  • 51. Data: 2003-11-15 20:33:53
    Temat: Re: jazda bez biletu1999-wezwanie do zaplaty 2003
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Ale kod wskoczył, tylko niepełny.

    Zdaje sie jedna cyferka...:-)

    > A przecież za dwukrotnie skasowany
    > bilet też wypisujecie wezwania.

    Niezupelnie. Jesli oba kasowania pochodza z jednego pojazdu wskutek np.
    szarpniecia to mozna przymknac oko.

    > Teoretycznie powinien był pójść
    > z tym biletem do kierowcy i domagać się potwierdzenia skasowania,
    > ale chyba wszyscy wiedzą, jak to wygląda.

    No a jak sobie wyobrazasz takie potwierdzenie? :-) Kierowca ma stanac,
    zaciagnac reczny, wyjac kartke, dlugopis i zaczas spisywac oswiadczenie, ze
    w dniu tym a tym w pojezdzie takim a takim pasazer Kowalski Jan kasowal
    bilet jednorazowy o nominale x nr AA0000000 ale zle mu wybilo? :-)

    > Niestety, ale wielu
    > kierowców (o kontrolerach nie wspominając) nie reaguje nawet na
    > zgłoszenia uszkodzonych kasowników. A powinni taki kasownik
    > zablokować i oznaczyć.

    Lepiej naprawic. Zazwyczaj wystarczy zablokowac i odblokowac.
    btw. jak kontroler mialby zareagowac? wyjac przenosny zestaw i zaczac
    dlubac? dbanie o sprawnosc urzadzen kasujacych przynajmniej w GOPie lezy w
    gestii kierujacego.

    pdr
    Olo

  • 52. Data: 2003-11-15 20:38:19
    Od: kam <X...@X...plX>

    Olo Kwasniak wrote:
    > No widzisz - ja mam takie podstawy.

    Pamietaj, że możesz się mylić.

    > O takich przeciez rozmawiamy.

    Od kiedy? Rozmawiamy o kasowaniu biletów. Wszystkich.

    KG

  • 53. Data: 2003-11-15 20:42:53
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

    > Niezupelnie. Jesli oba kasowania pochodza z jednego pojazdu wskutek np.
    > szarpniecia to mozna przymknac oko.

    w/g mnie "przymknac oko" to tolerowanie niewielkiego wykroczenia. czyli
    wszystko zalezy od dobrej woli kontrolera.
    ps. czy wy czasem nie macie prowizji od sciagnietych pieniazkow?

  • 54. Data: 2003-11-15 20:43:21
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > biletu
    >
    > Obowiazek sprawdzenia czy zakupiony bilet jest wlasciwy oraz prawidlowo
    > skasowany rowniez nalezy do pasazera. Mogl go jeszcze raz skasowac, skoro
    > szarpnelo wozem i kod nie wyskoczyl.

    Dopiero by sobie zaszkodzil... toz jak nic kasowal 2 razy = jedzie drugi raz
    na tym samym bilecie = bilet 2 razy kasowany jest niewazny...

  • 55. Data: 2003-11-15 20:50:04
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Pamietaj, że możesz się mylić.

    Nikt nie jest nieomylny.

    > Od kiedy? Rozmawiamy o kasowaniu biletów. Wszystkich.

    To jest wlasnie zgubny skutek czytania i pisania praktycznie na raz na dwie
    rozne grupy dyskusyjne, ale w podobnych wątkach. Popieprzylo mi sie z
    przekazywaniem biletow jednorazowych na pmtm.

    pdr
    Olo

  • 56. Data: 2003-11-15 20:51:15
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Olo, wciąż zapominasz, że piszesz na pl.soc.prawo, a nie na
    > pl.regionalne.* ;P

    Nie pisuje na zadna taka grupe :-)

    > W wielu miastach są bilety czasowe
    > (godzinne, dobowe i inne), które pozwalają na przesiadki.

    Wiem, sam w takim miescie kontrolowałem (Tychy)

    pdr
    Olo

  • 57. Data: 2003-11-15 20:52:00
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Dopiero by sobie zaszkodzil... toz jak nic kasowal 2 razy = jedzie drugi
    raz
    > na tym samym bilecie = bilet 2 razy kasowany jest niewazny...

    Chyba, ze jest dwa razy skasowany w tym samym pojezdzie.

    pdr
    Olo

  • 58. Data: 2003-11-15 20:57:24
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał:
    > Zdaje sie jedna cyferka...:-)

    No ale już _coś_ tam było widać.

    > Niezupelnie. Jesli oba kasowania pochodza z jednego pojazdu wskutek np.
    > szarpniecia to mozna przymknac oko.

    A jak rozpoznasz po jednej cyferce, że był kasowany w tym samym
    pojeździe? Zresztą, sam byłem świadkiem, jak kontroler wypisał
    wezwanie z powodu dwukrotnie skasowanego biletu, chociaż było
    wyraźnie widać, że bilet został skasowany w tym samym pojeździe
    raz po razie, właśnie ze względu na szarpnięcie tramwaju.
    Znów więc to zależy od uznaniowości.

> [...]
    > w dniu tym a tym w pojezdzie takim a takim pasazer Kowalski Jan kasowal
    > bilet jednorazowy o nominale x nr AA0000000 ale zle mu wybilo? :-)

    No cóż, to Ty zwykle cytujesz przepisy i domagasz się, aby podróżni
    dokładnie się do nich stosowali. Ta sytuacja z potwierdzaniem skasowania
    przez kierowcę jest w wielu regulaminach. Tyle, że nikt się do tego
    nie stosuje, bo przecież kierowca by się po prostu postukał w głowę.
    Ale w końcowym rachunku płaci za to pasażer, kiedy kasownik źle
    mu wybije, a kontroler się przyczepi.

    > Lepiej naprawic. Zazwyczaj wystarczy zablokowac i odblokowac.

    Nie zawsze. Poza tym kierowcom nawet tego się nie chce robić.

    > btw. jak kontroler mialby zareagowac? wyjac przenosny zestaw i zaczac
    > dlubac?

    Nie. Przekazać kierowcy, żeby coś z tym zrobił, skoro nie reaguje
    na wezwania pasażerów.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 59. Data: 2003-11-15 21:03:00
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > raz
    >
    > Chyba, ze jest dwa razy skasowany w tym samym pojezdzie.

    To jak to jest: brak 1 cyferki oznacza ze bilet jest niewazny; to jak
    poznasz ze 2 razy kasowany byl w tym samym pojezdzie skoro jeden z numerow
    nie ma 1 cyferki?

  • 60. Data: 2003-11-15 21:28:04
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A jak rozpoznasz po jednej cyferce, że był kasowany w tym samym
    > pojeździe?

    Jest tozsama z cyferka drugiego kasowania znajdujaca sie w tym samym
    miejscu. :-)

> [...]
    > wyraźnie widać, że bilet został skasowany w tym samym pojeździe
    > raz po razie, właśnie ze względu na szarpnięcie tramwaju.

    Zagladales mu przez ramie czy jak?

    > Znów więc to zależy od uznaniowości.

    Jak wszystko. Ja uznaje :-)

    pdr