
    Sytuacja jest następująca :
    Faktura za towar wystawiona w kwietniu 2007, towar wysłany kurierem,
    odebrany, później uporczywe uchylanie się od zapłaty, w sierpniu 2007
    osobiście podpisane potwierdzenie salda należności i wezwanie do zapłaty z
    groźbą umieszczenia w KRD.
    Następnie delikwenta dopisałem do KRD. Klient w dalszym ciągu uporczywie nie
    odbiera telefonów, zmienia komórki, ale dalej prowadzi 2 funkcjonujące
    punkty sprzedaży.
    Kilka dni temu, odwiedził go mój przedstawiciel handlowy, żeby uzyskać numer
    telefonu i poinformować, że chcemy przyjechać pod jego sklepy i informować
    klientów i kontrachentów o fakcie, że firma tego pana figuruje w KRD, do
    czego mamy prawo. (informacja o tym że firma jest dopisana do listy KRD jest
    informacją jawną i w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą nie podlega ustawie o ochronie danych osobowych)
    Pan poinformował naszego PH że cyt ".. jeśli będziemy się wygłupiać, to
    przyjedzie czterech gości i nas zwiną".
    Doniesienie do prokuratury o groźbę karalną już skierowałem.
    Co mogę zrobić dalej zgodnie z prawem, żeby odzyskać dług ? chodzi o ok 9000
    zł, a wiem, że delikwent ma inne długi i to zdecydowanie większe.
    Pan mieszka w domu jednorodzinnym, ma 2 samochody i 2 funkcjonujące sklepy.

  • 2. Data: 2008-02-23 19:24:42
    Temat: Re: problem z dłużnikiem
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > Zgodnie z prawem wyglada na to ze jestes frajer.
    > Dales sie naciagnac przez oszusta i KRD a od dlugow jest sad i komornik.

    Życzę Ci żebyś otworzył firmę, i nie dał sie nikomu naciągnąć

  • 3. Data: 2008-02-23 19:59:50
    Od: krigtopf <k...@g...com>

    Marek wrote:
    > Mam problem z dłużnikiem.
    [..]
    > Co mogę zrobić dalej zgodnie z prawem, żeby odzyskać dług ? chodzi o ok 9000
    > zł, a wiem, że delikwent ma inne długi i to zdecydowanie większe.

    Złożyć pozew w postępowaniu nakazowym.

    krigtopf

  • 4. Data: 2008-02-23 22:03:56
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    >że chcemy przyjechać pod jego sklepy i informować klientów i kontrachentów
    >o fakcie, że firma tego pana figuruje w KRD

    Jakis dziwaczy ten pomysl. Mnie jako klienta sklepu nie obchodzi czy
    wlasciciel sklepu jest w KRD, CIA czy CBA a jedynie czy jest towar, ktorego
    potrzebuje, czy cena jest wzgledna i jakosc obslugi. Zamiast bawic sie w
    szczeniackie happeningi jazda do sadu po wyrok a potem do komornika i po
    sprawie

    HaNkA

  • 5. Data: 2008-02-23 22:10:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krigtopf pisze:

    > Złożyć pozew w postępowaniu nakazowym.

    A czemu w nakazowym?

    Czemu wszyscy uważają że wszystko podpada pod postępowanie nakazowe?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 6. Data: 2008-02-23 22:20:53
    Od: krigtopf <k...@g...com>

    Johnson wrote:
    > A czemu w nakazowym?

    Dlatego, że postępowanie nakazowe wiąże się z niższymi kosztami i zwykle
    szybszym rozpoznaniem sprawy (jedynie na podstawie pozwu). Łatwiej też
    złożyć pozew bez pomocy prawnika.

    krigtopf

  • 7. Data: 2008-02-23 22:32:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krigtopf pisze:

    > Dlatego, że postępowanie nakazowe wiąże się z niższymi kosztami i zwykle
    > szybszym rozpoznaniem sprawy (jedynie na podstawie pozwu).

    Nie wiesz co mówisz. Po pierwsze, tańsze może być upominawcze. A po w
    ustawie wyraźnie napisali co nadaje się do postępowania nakazowego.

    Ale rozumiem, ze ty jesteś kolejnym osobnikiem który nie odróżnia
    postępowania nakazowego od upominawczego.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 8. Data: 2008-02-23 23:02:53
    Od: krigtopf <k...@g...com>

    Johnson wrote:
    > Po pierwsze, tańsze może być upominawcze.

    O ile w stosunku do nakazowego?

    > A po w
    > ustawie wyraźnie napisali co nadaje się do postępowania nakazowego.

    Zakładam, że uznajesz opisaną sprawę za nienadającą się do nakazowego.
    Dlaczego?

    > osobnikiem

    :-)

    krigtopf

  • 9. Data: 2008-02-24 08:36:07
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    > sie w szczeniackie happeningi jazda do sadu po wyrok a potem do komornika

    ciebie może nie obchodzi.
    ale najwyrażniej ludzie boją się po prostu wstydu.
    zaś co do sądów, to wybacz, w/g mnie są to kolejne pieniądze wyrzucone w
    błoto.
    koszty sądowe, adwokata, dojazdy, a po roku (jak sprawa się uprawomocni)
    okarze się że właścicielem całego interesu jest żona

  • 10. Data: 2008-02-24 08:45:26
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    > ciebie może nie obchodzi.

    A ty przeciez chcesz zrobic wrazenie na klientach - mowie Ci wiec ze to
    prozny trud. Co mnie jako klienta obchodza rozliczenia pana A z panem B?

    > ale najwyrażniej ludzie boją się po prostu wstydu.

    jasne, dlatego wlasnie nie placa swoich dlugow:) Dla mnie wiekszym obciachem
    byloby wystawanie pod sklepem i zaczepianie wchodzacych klientow mowiac ze
    sprzedawca nie placi dlugow.

    >zaś co do sądów, to wybacz, w/g mnie są to kolejne pieniądze wyrzucone w
    błoto.

    To po kiego grzyba pytasz o porade na grupie prawniczej. Grupa "chomor" jest
    bardziej odpowiednia dla happeningowcow:)

    HaNkA